HELP!!!!!HELP!!!!
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
beste ozan,,
ik volg je bericht al sinds het begin,, toen dachten ze dat het de brandstofpomp was en ik meldde je dat het me sterk leek dat het de pomp was. Ook met deze diagnose denk ik niet dat het iets met je oliepomp te maken heeft, heb namelijk ook enkele auto's gehad met een versleten(kapotte) oliepomp. Als de oliedruk te laag word krijg je direct een melding binnen, en als de auto telang met een te laag oliedruk heeft gereden heb je kans dat er motor schade heeft. maar iig hoop ik dan toch dat ik het verkeerd heb,, en dat je snel verder kunt genieten van je mooie M5
Mvgr ATALAY
ik volg je bericht al sinds het begin,, toen dachten ze dat het de brandstofpomp was en ik meldde je dat het me sterk leek dat het de pomp was. Ook met deze diagnose denk ik niet dat het iets met je oliepomp te maken heeft, heb namelijk ook enkele auto's gehad met een versleten(kapotte) oliepomp. Als de oliedruk te laag word krijg je direct een melding binnen, en als de auto telang met een te laag oliedruk heeft gereden heb je kans dat er motor schade heeft. maar iig hoop ik dan toch dat ik het verkeerd heb,, en dat je snel verder kunt genieten van je mooie M5

Mvgr ATALAY

Laatst gewijzigd door Atalay op 28 feb 2014, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Kortom, jij beweert dus dat je het beter weet, ondanks dat je de auto nooit gezien/bekeken hebt, vind ik wel erg sterk, sorry hoor, ik heb geen M5 en volg dit toch, gewoon omdat ik het interessant vind, maar een diagnose stellen gebaseerd op pure sang eigen ervaring en dan een gerenommeerd bedrijf met zeker weten meer verstand ervan tegen spreken gaat me echt te ver.Atalay schreef:beste ozan,,
ik volg je bericht al sinds het begin,, toen dachten ze dat het de brandstofpomp was en ik meldde je dat het me sterk leek dat het de pomp was. Ook met deze diagnose denk ik niet dat het iets met je oliepomp te maken heeft, heb namelijk ook enkele auto's gehad met een versleten(kapotte) oliepomp. Als de oliedruk te laag word krijg je direct een melding binnen, en als de auto telang met een te laag oliedruk heeft gereden heb je kans dat er motor schade hebt. maar iig hoop ik dan toch dat ik het verkeerd heb,, en dat je snel verder kunt genieten van je mooie M5![]()
Mvgr ATALAY
Ik zou dit soort uitspraken niet doen voordat ik de auto grondig bekeken en onderzocht te hebben.
Maarja, voor de 2e keer, wie ben ik.
Ik zou persoonlijk de adviezen hiervoor eens goed en met gezond verstand doorlezen
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Je mag het opvatten hoe je het zelf wil;) ik beweer zeker niet dat ik het beter weet dan die mannen,, ik zeg alleen maar wat ik denk, en iedereen op dit forum heeft het recht erop denk ik.
idd heel goed gezegt; wie ben ik:)
Mvgr
idd heel goed gezegt; wie ben ik:)
Mvgr
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Beter onderbouw je je mening,jouw zogenaamde mening is geen mening maar een conclusie , dat zijn heel verschillende dingen , een conclusie is onderbouwbaar, een mening is persoonlijk.Atalay schreef:Je mag het opvatten hoe je het zelf wil;) ik beweer zeker niet dat ik het beter weet dan die mannen,, ik zeg alleen maar wat ik denk, en iedereen op dit forum heeft het recht erop denk ik.
idd heel goed gezegt; wie ben ik:)
Mvgr
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
ozan ga maar 100 % van uit dat het geen olie pomp is. bedoel dan voor de trilling. als de pomp niet meer goed is moet je vermogensverlies hebben. als de vermogensverlies niet voelbaar is krijg je 100% een melding op je obc.
ik snap het echt niet waar het op gepasseerd is dat een vanos olie pomp voor trilling kan zorgen?? hoe kan dat dan??
heb je om een uitleg gevraagd??
wat ik nu zelf denk en aan de filmpje zie is dat er een cilinder niet goed loopt. of er is een slechte klepveer. maar dat is natuurlijk zonder een test geen goed antwoord.
maar voor de alle duidelijkheid zijn de bougies en de bobines helemaal goed?? als je dat zeker weet kun je de volgende testen gaan doen. het zijn de goedkoopste, slimste en makkelijkste om te doen.
1) lektest of anders gezegd een compressietest.
2) draaistabiliteit waarde testen. kan bij de dealer of met een bosch kast.
ps: deze keer niet zomaar dingen aannemen en onderdelen vervangen.
gr
kotje
ik snap het echt niet waar het op gepasseerd is dat een vanos olie pomp voor trilling kan zorgen?? hoe kan dat dan??
heb je om een uitleg gevraagd??
wat ik nu zelf denk en aan de filmpje zie is dat er een cilinder niet goed loopt. of er is een slechte klepveer. maar dat is natuurlijk zonder een test geen goed antwoord.
maar voor de alle duidelijkheid zijn de bougies en de bobines helemaal goed?? als je dat zeker weet kun je de volgende testen gaan doen. het zijn de goedkoopste, slimste en makkelijkste om te doen.
1) lektest of anders gezegd een compressietest.
2) draaistabiliteit waarde testen. kan bij de dealer of met een bosch kast.
ps: deze keer niet zomaar dingen aannemen en onderdelen vervangen.
gr
kotje
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Ik ben niet heel technisch hoor... Maar het kan toch begonnen zijn bij de oliepomp... Niet goed functionerende pomp kan schade aan je motor brengen wat deze klachten kan veroorzaken..
Of zeg ik nu iets doms?
Ik zal mijn auto bij Koopman neerzetten en ze het laten opknappen.. Ben je waarschijnlijk wat kwijt, maar nu weer naar een ander gaan lijkt me ook geen oplossing.
Of zeg ik nu iets doms?
Ik zal mijn auto bij Koopman neerzetten en ze het laten opknappen.. Ben je waarschijnlijk wat kwijt, maar nu weer naar een ander gaan lijkt me ook geen oplossing.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Mee eens, en zeker garantie vragen, als blijkt dat het probleem hierna nog steeds bestaat dan geld terug, no cure no pay.Edgar1234 schreef:Ik ben niet heel technisch hoor... Maar het kan toch begonnen zijn bij de oliepomp... Niet goed functionerende pomp kan schade aan je motor brengen wat deze klachten kan veroorzaken..
Of zeg ik nu iets doms?
Ik zal mijn auto bij Koopman neerzetten en ze het laten opknappen.. Ben je waarschijnlijk wat kwijt, maar nu weer naar een ander gaan lijkt me ook geen oplossing.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Beste Atalay, brandstofpomp was een van de storingen. Dat kapotte pomp veroorzaakte voor motormanagment lampje branden bij 7000 toeren. Dat heb ik nu niet meer. Maar vibreren van auto heb ik nog steeds.Atalay schreef:beste ozan,,
ik volg je bericht al sinds het begin,, toen dachten ze dat het de brandstofpomp was en ik meldde je dat het me sterk leek dat het de pomp was. Ook met deze diagnose denk ik niet dat het iets met je oliepomp te maken heeft, heb namelijk ook enkele auto's gehad met een versleten(kapotte) oliepomp. Als de oliedruk te laag word krijg je direct een melding binnen, en als de auto telang met een te laag oliedruk heeft gereden heb je kans dat er motor schade heeft. maar iig hoop ik dan toch dat ik het verkeerd heb,, en dat je snel verder kunt genieten van je mooie M5![]()
Mvgr ATALAY
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Beste edgar@bart,Bart70 schreef:Mee eens, en zeker garantie vragen, als blijkt dat het probleem hierna nog steeds bestaat dan geld terug, no cure no pay.Edgar1234 schreef:Ik ben niet heel technisch hoor... Maar het kan toch begonnen zijn bij de oliepomp... Niet goed functionerende pomp kan schade aan je motor brengen wat deze klachten kan veroorzaken..
Of zeg ik nu iets doms?
Ik zal mijn auto bij Koopman neerzetten en ze het laten opknappen.. Ben je waarschijnlijk wat kwijt, maar nu weer naar een ander gaan lijkt me ook geen oplossing.
Koopman heeft alleen de auto uitgelezen. Wat hij zag was dat een te lage werkdruk van de vanos olie pressure, dus niet de pomp zelf. Iedereen weet hier op forum dat de "vanos" een kwaal is van M5. Dus de conclussie is heel gauw geworden dat de oliepomp niet goed is. Door een te lage werkdruk veroorzaakt slechte timing in nokken waardoor de auto schud. Dit is de diagnose van meneer Hein.
Nu de kostenplaatje!!! Hij zegt dat de motor er helemaal uit moet. Zo kan hij er makkelijker bij, en kan ie makkelijker de motor reinigen en slangetjes vervangen. Prijs incl montage en onderdelen €8000,-
Andere oplossing is volgens hem een andere motorblok. Hij kon aan een motorblok komen en die monteren en krijg iets terug van mijn oude blok, kostenplaatje €12.000
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Beste Kotje, we hebben elkaar gesproken over whatsapp, maar voor de volgers van deze topic schrijf ik ff wat op.kotje schreef:ozan ga maar 100 % van uit dat het geen olie pomp is. bedoel dan voor de trilling. als de pomp niet meer goed is moet je vermogensverlies hebben. als de vermogensverlies niet voelbaar is krijg je 100% een melding op je obc.
ik snap het echt niet waar het op gepasseerd is dat een vanos olie pomp voor trilling kan zorgen?? hoe kan dat dan??
heb je om een uitleg gevraagd??
wat ik nu zelf denk en aan de filmpje zie is dat er een cilinder niet goed loopt. of er is een slechte klepveer. maar dat is natuurlijk zonder een test geen goed antwoord.
maar voor de alle duidelijkheid zijn de bougies en de bobines helemaal goed?? als je dat zeker weet kun je de volgende testen gaan doen. het zijn de goedkoopste, slimste en makkelijkste om te doen.
1) lektest of anders gezegd een compressietest.
2) draaistabiliteit waarde testen. kan bij de dealer of met een bosch kast.
ps: deze keer niet zomaar dingen aannemen en onderdelen vervangen.
gr
kotje
Ik heb inderdaad wel vermogen verlies en zelfs voelbaar. Ik heb in auto van MR-tin gezeten en vette verschil. Op testbank kwam te voren een vermogenverlies van 78 pk en 100Nm. Dat is erg veel.
Maar ik ga me verdiepen in het compressietest.(jouw advies) misschien zien we toevallig iets.
Ook hoorde ik vandaag van een gozer waar ik toevallig in contact kwam dat ik het 100% moet weten dat het de pomp is want het kan ook DRIJFSTANGLAGER zijn.
Want, als de lager niet goed is krijg je gruis in je olie. Door deze gruis krijg je een slecht werkende vanos oliepomp en ook hierdoor dus de melding dat de werkdruk te laag is, door verstoppingen!!!
Tjah.. Klinkt logisch

Ik heb dit direkt gekoppelt naar meneer Hein. Hij zegt dat is het niet.

Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Ik volg dit topic al sinds het begin maar gevoelsmatig blijf ik de indruk houden dat alle specialisten maar wat lopen te gissen. Dat kan zijn door een gebrek aan kennis, of een gebrek aan budget aan jouw kant. Het blok eruit halen en openen schept denk ik namelijk veel duidelijkheid. Waarschijnlijk is aan de slijtage sporen zichtbaar waar het niet helemaal geboterd heeft. Dat brengt direct het volgende dilemma met zich mee, dit blok vertoond dit probleem al sinds z'n vorige franse eigenaar. Het is dus onduidelijk hoeveel K kilometer deze motor doorgedraaid heeft op deze storing. Wel heb je zelf te kennen gegeven de auto ook vaker flink op de staart getrapt te hebben, en getopt te hebben...hetgeen ik bijzonder onverstandig vind om te doen met een storing in het blok met oog op permanente motorschade.
Al met al zou ik niet meer investeren in dit blok, en er een andere S85B50 in laten lepelen. Vanwege de dubieuze geschiedenis van de storing, je weet niet hoe lang, hoe hard, hoe vaak etc etc etc er met deze storing doorgereden is. Laten we zeggen dat koopman de juiste diagnose gesteld heeft, daar waar de storing begonnen is...wie zegt dat het doorrijden met de storing in de tussentijd niet veel meer beschadigd heeft.
Ik betwijfel of dit blok nog 100% zal worden...
Al met al erg zuur, maar dat was het risico dat je aan ging met het kopen van deze auto. Soms heb je geluk....maar vaak niet.
Al met al zou ik niet meer investeren in dit blok, en er een andere S85B50 in laten lepelen. Vanwege de dubieuze geschiedenis van de storing, je weet niet hoe lang, hoe hard, hoe vaak etc etc etc er met deze storing doorgereden is. Laten we zeggen dat koopman de juiste diagnose gesteld heeft, daar waar de storing begonnen is...wie zegt dat het doorrijden met de storing in de tussentijd niet veel meer beschadigd heeft.
Ik betwijfel of dit blok nog 100% zal worden...
Al met al erg zuur, maar dat was het risico dat je aan ging met het kopen van deze auto. Soms heb je geluk....maar vaak niet.
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Ik zit dit ens na te lezen en ook te vergelijken met m5board.
Daar hebben ze het over een verstopte actief koolfilter.
Ik denk dat je eens over de grens moet gaan kijken, daar is veel meer kennis beschikbaar (US, UK, DE).
Daar hebben ze het over een verstopte actief koolfilter.
Of over een niet goed dempende uitlaat ophanging (maar dat verklaart geen vermogensverlies)Originally Posted by lumi View Post
Im guessing this part getting clogged, wouldn't throw any codes? or shadow codes where it doesn't throw a CEL or SES light on the dash.
You are correct, it will not throw any codes or anything, but you will have a rough engine at low RPMs.
Wellicht een poging waard ?In the US there is a service bulletin issued for this problem:
"Service Bulletin 18 02 08
Customer may complain of a slight vibration and/or droning noise when the vehicle is idling in park, neutral, drive and reverse when engine is at operating temperature.
CAUSE
Insufficient vibration dampening of the exhaust system.
Ik denk dat je eens over de grens moet gaan kijken, daar is veel meer kennis beschikbaar (US, UK, DE).
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
te lage Vanos olie druk zit hem inderdaad in het Vanos hogedruksysteem. dit kan de vanos hogedruk pomp zijn (kost 2,5k incl. btw) of de Vanos hogedrukleiding. er zijn 3 verschillende leidingen die in, en om je blok lopen. er is een terugroepactie geweest op één van deze vanos hogedrukleidingen. check of dit is uitgevoerd (onderdeelnr. 11 36 7 838 670). voor het vervangen van leiding nr. 9 zal inderdaad je blok eruit moeten. voor het vervangen van de pomp overigens niet.

overigens, wat ik al eerder heb gezegd: het kan heel goed zijn dat het iets mechanisch is wat niet naar buiten komt bij het stellen van een diagnose. er zijn vele M5's uit 2005 die met te lage Vanos druk kampen maar trillen doen ze dus niet.

overigens, wat ik al eerder heb gezegd: het kan heel goed zijn dat het iets mechanisch is wat niet naar buiten komt bij het stellen van een diagnose. er zijn vele M5's uit 2005 die met te lage Vanos druk kampen maar trillen doen ze dus niet.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Beste heren, vandaag was ik in heerhugowaard bij een (monteur) vriend. Na afloop dacht ik ik ga ff langs Molenaar. Hun ff op de vingers tikken waarom zij het niet hebben gezien. Eenmaal daar aangekomen kwam ik marco tegen en vertelde mijn verhaal. Ik zei hoe kan dat? Hij stelde voor om de auto nogmaals aan te sluiten op hun ISS diagnose systeem. Daar zag hij ook gelijk de vanos storing staan. Blijkbaar had ik deze melding een maand geleden niet. Want je kan zien wanneer ie is ingekomen namenlijk 300km geleden. Marco zei laten we verder zoeken. We gingen naar de aanslag hoek van nokkenas kijken. Van beide banken. Tot onze grote verbazing was dit perfect. Dus wat gewenst is en wat het is zit een hoek verschil van 1%. Dus met andere woorden de timing was goed!!!!
Toen sprak Marco dat ene belangrijke zin " ik denk niet dat het de oliepomp is"
Ik vertelde marco dat ik enkele weken geleden de olie heb ververst en filter. Toen dachten we aan de mogelijkheid dat er misschien lucht is blijven hangen en daardoor ff minder druk. Marco zei laten we deze alarm resetten. Ff rijden en kom terug dan lezen we weer uit. Ik moet sowieso terug voor de flotter van brandstoftank. En dan kunnen we ook de timing opnieuw doen en ook weer kijken of de vanos oliedruk weer instaat. Wat we ook kunnen doen is een manometer plaatsen op vanos leiding zodat we de druk kunnen aflezen. Moet zijn 90 Bar.
Dus komende dagen ff een dag prikken bij Molenaar.
Dit verhaal heb ik doorgekoppelt bij Hein Koopman. Hij zegt niet mee te willen werken aan deze discussie. Hij ziet er vanaf.
Toen sprak Marco dat ene belangrijke zin " ik denk niet dat het de oliepomp is"
Ik vertelde marco dat ik enkele weken geleden de olie heb ververst en filter. Toen dachten we aan de mogelijkheid dat er misschien lucht is blijven hangen en daardoor ff minder druk. Marco zei laten we deze alarm resetten. Ff rijden en kom terug dan lezen we weer uit. Ik moet sowieso terug voor de flotter van brandstoftank. En dan kunnen we ook de timing opnieuw doen en ook weer kijken of de vanos oliedruk weer instaat. Wat we ook kunnen doen is een manometer plaatsen op vanos leiding zodat we de druk kunnen aflezen. Moet zijn 90 Bar.
Dus komende dagen ff een dag prikken bij Molenaar.
Dit verhaal heb ik doorgekoppelt bij Hein Koopman. Hij zegt niet mee te willen werken aan deze discussie. Hij ziet er vanaf.