subframe gaar

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
kees roeleveld

Re: subframe gaar

Bericht door kees roeleveld » 17 sep 2010, 08:52

Zo te zien op de foto's van de gele M3 lijkt het erop dat de M3's toch een verstevigde subframebevestiging hebben.
Want bij de gewone E46 scheurt de subframebevestiging direct uit de bodem en bij deze ( en ook andere ) M3's scheurt
de bodem op andere verder gelegen plaatsen.
Dit is overigens echt onacceptabel ook bij oudere auto's en voor velen een reden om geen BMW 3 serie meer te kopen.
Met dit soort afwijzingen van BMW vergooit BMW echt zijn naam en dat is jammer !
Mijn plannen om een E46 M3 aan te schaffen zijn dan ook gewijzigd, dan maar een E39 M5 of erger een S4.

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 17 sep 2010, 09:51

+1 voor Judaz

Audi=Vloeken in de kerk

kees roeleveld

Bericht door kees roeleveld » 17 sep 2010, 11:20

Veel te lang mee door gereden ? Wat is te lang ? Ook beginnende scheurvorming is bij zo'n auto uit de boze. En gezien de scheuren bij deze M3 is het heel vers (geen roest bijv.) En kan het binnen een week zo erg zijn als bij deze. Normaal begint de scheurvorming vanuit de puntlassen rondom de ingelaste moer in de bodem van de subframe bevestiging en dat is volgens mij bij deze M3 niet het geval.
Het is en blijft gewoon een zwakke constructie waar BMW gewoon eerder een oplossing voor had moeten vinden en dit via een terugroepactie binnen de perken had moeten houden.
Een M3 is gewoon heel fijne auto maar dit zet je toch wel aan het denken.

vegito

Bericht door vegito » 17 sep 2010, 11:57

Bovendien ze hebben letterlijk niks geleerd van de verleden namelijk de E36 model had dit probleem ook onder de zwaardere uitgeruste motoren.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D

Mario TT

Bericht door Mario TT » 17 sep 2010, 15:31

Ik ben het helemaal eens met de stelling dat het niet mag gebeuren. En als het gebeurd dan moet er een coulance voor zijn. Echter vindt ik wel zo dat als je je auto bij de dealer in onderhoud hebt dat ze er eerder achterkomen waardoor er minder gevaar en schade optreed. Ik denk dat de reparatie toch veel goedkoper is met een haarscheur dan bij een compleet afgescheurd subframe. In dat soort gevallen zou ik het logisch vinden als er een gedeelde coulance zou plaats vinden.

Dat van de E36 dat klopt natuurlijk en er zijn berekening op uitgevoerd en losgelaten en als ze weten hoeveel problemen het bij de E36 heeft gegeven dan zou je het niet verwachten bij de E46. Maar ze zullen daar wel redenen voor hebben in de fabriek lijkt me. Kan marktwerking zijn maar kan ook zo zijn dat we het hier hebben over een "groot" lijkend probleem. Natuurlijk is er een terugroepaktie geweest in Amerika maar hoeveel 3-series zijn er verkocht en hoeveel daarvan hebben een gescheurd subframe? Niemand, behalve BMW, heeft de cijfers daarvan. Ik zou niet een E46 laten staan om het verhaal van het subframe. De reparatie bij de dealer kost 4400 euro heb ik ergens opgeduikeld. Dan zou ik mijn auto wel liever naar een lasser brengen en het laten lassen met een verstevigingskit.

Het blijft wel een lastig verhaal, ik denk dat er eens aandacht, fora-wijd, voor dealers moet komen. Over de slechte service van BMW dealers. Waar ik ook kijken op internet in NL, ik lees altijd hoe arogant ze wel niet zijn bij de dealer. Misschien moet daar eens een eind aan komen.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

vegito

Bericht door vegito » 17 sep 2010, 15:56

Klopt wat hier boven staat. Vaak luisteren ze niet eens naar je. Mario TT heeft wel gelijk bij een goede lasser kan dit probleem zo oplossen en misschien nog de helft van de prijs. Als iedereen maar zo praktisch kon denken zou de wereld een stuk mooier zijn :) . De geval bij de M3 is wel erg extreem en ik denk toch echt dat daar wellicht vreemde drift kunstjes mee gedaan zijn aangezien de scheuren zeker niet van 1 dag geweest.
Verkocht BMW 320D e90

vegito

Bericht door vegito » 17 sep 2010, 17:47

Tja.. er zit inderdaad wel een kern van waarheid in jouw verhaal ;) . Er is genoeg bewijs te vinden dat het een constructie fout is dat is het probleem bij ons niet.. maar meer bij de dealer zelf. De dealer is zelf zo arrogant om het te afschuiven naar de gebruiker zelf. Een beetje kat en muis spel. Neem als voorbeeld met de toyota regelmatig in nieuws (slecht voor hun naam uiteraard) over de remmen en gaspedaal. Dit is voor ieder zichtbaar en merkbaar een subframe is niet gelijk zichtbaar en je verwacht het ook niet. ik bedoel dat is eigen het laatste waar ik aan wilt denken dat je chassis scheurt. Dus ik denk als dit probleem meer publiciteit krijgt en niet per case behandeld wordt dan komen we verder.
Verkocht BMW 320D e90

automaat

Bericht door automaat » 17 sep 2010, 19:19

Kun je nu stellen dat een E46, ongeacht het model carrosserie en bouwjaar, een tikkende tijdbom is door een constructiefout?
Fijn verhaal, ik was net in de markt voor een 330 Ci..............

Mario TT

Bericht door Mario TT » 17 sep 2010, 20:25

Welnee joh... er zijn zat E46`s die nergens problemen mee hebben, lees mijn verhaal maar. Cijfers zijn niet bekend en er zijn altijd mensen die het probleem hebben die niet op een forum zitten, je hebt mensen die het probleem hebben die juist een forum opzoeken. En er zijn zat mensen die dit probleem helemaal niet hebben. Als je kijkt naar het aantal leden van bmw portal met een e46 en het aantal leden dat een kapot subframe heeft dan denk ik dat het er heel weinig zijn en degene die het probleem hebben schreeuwen het uit op internet(no offense).
Natuurlijk Judaz heb je gelijk dat als je het zelf niet kan dat je aangewezen bent op een garage of een dealer. En natuurlijk is het een constructie fout, elke fabrikant maakt ze. En ik vind ook dat ze het zelf moeten oplossen maar als het niet gebeurd dan moet je het ook niet bij de dealer laten oplossen en moet je het zelf ook niet doen. Dan moet je gewoon naar een kleinere garage (goeie garage) en dan kost het je ook wat minder dan de 4400 euro dat de dealer ervoor rekent. En ik vind dat de dealer mag zeggen dat hij dealer onderhouden moet zijn, als ze het niet zien bij de dealer dan is het ook hun fout en moeten ze hun fout herstellen. Het probleem zit hem ook in het feit dat dealer alles weigeren en dat ze arrogant zijn, ik denk dat daar het probleem zit bij 90% van de gevallen.
Dealers hebben het erg druk, dat geeft ze arrogantie en dat geeft ze de keuze wie ze kiezen om toe te laten tot de garage. Ik ben zelf ook gedeeltelijk opgelicht door een BMW dealer (niet om subframe) en heeft mij doen besluiten zelfs bij pechgevallen niet meer naar de dealer te gaan. (zeker niet naar Dubbelsteyn Dordrecht, BMW Den Haag(en DH Centrum)) De enige dealer waar ik goede ervaringen mee heb is Hans Severs in Woerden. Maar voor subframe`s geen ervaring.

Wat ik wel vind is dat als je een coulance hebt van 10 jaar en het valt er buiten dat het dan ook voorbij is. Auto`s worden gebruikt en kunnen kapot gaan. Natuurlijk is het een zwak punt maar als het na 10 jaar gebeurd, ongeacht kilometerstand dan is dat jammer voor de eigenaar. Misschien dat het komt door mijn vak maar in 10 jaar krijgt een auto ook veel te voortduren en ja ik weet dat er heeel veel auto`s zijn die 20-30jaar oud worden zonder dit probleem. Maar er zijn ook zat auto`s die met 10 jaar op de sloop liggen, en met 10 jaar is het een forse reparatie maar dan rijdt de auto nog lang door. Het is misschien een beetje controversieel wat ik nu zeg maar ik vind wel dat je ergens een grens moet stellen anders kunnen we ook 1602`s en 2002`s gaan terugroepen? (voorbeeld).
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

rayke84

Bericht door rayke84 » 18 sep 2010, 11:49

@ judaz

ik heb vandaag het topic eens doorgelopen.
heb in mei een e46 318 gekocht maar weet niet of ik dit probleem ook heb,
nu is mijn vraag waar moet deze scheur zich beginnen????
als ik dat weet kan ik eens kijken, mocht het bij mij dan ook het
geval zijn, kunnen we mischien samen sterk staan, ik woon net over de nl grens
bij heerlen in de buurt dus ver uit elkaar kunnen we niet wonen.

gr. raymond

rayke84

Bericht door rayke84 » 19 sep 2010, 20:16

@judaz

hey ja ik hoop het natuurlijk van niet ik heb al het geluk
dat die 1liter olie op 500 km gebruikt dus als dit erbij zou
komen word ik gek.
ma dan kan ik iig volgend weekend ff kijken als de banden worden
vervangen want ja controle kan nooit kwaad.
thanksvoor de info iig. :D

greetz

m3king

Bericht door m3king » 16 dec 2010, 17:41

Mij is hetzelfde overkomen met me m3, ik heb in januari me rechtzaak tegen bmw als iemand nog informatie foto's of dit ook mee heeft gemaakt en me kan helpen in de zaak zou ik heel blij zijn!

zie site www.bmw-fabrieksfouten.nl

MVG

vegito

Bericht door vegito » 18 dec 2010, 00:40

m3king rij je nog steeds met die auto?.. lijkt mij toch van niet..
Verkocht BMW 320D e90

willem-57

Bericht door willem-57 » 18 dec 2010, 09:01

Nee, die heeft hij verkocht.
Gelijk heeft ie, had ikzelf ook gedaan.
Binnenkort dient zijn zaak tegen BMW nederland voor de rechter.
Kijk hier maar http://www.bmwportal.nl/m3-f446/m3-uitg ... 15679.html
Ik hoop dat hij in ieder geval een redelijke vergoeding krijgt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”