Een uitgebreid reactie nu, ben weer bijgekomen.
's Ochtends 7 uur vertrokken uit amsterdam richting venlo. Voor vertrek helemaal volgetankt om het verbruik is de hele trip bij te houden. Mijn eerste lange rit met de 330ci. Geen hond op de weg. Dus lekker doorkunnen rijden 140 a 230..varierend qua omstandigheden. Heb in totaal iets minder dan anderhalve tank verbruikt. Verbruiksmeter op nul gezet en stond bij aankomst thuis op 9,8L/100km. Zeker niet slecht als ik ook nog is op de circuit ben geweest.
Uiteindelijk waren we bij Venlo aangekomen, benen gestrekt leden gegroet en ff gebabbeld over elkaars auto's. Zou mooi weer worden dus deed ik de kap omlaag (anders was ik een mietje volgens Sander). Constant hield ik de wolken in de gaten, maar uiteindelijk kwam de zon er heeeeerlijk doorheen. Op de autobahn was het leuk om met een heel groepje te rijden.. Opeens was er plek om even los te gaan en iedereen trok weg ahahah was heel leuk om te zien..
Toen een pitstop gemaakt, lekker pis pauze moest echt nodig, maar wat een rij zegg k*t automaatjes bij de wc.
Ook wou ik nog wat motorolie bij vullen dus weer terug naar de winkel, niemand kon me advies geven daaro heel irritant en daarom deed het zo lang jongens sorry:p. Snel teruggelopen en een heel groepje wachtend bij me auto, dus ik snel olie er in gooien en wat mililiters er naast tja...G*ylord heeft nog een doekje te goed van mij..
Sander was ingestapt vervolgens om mooie fotos te maken van de rest, en dat is zeker gelukt ook. Top fotos sander!
Bij nurburgring aangekomen.. begon ik al te zweten van de zenuwen of ik er op moest gaan of niet...We keken en het begon al te kriebelen..
Heb veel tips van martijn en sharif gekregen. En de goude tip was: ' Laat je niet opfokken door anderen'
Toen met G*ylord de ingang van de ring gezocht, maar de baan was afgesloten tijdelijk, omdat er iemand gecrashed was, hmmmm zal ik er nog op gaan dan :p haha, diegene die crashte was trouwens een Nederlander, die had 5 m vangrail meegepakt (moest 1000 euro neerleggen), hij liep er niet blij bij.
Uiteindelijk de ring op gegaan, eerst ging rogier(bmw) en toen ik.
Wat een ervaring zeg!! Was ontzettend zenuwachtig alvorens er op te gaan pfffff..Die bochten zijn heeerlijk om te nemen. Lekker dicht bij de curbstones, je banden horen slippen en weer volgas uit de boch. Heerlijk!
De hoogteverschillen zijn zeer leuk, was blij dat ik nog niks gegeten had..En die onverwachte bochten achterelkaar zorgt voor veel spanning en adrenaline! Moest mij soms echt inhouden, als iemand er heel graag langs wou, je wilt proberen iedereen bij te houden en hier moet je dus mee oppassen. Ik beheerste mij zelf gelukkig wel, soms liet ik mij gaan maar ja hoort er bij.
Het is wel ff schrikken als je rijd en je in je spiegel kijkt is er niks te zien, 1 tel later zitten er opeens aston martins, ferraris, r8 e.d. achter je , knipper naar rechts opschuiven, wanneer ze er vandoor zijn weer lekker door racen.
Heb twee kombochten genomen. WAUWWW wat vet zeg is dat, je voelt die krachten op je...
Mijn bijrijder, hielp ook mee met spiegelen en gaf soms aan als er iemand aankwam of niet, en of het weer leeg achter mij was. DIt is zeker aan te raden, want je hebt gewoon een paar extra oogjes die mee kijken.
Mijn ervaring en tips voor de eerste keer is: Kijk goed in je spiegels, houd je in, blijf beheerst rijden, en zoals martijn als zei: rechts is veilig. En dan klopt als een bus. Zie je iemand naderen, schuif op naar rechts, zijn ze weg, dan ga je weer je gang.
Als je met je eigen auto er opgaat, zorg dan echt dat die in orde is! Je auto krijgt wel wat te verduren hoor! Zijn je remmen al wat aan de slechte kant ga er dan niet op! Ik voelde mijn remmen best warm worden, waardoor je ze een stuk harder moest indrukken, daarna zijn ze weer perfect. (als ze zijn afgekoeld).
Banden slijtage? Viel heel erg mee...Had het wat erger verwacht.
Top dag!! Wanneer gaan we weer? COunt me in voor sure. Twijfelt iemand en wil je meerijden, dan mag je met mij mee, let wel op ik ga niet vol, als drost. Maar gewoon vlotjes..