Auto stopt ermee
Re: Auto stopt ermee
Na het hele relaas gelezen te hebben valt mij op dat elke pomp die je monteert kapot is of gaat. Dan lijkt me dat iets anders in de auto niet goed is.
De meeste troubleshooting guides geven voor vergelijkbare problemen een aantal stappen. Controleer de pomp. Dit kun je doen door de pomp uit te bouwen (heb je al gedaan) en deze ondergedompeld in benzine te laten draaien. Daarna is de drukregelaar aan de orde. Deze zit in het brandstoffilter gebouwd. Er zijn twee leidingen (van en naar de tank) en de leiding naar de inspuitrail. Goede kans (gelet op de geluiden) dat het filter/drukregelaar defect is. Als dat het niet is, zul je de leidingen nog moeten controleren op verstoppingen. Doorblazen (proberen) met lage luchtdruk is een aardige test.
Bovenstaande alleen als je geen foutmeldingen krijgt van sensoren als BDP en nokkenas etc.
Succes,
Rob
De meeste troubleshooting guides geven voor vergelijkbare problemen een aantal stappen. Controleer de pomp. Dit kun je doen door de pomp uit te bouwen (heb je al gedaan) en deze ondergedompeld in benzine te laten draaien. Daarna is de drukregelaar aan de orde. Deze zit in het brandstoffilter gebouwd. Er zijn twee leidingen (van en naar de tank) en de leiding naar de inspuitrail. Goede kans (gelet op de geluiden) dat het filter/drukregelaar defect is. Als dat het niet is, zul je de leidingen nog moeten controleren op verstoppingen. Doorblazen (proberen) met lage luchtdruk is een aardige test.
Bovenstaande alleen als je geen foutmeldingen krijgt van sensoren als BDP en nokkenas etc.
Succes,
Rob
Ik ga deze punten inderdaad even controleren voor ik de boel vervang. Bedankt voor de tips! Kan iemand mij vertellen hoe de suckingjetpump ofwel zuigstraalpomp ofwel zuigpomp officeel heet? Dit is de pomp die de brandstof van de ene kant van de tank naar de andere pompt.. Ik kan nergens een afbeelding of officiele benaming vinden hiervan...
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?
Als je via www.realoem.com/bmw even op je eigen auto zoekt da vind je daar onder brandstofvoorziening het onderdeel en de naam (nederlands).
Voordat je van alles gaat vervangen zou ik eerst eens goed alle componenten van de brandstofvoorziening controleren. Ik weet het niet precies bij BMW, maar defecte brandstofpompen etc. zijn tegenwoordig niet echt de hoofdoorzaken van ellende. Het zit meestal in de mechanische/elektrische componenten daaromheen.
Succes,
Rob
Voordat je van alles gaat vervangen zou ik eerst eens goed alle componenten van de brandstofvoorziening controleren. Ik weet het niet precies bij BMW, maar defecte brandstofpompen etc. zijn tegenwoordig niet echt de hoofdoorzaken van ellende. Het zit meestal in de mechanische/elektrische componenten daaromheen.
Succes,
Rob
Heren ik heb door gebrek aan tijd nog niet veel kunnen doen aan het probleem. Nadat de auto stil is gevallen met nog een kleine kwart tank op de meter heb ik mijn oude brandstofpomp teruggeplaatst (die kreunde). Ik wou toch even uitsluiten of het niet iets met de pomp te maken had dus ik heb de tank leeggereden en wat blijkt... ik kon gewoon tot 2 liter in de tank doorrijden... Toen dacht ik dat het wellicht een tijdelijke storing van de opvoerpomp (bestuurderkant) is geweest dus ik weer de nieuwe pomp (die waarbij de auto uit is gevallen) gemonteerd en toen het reserve lampje een aantal km`s brande begon de auto te stotteren. direct aan de kant en mn jerrycan gepakt (Ja ik ben voorbereid ondertussen) en wat benzine erbij gegooit, stotteren was weg. Nu snap ik er niks meer van, met de "nieuwe"(2e hands) pomp werkt de opvoerpomp (bestuurderskant) blijkbaar niet, en met de oude (kreunende) pomp werkt de opvoerpomp wel?!?
Al met al ben ik wel een beetje klaar met diagnostiseren, ik laat de auto uitlezen (zodra ik tijd vind...) mocht hier niks uitkomen koop ik een nieuwe brandstofpomp, en desnoods een nieuwe opvoerpomp. Mochten deze ook defect gaan hoop ik garantie te hebben
Bedankt voor jullie tips
ik laat jullie weten als het euvel is verholpen!
Al met al ben ik wel een beetje klaar met diagnostiseren, ik laat de auto uitlezen (zodra ik tijd vind...) mocht hier niks uitkomen koop ik een nieuwe brandstofpomp, en desnoods een nieuwe opvoerpomp. Mochten deze ook defect gaan hoop ik garantie te hebben
Nog nooit die 2e 'pomp' gezien, maar ik begin me af te vragen of het echt een pomp is of meer iets als een soort sifon/venturi.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Ik weet niet of je ooit de brandstofpomp eruit hebt gehad, maar als je dan in de tank kijkt die je een soort vierkant wit bakje waar de pomp precies invalt. In dit bakje komt ook een slangetje uit dat vanaf de bestuurderskant naar de passagierskant door de tank loopt. Aan de bestuurderskant hangt een kleine zuigstraalpomp vast aan je vlotter die benzine naar het witte bakje toe pompt waar de brandstofpomp in zit. Hierdoor komt alle benzine in dit bakje terecht waardoor je de tank dus ook vrijwel helemaal leeg kunt rijden.
De tank is niervormig waardoor de brandstof zonder deze zuigsrtaalpomp dus niet bij de brandstofpomp terecht komt.
Nou dit is zowat alle informatie die ik erover heb gekregen o.a. van jullie. Bedankt hiervoor. Als na het evrvangen van brandstofpomp het probleem blijft, zal ik een foto reportage maken van het vervangen van de zuigstraalpomp aangezien ik deze nergens heb kunne vinden.
De tank is niervormig waardoor de brandstof zonder deze zuigsrtaalpomp dus niet bij de brandstofpomp terecht komt.
Nou dit is zowat alle informatie die ik erover heb gekregen o.a. van jullie. Bedankt hiervoor. Als na het evrvangen van brandstofpomp het probleem blijft, zal ik een foto reportage maken van het vervangen van de zuigstraalpomp aangezien ik deze nergens heb kunne vinden.
Goud! Thx voor de info.. heb t inderdaad nooit los hoeven halen.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Mijn auto is er ook eens mee gestopt en dat bleek brandstofpomp te wezen. Dat is bij een e46 een veel voorkomend probleem. Ik heb een pomp besteld uit duitsland, incl behuizing en pomp ed. Er in zetten is makkelijk.
http://www.youtube.com/watch?v=aqVGpkan0rE
En deze heb ik gekocht
http://www.ebay.nl/itm/Kraftstoffpumpe- ... 53f02806cb
74 euro incl verzendkosten
Ik blijf het zeggen, in koop altijd in duitsland mijn onderdelen want daar hebben ze tenminste fatsoenlijke prijzen. In Nederland zijn er bijna geen bedrijven meer die eerlijke prijzen hebben. Ik heb al honderden euros bespaard.
http://www.youtube.com/watch?v=aqVGpkan0rE
En deze heb ik gekocht
http://www.ebay.nl/itm/Kraftstoffpumpe- ... 53f02806cb
74 euro incl verzendkosten
Ik blijf het zeggen, in koop altijd in duitsland mijn onderdelen want daar hebben ze tenminste fatsoenlijke prijzen. In Nederland zijn er bijna geen bedrijven meer die eerlijke prijzen hebben. Ik heb al honderden euros bespaard.
Ja ik koop ook alles in Duitsland, dus ga zsm weer een bestelling plaatsen alleen ff kijken wat ik binnenkort nog meer nodig heb dan kan alles in 1x verzonden worden.