Hallo beste BMW525Berline,
Ja, men kan het doen zoals men het zelf wenst te doen.
Echter het verbruik blijft hetzelfde, dat zal weinig uitmaken.
Het verbruik dat extra aanwezig is, dat komt omdat de airco is ingeschakeld, dan maakt het weinig uit, op welke stand de airco is ingesteld.
Het gaat n.l. om de koppeling van de airco pomp die inschakelt, omdat u dat zelf wilt, en omdat u de bediening zelf ingeschakeld heeft.
Daarbij dient men de airco wat te helpen, wat men eigenlijk zelf zal doen, open alle ramen, maar zoals ik dus al zei, doen we als het goed is in automatisme.De ramen dienen dus allen geheel geopend te worden, net zolang de airco koude lucht gaat geven.
Wat er dus ook mogelijk is, tenminste als er comfort sluiting aanwezig is, als men de deur via de ontgrendelingsknop op de sleutel bedient, dient men de ontgrendelingsknop ingedrukt te houden, dan zullen alle ramen zich openen, tot men de knop los laat, of tot de ramen geheel zijn geopend, heeft men daarbij ook een schuif kantel dak, dan zal als het goed is, deze zich samen met de ramen openen.
Het sluiten, kan op deze wijze dus ook, enkel dan dient men de sluitknop op de sleutel ingedrukt te houden.
Ik persoonlijk gebruik dit systeem altijd bij dit soort weer, je hebt dan in elk geval al wat verkoeling in de auto, voordat men plaats gaat nemen in de auto.
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe, geniet lekker van dit mooie weer, wie weet is het zo weer voorbij, die mooie zomer!
Met vriendelijke groet,
Ad