Weer pech met reminstallatie! Wat zal het nu weer zijn?!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
basss

Re: Weer pech met reminstallatie! Wat zal het nu weer zijn?!

Bericht door basss » 11 nov 2008, 22:28

Volgens mij heeft het niets met de schijfen/blokken etc. te maken.
Wel met je rempomp/cilinder of iets... als dat niet goed schoon of kapot is of iets ofzo
dan gaan ze niet goed terug en blijven ze een beetje contact maken met de schijven,
dat wordt heet...

Volgens mij met een kapotte cilinder krijg je ook dat de remkracht niet constant is
waardoor het hele spulletje gaat trillen...

Bas

JII1985

Bericht door JII1985 » 11 nov 2008, 22:30

basss schreef:Volgens mij heeft het niets met de schijfen/blokken etc. te maken.
Wel met je rempomp/cilinder of iets... als dat niet goed schoon of kapot is of iets ofzo
dan gaan ze niet goed terug en blijven ze een beetje contact maken met de schijven,
dat wordt heet...

Volgens mij met een kapotte cilinder krijg je ook dat de remkracht niet constant is
waardoor het hele spulletje gaat trillen...

Bas
Als dit het geval zou zijn zou bmw zeker niet aarselen om dit te licht te brengen... Dit zou dan bij mij in de kosten vallen en niet bij hun, er is overigens dik 2uur naar gekeken en getest volgens hun zeggen.
BMW 330Ci Executive '01 (AUT5) Steptronic,
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
- OEM Autodim. binnenspiegel
- OEM PDC strip met WAECO MWE850
Wishlist: - MTEC II pakket,

Mario TT

Bericht door Mario TT » 11 nov 2008, 22:37

Bel BMW Nederland op en vraag of je daar een second opinion kan krijgen, die zitten ook in Den Haag, aan het eind van de rijswijkse weg bij Drievliet. Weet niet of ze dat doen maar wellicht dat je langs kan rijden en het hele verhaal kan vertellen. Misschien dat je beter niet kan bellen maar langs kan rijden, telefonisch proberen ze je waarschijnlijk altijd af te wimpelen.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Jussi

Bericht door Jussi » 12 nov 2008, 00:29

Even serieus 879 euro voor schijven en blokken te vervangen??? Daarom gaat mijn bimmer dus niet op onderhoud bij de dealer. :roll:
Je kan beter een cursus autotechnieken volgen, doe je die dingen in de toekomst gewoon zelf. :)

Nee, serieus balen dat je niet goed geholpen kan worden. Ik zou teruggaan naar de eerste dealer en een toneeltje opvoeren voor iedereen die daar in de showroom staat als ze dat niet willen herstellen zonder dat jij weer in je portefeuille moet graaien. Probleem was er niet voor je hem daar binnenbracht dus moeten ze maar zien dat het degelijk gerepareerd wordt.

Hebben ze in Nederland geen ombudsdienst waar je klachten kan neerleggen bij ondeugdelijke reparaties? In België alleszinds wel..

Groetjes,

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 12 nov 2008, 07:16

Jussi schreef:Ik zou teruggaan naar de eerste dealer en een toneeltje opvoeren voor iedereen die daar in de showroom staat als ze dat niet willen herstellen zonder dat jij weer in je portefeuille moet graaien.
Ja, dat vinden ze meestal niet zo leuk :rolf:
Maar vaak werkt het wel. :duim: Het is alleen een schande dat je tot zulke middelen moet teruggrijpen...

JII1985

Bericht door JII1985 » 12 nov 2008, 12:11

bjornc schreef:
Jussi schreef:Ik zou teruggaan naar de eerste dealer en een toneeltje opvoeren voor iedereen die daar in de showroom staat als ze dat niet willen herstellen zonder dat jij weer in je portefeuille moet graaien.
Ja, dat vinden ze meestal niet zo leuk :rolf:
Maar vaak werkt het wel. :duim: Het is alleen een schande dat je tot zulke middelen moet teruggrijpen...
Idd, ik denk dat je nog meer voorelkaar krijgt bij een gewone bovag garage!
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen

JII1985

Bericht door JII1985 » 13 nov 2008, 11:38

Fijn weer bij de dealer, 2e schuyt langsgeweest... en weggestuurd!

Ditmaal had ik voor vandaag een afspraak gemaakt, ruim een week van te voren... leen auto besproken..
Bracht vanmorgen mijn auto, stond niet in de agenda en ook geen leenauto aanwezig!
Om een lang verhaal kort te maken, ik kan donderdag de 27ste pas weer terecht!

Wat een Kl*te service!!

Ik denk dat ik vanmiddag even langs rij bij Bmw Nederland in rijswijk, misschien kunnen ze me daar enigzins ondersteunen!
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 13 nov 2008, 11:45

Je zult dan idd net zien dat dan ook echt alles verkeerd gaat...... balen man!

Suc6 in Rijswijk......
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Robbel

Bericht door Robbel » 13 nov 2008, 14:49

Daar kun je ook nog flink moeilijk over doen als je wilt natuurlijk hè! Voor jou is tijd ook geld, en wie gaat jou verloren tijd betalen?? Jij zeker?! Dit kan toch niet, gewoon zomaar een afspraak niet nakomen (|
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

bofkont

Bericht door bofkont » 13 nov 2008, 14:50

Is idd schandalig dit.
Maar jou probleem kan wel degelijk komen door versleten draagarmrubbers en die steunen.
Maar voor dat je de boel liet vervangen was het probleem niet aanwezig, vind hun bevindingen dan ook waardeloos.
Ze gaan nu maar wat dingen roepen en jij moet gelijk de portmonnee maar trekken.

Zou idd BMW NL inschakelen en dan naar een andere dealer.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Mario TT

Bericht door Mario TT » 13 nov 2008, 16:38

Bij alle dealers in Den Haag kan je naar de kl*te lopen... dat heb ik dus al eerder meegemaakt. Je hebt totaal geen prioriteit.. als iemand met een 7 voor komt rijden dan wordt hij meteen geholpen en als jij met je e46 voor komt dan sorry hoor maar als je niet kan rijden is dat jouw probleem.

Als je geld wilt verdienen moet je een BMW garage beginnen in den haag... ik ga ook echt niet meer voor een beurt oid in den haag naar een dealer. Alleen nog voor onderdelen.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

koertplert

Bericht door koertplert » 13 nov 2008, 16:40

Mario TT schreef:Bel BMW Nederland op en vraag of je daar een second opinion kan krijgen, die zitten ook in Den Haag, aan het eind van de rijswijkse weg bij Drievliet. Weet niet of ze dat doen maar wellicht dat je langs kan rijden en het hele verhaal kan vertellen. Misschien dat je beter niet kan bellen maar langs kan rijden, telefonisch proberen ze je waarschijnlijk altijd af te wimpelen.
Doen ze niet.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 13 nov 2008, 18:23

330i schreef:Daar kun je ook nog flink moeilijk over doen als je wilt natuurlijk hè! Voor jou is tijd ook geld, en wie gaat jou verloren tijd betalen?? Jij zeker?! Dit kan toch niet, gewoon zomaar een afspraak niet nakomen (|
Zo werkt dat natuurlijk ook niet he... Als je zo'n instelling hebt kan je beter helemaal niet naar de garage gaan. Ze zullen het allicht niet bewust doen. Met gewoon redelijk gedrag, een stukje wederzijds begrip en goed fatsoen kom je in dit soort gevallen gewoon het verst.

Wat overigens niet wegneemt dat het ronduit waardeloos is...

bofkont

Bericht door bofkont » 13 nov 2008, 18:30

Idd stampij maken verspeel je vaak al je kansen, en ze zetten je de zaak uit.
Kom je er niet uit, zou ik een gesprek met de leiding vragen van dat filiaal.

Het is toch geheel duidelijk voor de tijd had je nergens last van na montage ineens allerei problemen.

Maar erg vervelend zulke dingen, dat touwtrekkerij waar de fout ligt.
Hopenlijk leest er iemand van hun mee, en zien ze in dat dit geen goede reclame is :P
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Robbel

Bericht door Robbel » 13 nov 2008, 18:46

Griffendahl schreef:
330i schreef:Daar kun je ook nog flink moeilijk over doen als je wilt natuurlijk hè! Voor jou is tijd ook geld, en wie gaat jou verloren tijd betalen?? Jij zeker?! Dit kan toch niet, gewoon zomaar een afspraak niet nakomen (|
Zo werkt dat natuurlijk ook niet he... Als je zo'n instelling hebt kan je beter helemaal niet naar de garage gaan. Ze zullen het allicht niet bewust doen. Met gewoon redelijk gedrag, een stukje wederzijds begrip en goed fatsoen kom je in dit soort gevallen gewoon het verst.

Wat overigens niet wegneemt dat het ronduit waardeloos is...
Je kunt idd beter niet naar zo'n garage gaan nee :+ En ze zullen het idd niet bewust doen, maar dit zijn gewoon onnodige missers! Als er een afspraak gemaakt wordt, zet je dat toch direct in de agenda?! dat is het eerste wat je leert op de peuterschool (bij wijze van..) :roll: . En als dat nou de enige misser was; nou vooruit..Maar al het voorafgaande was ook al niet echt denderend -_-
Tot nu toe is meneer hier met fatsoen (ga ik vanuit) niet echt ver gekomen..
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”