BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Vanwaar eigenlijk de keuze voor rubberen draagarm bussen?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
De volrubber versie werkt beter op de Ring. Bij de VLN gebruiken ze ook deze ipv PU (of uniball)
Overigens waren de oude rubbers na 250 ronden nog als nieuw. Kwaliteit!
Aangezien de auto na vervanging van het stuurhuis toch uitgelijnd moet worden heb ik vandaag excentrische M3 3.0 rubbers gemonteerd. Effe kijken of dit prettiger rijdt.
De voorwielen staat nu 1 cm verder naar voren, zou iets stabieler op hoge snelheid moeten zijn en preciezer stuurgedrag opleveren.


Overigens waren de oude rubbers na 250 ronden nog als nieuw. Kwaliteit!
Aangezien de auto na vervanging van het stuurhuis toch uitgelijnd moet worden heb ik vandaag excentrische M3 3.0 rubbers gemonteerd. Effe kijken of dit prettiger rijdt.
De voorwielen staat nu 1 cm verder naar voren, zou iets stabieler op hoge snelheid moeten zijn en preciezer stuurgedrag opleveren.


Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Daarom heb ik voor 80shore gekozen. Rijdt een stuk fijner dan bunkerharde 90shore. En minder herrie..
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Oke ben erg benieuwd naar de reden achter het kiezen van rubber ipv PU.
Ik ben sindskort van excentrisch terug naar niet excentrisch gegaan, was wat stabieler rechtdoor, maar ik vond het stuur niet lekker terug komen, moest 'm zelf terug begeleiden naar het midden. Heb verder niks te klagen over de PU draagarmbussen.
Ik ben sindskort van excentrisch terug naar niet excentrisch gegaan, was wat stabieler rechtdoor, maar ik vond het stuur niet lekker terug komen, moest 'm zelf terug begeleiden naar het midden. Heb verder niks te klagen over de PU draagarmbussen.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Mooi uitlaatje op de kop getikt, precies de juiste stijl en
voorzien van Duitse goedkeuring.

Hopelijk klinkt deze ook lekker metalig, het ding is al ingebrand
voorzien van Duitse goedkeuring.

Hopelijk klinkt deze ook lekker metalig, het ding is al ingebrand

Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'

Uitlaat gemonteerd en hij is stilller dan origineel

Geluid een octaaf lager en iets meer gedempt. Niet verkeerd!

Nieuwe stuuruitslagbegrenzers besteld, ook gelijk de uitlaatrubbers en pakkingen voor de einddemper erbij want ze zaten op het randje van bruikbaarheid.
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Hoezo heb je de uitlaat vervangen - vanwege de eventuele toename in vermogen of vanwege het geluid? Of allebei ;-)
Ziet er goed uit!
Ziet er goed uit!
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Gewicht, geluid en koppel. Auto klinkt iets donkerder, het scheelt een paar gram en de motor pakt iets beter op
7:18 min
Auto rijdt trouwens perfect met nieuw stuurhuis en vooral de excentrische bussen. Had het eerder moeten doen.
Overigens heeft de uitlijner goed werk afgeleverd, anders heb je er nog niets aan. 2.5 graden camber op de voorzijde stuurt mooi in.
Ben overgestapt op Ardeco race olie (5w-40). Nieuwe Castrol 75w-140 in het diff.

Belgische olie, why not!

Optisch ook fijn deze pijpjes

Effe boodschappen doen bij de Kaufland in Mayen

Alles kits onder de kap
7:18 min
Auto rijdt trouwens perfect met nieuw stuurhuis en vooral de excentrische bussen. Had het eerder moeten doen.
Overigens heeft de uitlijner goed werk afgeleverd, anders heb je er nog niets aan. 2.5 graden camber op de voorzijde stuurt mooi in.
Ben overgestapt op Ardeco race olie (5w-40). Nieuwe Castrol 75w-140 in het diff.

Belgische olie, why not!

Optisch ook fijn deze pijpjes

Effe boodschappen doen bij de Kaufland in Mayen

Alles kits onder de kap
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Lekkage aan het oude stuurhuis? *edit* had ik al gevraagd 

Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Op het Grand Prix circuit van de Nurburgring ging afgelopen zondag het wiellager rechtsachter naar de knoppen.
Hevige vibratie bij het aanremmen (200 naar 60)

Met 90 km/u richting NL gereden en de auto veilig kunnen thuisbrengen.
Het vervangen van het wiellager is nogal een opgave en aangezien de onderste draagarmrubbers toch aan vervanging toe zijn heb ik een gebruikte naaf gekocht ga 'm in z'n geheel vervangen.
Er komen PU rubbers in de gehele achtertrein, ben alvast begonnen met de nieuwe arm. Waar nodig ontroest en gelakt handrem gereviseerd en nieuwe kabel voor de zekerheid gekocht.

Met behulp van oude lagerschalen was het verwijderen en plaatsen van de rubbers prima te doen.

Moet hij straks weer uitgelijnd worden, het zij zo
Hevige vibratie bij het aanremmen (200 naar 60)
Met 90 km/u richting NL gereden en de auto veilig kunnen thuisbrengen.
Het vervangen van het wiellager is nogal een opgave en aangezien de onderste draagarmrubbers toch aan vervanging toe zijn heb ik een gebruikte naaf gekocht ga 'm in z'n geheel vervangen.
Er komen PU rubbers in de gehele achtertrein, ben alvast begonnen met de nieuwe arm. Waar nodig ontroest en gelakt handrem gereviseerd en nieuwe kabel voor de zekerheid gekocht.

Met behulp van oude lagerschalen was het verwijderen en plaatsen van de rubbers prima te doen.

Moet hij straks weer uitgelijnd worden, het zij zo

Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Doe je goed. Staat ook nog op mijn to do.... ondanks de schade wel lekker kunnen rijden?
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Was leuk. Als ik zo kijk lijkt mij het een goed idee het subframe ook eens aan te pakken
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Sowieso geen slecht idee. Het is alleen zo’n klus haha maar daarna wel weer een frisse auto. Welke verf gebruik jij voor die trailing arm?
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Ik had nog een bus Motip glazend en heb het afgemaakt met
kachelkleur jet black mat.
Blind een subframe gekocht van een 1998 318i sedan, voor 15 euro kan je er geen buil op vallen.
Leuk project voor de komende tijd: opknappen, nieuwe lagers erin en alle bouten vervangen.
Als het niks is staat nog een mooi subframe in California te koop. Daar is amper regen dus roestvrij.
kachelkleur jet black mat.
Blind een subframe gekocht van een 1998 318i sedan, voor 15 euro kan je er geen buil op vallen.
Leuk project voor de komende tijd: opknappen, nieuwe lagers erin en alle bouten vervangen.
Als het niks is staat nog een mooi subframe in California te koop. Daar is amper regen dus roestvrij.
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Wat een schurftenwerk maar ik heb het 'nieuwe' subframe voorzien van nieuwe Meyle rubbers en hij is klaar voor montage

