De koppeling (CDV)

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: De koppeling (CDV)

Bericht door 320driver » 21 mar 2011, 23:01

Laat het ons zeker even weten maar zoals je het beschrijft is de kans groot dat je een stuk lekkerder weg zult trekken als de CDV er onderuit is :duim:

Gebruikersavatar
tattoodennis
Berichten: 706
Lid geworden op: 17 feb 2011, 19:12
Locatie: Zeewolde
Contacteer:

Re: De koppeling (CDV)

Bericht door tattoodennis » 22 mar 2011, 21:24

mijn bmw word donderdag of vrijdag opgehaald vanwegen een storing, en hij haald meteen de CDV eruit. Dan merk ik op de terug weg wel of het helpt. Maar hoelang ik de auto kwijt ben met die storing weet ik niet....
BMW 325Ci Cabriolet 2002 (sold)
BMW 323Ci Cabriolet 2001 (sold)
Audi A4 2.0i Avant 2002 (sold)
BMW 520i E60 sedan 2003 (sold)
BMW 525i E61 touring 2005 FOR SALE

verwijderd

Re: De koppeling (CDV)

Bericht door verwijderd » 23 mar 2011, 14:48

even ter verduidelijking.

De cdv is er niet om het schakelen beter/makkelijker of wat dan ook te maken.

Het is om belangrijkere onderdelen van de auto te beschermen (bijvoorbeeld een kneus die hem in zijn 3 jast terwijl hij doorgetrokken heeft tot 6000 rpm in zijn 4, of mensen die een burnout willen maken (???) en de koppeling laten knallen.

De cdv zorgt ervoor dat het zaakje heel blijft, het rijdt wel wat minder fijn. Maar een goede chauffeur kan zonder doen
en wij lenen onze auto toch nooit uit he..;)

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: De koppeling (CDV)

Bericht door 320driver » 23 mar 2011, 15:06

Een goede chauffeur kan echt niet zonder doen!
Het optrekken bij een stoplicht of filerijden is rampzalig met een CDV, als deze weg is kun je weer in z'n twee optrekken, moet je eens proberen met die cdv er nog onder.
Sorry maar dit verhaal vind ik niet geloofwaardig, ik vind de cdv compleet overbodig. :nee:

verwijderd

Re: De koppeling (CDV)

Bericht door verwijderd » 23 mar 2011, 15:17

320driver, Je begrijpt me verkeerd.

Ik zei, een goede chauffeur kan zonder. Maar stel je voor.. er rijd een vrouw in en die zet hem bijvoorbeeld met 120 in zijn 1, of met 200 in zijn 3 (voorbeelden) De CDV geeft nog tijd om die fout te herstellen en hem in de juiste versnelling te schakelen. Zonder CDV is het gelijk afgelopen.

Zonder CDV rijd de auto beter, ALS je goed kan auto rijden, maar er zijn figuren bij die dat niet kunnen, of hard launches doen, en daarvoor is de CDV. om de rest van de aandrijflijn te beschermen.

Persoonlijk denk ik dat bmw het ook heeft gedaan zodat minder mensen terugk omen met kapotte delen, en die vervolgens onder garantie willen laten herstellen.

verwijderd

Re: De koppeling (CDV)

Bericht door verwijderd » 23 mar 2011, 15:23

Dit is wat ik mij heb laten vertellen, mischien kan ik het niet goed naar voren brengen wat ik bedoel. maar hier moet je het mee doen :)

En wat betreft die vrouw, is van kleins af verteld :)
Opmerking in spoiler verwijderd, riekt naar discriminatie en daar willen we ons hier van distantiëren

Moderatoropmerking 320driver

Gebruikersavatar
kaasplank
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008, 22:25
Locatie: De achterhoek

Re: De koppeling (CDV)

Bericht door kaasplank » 23 mar 2011, 15:47

speltip 34: verifieer je bronnen voordat je met kennis strooit op een forum
fvandersluis schreef:Dit is wat ik mij heb laten vertellen, mischien kan ik het niet goed naar voren brengen wat ik bedoel. maar hier moet je het mee doen :)
:D

Je kunt adem halen op de maan. Tenminste dat heb ik me laten vertellen. Het was iets met een diepvrieszakje en een 4 meter lange panlat. Misschien kan ik niet goed uitleggen wat ik bedoel maar daar moet je het mee doen
Laatst gewijzigd door kaasplank op 24 mar 2011, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
OEM wordt overgewaardeerd :P | Mijn hok

Mario TT
Berichten: 1290
Lid geworden op: 23 jun 2008, 13:33

Re: De koppeling (CDV)

Bericht door Mario TT » 23 mar 2011, 16:44

Nou ik vind sommige teksten nou niet echt forum waardig mbt vrouwen. En vind ook dat deze berichten aangepast moeten worden.

Ik denk dat je voor en tegens hebt voor de CDV maar ik denk dat het gros de voors niet vind opwegen tegen de tegens..Ik denk dat je sowieso onhandelbaar bezig bent als je van z`n 5 naar z`n 1 gaat. Of je nou een CDV hebt of niet. We kunnen allemaal non redenen opvoeren die nergens op slaan, wat betreft de CDV.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: De koppeling (CDV)

Bericht door 320driver » 23 mar 2011, 19:37

:on: maar weer

Gebruikersavatar
Frenkz
Berichten: 1214
Lid geworden op: 27 mar 2010, 21:49

Re: De koppeling (CDV)

Bericht door Frenkz » 23 mar 2011, 20:21

ik heb hem nu al een tijdje eronder uit, ja rijdt iets beter maar niet schrikbarend zoals hier sommigen vertellen. Maar misschien ligt het bij een 6 cilinder anders.

Mario TT
Berichten: 1290
Lid geworden op: 23 jun 2008, 13:33

Re: De koppeling (CDV)

Bericht door Mario TT » 23 mar 2011, 20:27

Mwah ik heb toch ook een 6 cylinder? Ik vind het zeker schelen hoor, veel aangenamer. Als je begint met een nieuwe koppeling dan kan je het verschil misschien minder goed merken?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Gebruikersavatar
Arno S.
Berichten: 589
Lid geworden op: 21 okt 2010, 15:54
Locatie: Drachten

Re: De koppeling (CDV)

Bericht door Arno S. » 23 mar 2011, 20:36

In de mijne istie er volgens mij uit gehaald, de koppeling voelt normaal. Heb ook es in een 325 Ti proef gereden en daar kon ik het duidelijk voelen.

Gebruikersavatar
Frenkz
Berichten: 1214
Lid geworden op: 27 mar 2010, 21:49

Re: De koppeling (CDV)

Bericht door Frenkz » 23 mar 2011, 21:17

@mario tt

Ja dat bedoel ik ook te zeggen: misschien is het verschil op de zwaardere motoren (6 cilinders) meer te voelen dan op mijn 2L 4 cilinder.

Gebruikersavatar
tattoodennis
Berichten: 706
Lid geworden op: 17 feb 2011, 19:12
Locatie: Zeewolde
Contacteer:

Re: De koppeling (CDV)

Bericht door tattoodennis » 24 mar 2011, 15:19

Nou mijn BMW is net opgehaald, en heb de garage meteen opdracht gegeven. Hij haalt hem er netjes uit, ik ben benieuwd hoe het rijd volgende week. Maar eerst alle andere dingen laten maken.

En ik merk echt dat ik in een Astra 1999 beter schakel dan in mijn BMW. Heb al die tijd zitten denken zou ik hem verkopen en een automaat terug kopen......En als dit niet helpt gaat hij misschien nog de verkoop in voor een 325 automaat. Maar we moeten eerst afwachten
BMW 325Ci Cabriolet 2002 (sold)
BMW 323Ci Cabriolet 2001 (sold)
Audi A4 2.0i Avant 2002 (sold)
BMW 520i E60 sedan 2003 (sold)
BMW 525i E61 touring 2005 FOR SALE

Gebruikersavatar
Johnny
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:38
Locatie: Zuid Limburg

Re: De koppeling (CDV)

Bericht door Johnny » 31 mar 2011, 08:43

Met 278k op de teller ben ik blij dat de CDV er bij mij waarschijnlijk nog in zit! De BMW specialist was verbaasd dat bij 276000km de originele koppeling werd vervangen! Zijn conclusie na de reparatie was dat de aandrijflijn nog in zeer goede staat was! Vliegwiel nagenoeg geen slijtage, versnellingsbak soepel met schakelen... Dus ... ik denk dat de CDV voor de veelvuldige rijder echt wel voordelen heeft mbt onderhouds/rijkosten!!!
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”