Eindverslag na 6mnd garantie op laatste pag...(4)
-
Stamp-CTRL
Re: Rammel (p3) E46 316i EXE 2002 krukassensor pag3
@ ivanho
Gaf de defecte krukassensor een medling bij het uitlezen, of is deze op de gok vervangen?
Gaf de defecte krukassensor een medling bij het uitlezen, of is deze op de gok vervangen?
330i is the way to go
all weather banden zijn GEEN winterbanden, er moet dan een "besneeuwd bergtopje" op de band geprint staan..
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Of een M+S keurmerk 
Er staat een m+s keurmerk op en de vier seizoen tekens. Sneeuwvlok, regen, zon en ?? weet ik ff niet meer...
Heb ze dus gekocht, velgen nog als nieuw(e36 318i) BMW waar ze vanaf komen heeft 60000km gelopen! Banden (continentaltouringcontact) nog 6mm, aan de zijkant iets versleten, ga het proberen met deze banden.
Vandaag gewoon met de zomerbanden gereden in de sneeuw, ging eigenlijk best goed, zo goed als niet geslipt, gewoon vrij normaal blijven rijden, beetje oppassen in de bocht ;-) Michelin energy savers (wel diep profiel)
Gr Chris
Heb ze dus gekocht, velgen nog als nieuw(e36 318i) BMW waar ze vanaf komen heeft 60000km gelopen! Banden (continentaltouringcontact) nog 6mm, aan de zijkant iets versleten, ga het proberen met deze banden.
Vandaag gewoon met de zomerbanden gereden in de sneeuw, ging eigenlijk best goed, zo goed als niet geslipt, gewoon vrij normaal blijven rijden, beetje oppassen in de bocht ;-) Michelin energy savers (wel diep profiel)
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Mijn BBS zomervelgen 15'' zijn dus te koop!
Gr Chris
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Ik laat m'n auto morgen uitlezen en hopelijk ook gelijk repareren. Zal erbij vermelden dat het de kurkassensor zou kunnen zijn. ( voordat ze het wiel eerst opnieuw uit moeten vinden en van alles en nog wat gaan vervangen )
Zal het hier even vermelden wat eruit gekomen is.
Zal het hier even vermelden wat eruit gekomen is.
Hij gaf, toen de man van de wegenwacht hem uitlas, storing aan krukas en nokkenassensor.Stamp-CTRL schreef:@ ivanho
Kreeg toen de tip van hem om mijn nokkenassensoren eerst te vervangen omdat dit vaak de boosdoeners zijn.
Later bleek echter de krukassensor toch ook defect te zijn.
Heb nu zelf meegemaakt dat de sensoren, als je de auto een paar uur niet gebruikt, zichzelf resetten waarna je dan geen storing meer kan uitlezen.
De defecte sensor repareerd zichzelf natuurlijk niet en na starten en evt. stukje rijden heb je hetzelfde probleem weer.
Wie niet om autorijden geeft moet geen BMW kopen !!
hoe is het met het overschakelen.
heb je al gevonden wat het bonken was (is).
heb je al gevonden wat het bonken was (is).
Ha, nee ff geen tijd gehad, maar is minimaal hoor! Volgens mij hebben een hoop er last van. Hij is nu voor mij "bijna" goed ;-)
Vandaag all season bandjes met velgen eronder, merk continentaltouringcontact. Bevallen goed, beter als mijn michelin energy savers!
Gelijk rammel RV laten checken. Bij garage waar ik mijn 16 jaar oude colt heb gekocht en gevonden hoor, fusee is hoorbaar, dus moet over een tijd een nieuwe draagarm op. Nu begrijp ik dat ze niets konden vinden, gaat allemaal te veel kosten natuurlijk binnen de garantie. Zal nu nog wel binnen de range liggen om te vervangen, maar voor de garantie volgend jaar feb afloopt ga ik toch nog fftjes zeiken!!
Gr Chris
Ps en voorzichtig in de sneeuw vandaag!!
Vandaag all season bandjes met velgen eronder, merk continentaltouringcontact. Bevallen goed, beter als mijn michelin energy savers!
Gelijk rammel RV laten checken. Bij garage waar ik mijn 16 jaar oude colt heb gekocht en gevonden hoor, fusee is hoorbaar, dus moet over een tijd een nieuwe draagarm op. Nu begrijp ik dat ze niets konden vinden, gaat allemaal te veel kosten natuurlijk binnen de garantie. Zal nu nog wel binnen de range liggen om te vervangen, maar voor de garantie volgend jaar feb afloopt ga ik toch nog fftjes zeiken!!
Gr Chris
Ps en voorzichtig in de sneeuw vandaag!!
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: Eindverslag na 6mnd garantie op laatste pag...
Zo, garantie zit er op helaas. Ga de komende tijd toch positief tegemoet!
Vervangen/gerepareerd in de afgelopen 6 mnd. Let op! Dit is een dealeronderhouden 316i EXE uit 2002 auto met nu 130000 km.
In die 6 mnd incl vakantie Z-FR ruim 13000km's gereden.
1e keer "pech" Een bobine kapot.
2e keer pech, de krukaspositiesensor. (garage gehaald gelukkig)
Airbagmatje vervangen onder passagierstoel. (lampje ging branden)
Kachelweerstand vervangen. ( kachel viel uit, op elke stand)
Airco/verdamper schoongemaakt, systeem opnieuw gevuld.
Draagarm links vervangen. (trillen in stuur)
Vandaag draagarm rubber rechts vervangen (rubber was slap)
Stoelbekleding passagierstoel vastgezet (niet goed gedaan met airbagmatje vervangen denk ik)
Raamrubbers gesmeerd.
Vochtschermen achterdeur vastgezet/kit (vocht achter voorstoelen)
Alle rubbers nagekeken. Bonk met schakelen is minimaal doen/kunnen ze niets aan doen. Cardanasrubber ook goed.
Raamlijst links van A tot c stijl vastgezet, zakte af.
Regensensor, na het vervangen vd voorruit is deze van slag! Ga ik nog opnemen met autotaalglas Hoogvliet of bmw dealer.
Heel lijstje, dit was het wel zo'n beetje.
Ik ga de auto zo ophalen. Ben verder netjes geholpen door Saab dealer Scherpenisse en altijd een gratis vervangende auto mee gekregen, zelfs een keer een saab 93 1.8T uit 2007 met automaat. Kan niet tippen aan de rijkwaliteit van mijn BMW, wel een heel stuk sneller ;-)
Gr Chris
Vervangen/gerepareerd in de afgelopen 6 mnd. Let op! Dit is een dealeronderhouden 316i EXE uit 2002 auto met nu 130000 km.
In die 6 mnd incl vakantie Z-FR ruim 13000km's gereden.
1e keer "pech" Een bobine kapot.
2e keer pech, de krukaspositiesensor. (garage gehaald gelukkig)
Airbagmatje vervangen onder passagierstoel. (lampje ging branden)
Kachelweerstand vervangen. ( kachel viel uit, op elke stand)
Airco/verdamper schoongemaakt, systeem opnieuw gevuld.
Draagarm links vervangen. (trillen in stuur)
Vandaag draagarm rubber rechts vervangen (rubber was slap)
Stoelbekleding passagierstoel vastgezet (niet goed gedaan met airbagmatje vervangen denk ik)
Raamrubbers gesmeerd.
Vochtschermen achterdeur vastgezet/kit (vocht achter voorstoelen)
Alle rubbers nagekeken. Bonk met schakelen is minimaal doen/kunnen ze niets aan doen. Cardanasrubber ook goed.
Raamlijst links van A tot c stijl vastgezet, zakte af.
Regensensor, na het vervangen vd voorruit is deze van slag! Ga ik nog opnemen met autotaalglas Hoogvliet of bmw dealer.
Heel lijstje, dit was het wel zo'n beetje.
Ik ga de auto zo ophalen. Ben verder netjes geholpen door Saab dealer Scherpenisse en altijd een gratis vervangende auto mee gekregen, zelfs een keer een saab 93 1.8T uit 2007 met automaat. Kan niet tippen aan de rijkwaliteit van mijn BMW, wel een heel stuk sneller ;-)
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002