motor slaat over , vervolg

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
koertplert

Re: motor slaat over , vervolg

Bericht door koertplert » 10 apr 2012, 08:13

fillasje schreef:Gevonden het was eigenlijk alleen het massa kabeltje van de dynamo verder heb ik gewoon alles eens nagekeken en al het anderen blijkt in orde te zijn.
De batterijen op de printplaat zien er netjes uit, plakken niet en de print is overgoten met een oranje coating.
Wel kwam ik er achter dat mijn koolborstels van dynamo aan vervanging toe zijn en dat de aansluit contacten wel wat vuil waren deze heb iki dus schoongemaakt.
het valt mij wel op [mischien omdat ik pas in het wereldje kom kijken] dat er bij deze oude autos veel aan, verkeerde schroefjes, scheven schroefjes
afgebroken bouten, opgeborden tap gaten scheef ingedraaiden boutjes je moet niet echt a technische zijn want dan is het niet te doen.
het blijft echt niet alleen bij weten waar de onderdelen zitten.
nog een dingetje als ik mijn distributie riem wil vervangen moet ik dan echt alles vast zetten [vliegwiel] of is er een anderen manier ik bedoel ik hou het liever even met mijn handen vast hup riem er overheen en weer vast als dat zou lukken.
Hartstikke bedankt voor de uitleg en ik kan weer heerlijk rijden in mijn bmwtje.
Al zou er een riem in zitten dan kan je er beter met je handen vanaf blijven want je bent zo a-technisch als het maar kan!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E30) Techniek”