Van Passat 3C naar BMW F11
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Hele mooie 530 Joris
Absoluut een van de mooiste kleurencombinaties.. Hmm moet zo te zien bij je in cursus om hem ook zo mooi gepoetst te krijgen

Hans, bedankt voor het compliment 
Het ligt er nogal aan hoe goed je de lakcorrectie wil hebben.... en ik ben daar nogal een pietje precies (lees: zeikerd) in.... hahahaha....
Ik heb vrijwel de hele auto gewetsand en daarna in 3 (of soms zelfs 4) aflopende stappen gepolijst om de talloze krassen in de lak weg te krijgen en zelfs nú nog zitten er nog krassen in.
Ik ben met mijn auto echt wel een week of anderhalf bezig geweest, paneel voor paneel om alles strak te krijgen. Inmiddels is dat gelukkig allemaal goed en is de auto ook gecoat met IGL Kenzo; een kneiterharde glasscoating met extreem hoge waterafstotende eigenschappen.....
Het resultaat is er in ieder geval wel naar.....
Vandaag ben ik trouwens bij Unlimited Tuning in Amersfoort geweest voor het tunen van mijn auto en helaas heb ik hetzelfde als Anton ervaren.... de auto startte niet meer. Nadat ze de ECU hadden aangepast wilde ze contact maken voor het uitlezen en omprogrammeren en dat werkte niet. Daarop hebben ze de ECU terug in de auto geplaatst om te zien of de auto verder wel normaal reageerde..... Alles werkte op het eerste gezicht.... verlichting ging aan, radio kwam netjes op, tacho gaf leven....... alleen helaas kon de auto niet worden gestart.... sh**!
Na wat overleg heb ik een vervangende auto mee gekregen naar huis en gaan ze ervoor zorgen dat de auto gemaakt wordt, gechipt, getest op de rollenbank en als alles in orde is, dan komen ze 'm op locatie afleveren en nemen ze de vervangende auto weer mee terug.... Op zich netjes geregeld.... maar eerst zien, dan geloven....
Hopen dat alles snel in orde is en ik kan gaan genieten van het opgeschroefde vermogen.....

Het ligt er nogal aan hoe goed je de lakcorrectie wil hebben.... en ik ben daar nogal een pietje precies (lees: zeikerd) in.... hahahaha....
Ik heb vrijwel de hele auto gewetsand en daarna in 3 (of soms zelfs 4) aflopende stappen gepolijst om de talloze krassen in de lak weg te krijgen en zelfs nú nog zitten er nog krassen in.

Het resultaat is er in ieder geval wel naar.....

Vandaag ben ik trouwens bij Unlimited Tuning in Amersfoort geweest voor het tunen van mijn auto en helaas heb ik hetzelfde als Anton ervaren.... de auto startte niet meer. Nadat ze de ECU hadden aangepast wilde ze contact maken voor het uitlezen en omprogrammeren en dat werkte niet. Daarop hebben ze de ECU terug in de auto geplaatst om te zien of de auto verder wel normaal reageerde..... Alles werkte op het eerste gezicht.... verlichting ging aan, radio kwam netjes op, tacho gaf leven....... alleen helaas kon de auto niet worden gestart.... sh**!

Na wat overleg heb ik een vervangende auto mee gekregen naar huis en gaan ze ervoor zorgen dat de auto gemaakt wordt, gechipt, getest op de rollenbank en als alles in orde is, dan komen ze 'm op locatie afleveren en nemen ze de vervangende auto weer mee terug.... Op zich netjes geregeld.... maar eerst zien, dan geloven....

Hopen dat alles snel in orde is en ik kan gaan genieten van het opgeschroefde vermogen.....

Had hetzelfde met de mijne na het chiptunen. Lijkt wel alsof er altijd een relais aan gort gaat bij het tunen van die F versies.....
Maar het zal wel goed komen.
Maar het zal wel goed komen.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Dat is minder
, denk je een leukere auto terug te krijgen...moet je naar huis in een mindere waarschijnlijk
.
De Etjes zijn dan een stuk beter te tunen (maargoed de Fjes zijn ook nog een stuk jonger dus aldoende leert men zou je denken...)
Hopelijk heb je hem snel (en goed!) terug

De Etjes zijn dan een stuk beter te tunen (maargoed de Fjes zijn ook nog een stuk jonger dus aldoende leert men zou je denken...)
Hopelijk heb je hem snel (en goed!) terug

Balen man! Maar zou vast wel goed komen!
Bij mij zowel bij stage 1 als stage 2 gelukkig geen last van gehad.
Maar je krijgt er straks wel een monster voor terug
Bij mij zowel bij stage 1 als stage 2 gelukkig geen last van gehad.
Maar je krijgt er straks wel een monster voor terug

Dat is inderdaad wel de bedoeling Edgar.... 
Ik ga er ook vanuit dat alles gewoon goed komt hoor.... het is alleen even de vraag wanneer

Ik ga er ook vanuit dat alles gewoon goed komt hoor.... het is alleen even de vraag wanneer

Al resultaat?
Nope.... zaterdag niets meer gehoord van ze.... zal vandaag eens even bellen...
Zojuist eens even ingelogd op mijn voertuigvolgsysteem.... en de auto staat sinds vrijdag 17.29u bij BMW Jan de Jong in Amersfoort.... komt dat abonnement toch een keer van pas...
Zojuist eens even ingelogd op mijn voertuigvolgsysteem.... en de auto staat sinds vrijdag 17.29u bij BMW Jan de Jong in Amersfoort.... komt dat abonnement toch een keer van pas...

Dan zullen ze dat vandaag wel oplossen.
Dat vermoeden heb ik ook wel ja...
maar goed.... dan moet ie daarna nog gechipt worden....
maar goed.... dan moet ie daarna nog gechipt worden....
- BMW530xdrive
Zal allemaal wel in orde komen.
Jouw verhaal is na dat van Anton wel voor mij de doorslag dat ik wacht tot tuning via OBD2 mogelijk is. Ik heb het nu niet nodig, dus wacht liever tot het met 'de stekker' kan
Jouw verhaal is na dat van Anton wel voor mij de doorslag dat ik wacht tot tuning via OBD2 mogelijk is. Ik heb het nu niet nodig, dus wacht liever tot het met 'de stekker' kan

F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Dat vroeg ik nog afgelopen vrijdag hoe lang dat zou gaan duren.... ik kreeg toen als antwoord dat dat voor dit model zeer waarschijnlijk niet zal gebeuren, gezien de gebruikte ECU. Er zal altijd een 1e keer nodig zijn dat de ECU wordt open gemaakt om te bewerken....
Maar goed... als zij liegen, lieg ik in commissie....
Gisteren op eBay trouwens nog een paar leuken kleine mods besteld.... ben benieuwd wanneer ze binnen zijn hoe het er uit zal zien.... zal de foto's uiteraard hier posten.
Maar goed... als zij liegen, lieg ik in commissie....

Gisteren op eBay trouwens nog een paar leuken kleine mods besteld.... ben benieuwd wanneer ze binnen zijn hoe het er uit zal zien.... zal de foto's uiteraard hier posten.
- BMW530xdrive
Ik hoor verschillende verhalen. Ik heb begrepen dat het in principe al kan, maar dat de 'sleutel' nog redelijk kostbaar is.
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm