BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Re: E36 325i Coupe Ringtool
Soms staat er een gast met een luchthoorn die 2x toetert als iemand dwars gaat. Leek mij ook wel eens geinig 
Het verschil met of zonder alleen de veerpootbrug kan ik niet zeggen, alle kleine dingen bij elkaar zorgen wel voor meer grip en stabiliteit op de achteras. We hebben nu ook iets om de inklapstoeltjes voor het relaxen langs de baan aan vast te sjorren

Het verschil met of zonder alleen de veerpootbrug kan ik niet zeggen, alle kleine dingen bij elkaar zorgen wel voor meer grip en stabiliteit op de achteras. We hebben nu ook iets om de inklapstoeltjes voor het relaxen langs de baan aan vast te sjorren

Ja weet ik, misshien kom ik je volgende keer tegen, ben met een compact bezig voor op de ring.
E36 sedan Avusblau
Denk dat 4 april (zaterdag) de volgende trip gaat worden.
Vandaag de remklauwen vervangen:

Geen zin om 'm met veel moeite op de brug te zetten, krik gebruikt

Deze zijn op. Krijg amper beweging in de zuiger.

Nieuwe klauwen in de lak en gemonteerd

Alles goed ingesmeerd en de boel ontlucht

Staat goed, het oog wil ook wat
Vandaag de remklauwen vervangen:

Geen zin om 'm met veel moeite op de brug te zetten, krik gebruikt

Deze zijn op. Krijg amper beweging in de zuiger.

Nieuwe klauwen in de lak en gemonteerd

Alles goed ingesmeerd en de boel ontlucht

Staat goed, het oog wil ook wat

nice, ik heb net met me maat afsproken dat we 26 april pas gaan.
E36 sedan Avusblau
Als het weer mee zit gaan we dat weekend waarschijnlijk ook wel
Auto was stinkend smerig, hele stukken Eifel zaten in de wielkasten.
Achterkant en velgen wordt sowieso erg vuil door de werking van de vleugel en het remmen.

Vandaag effe gewassen en zo goed mogelijk droog gereden...

Auto was stinkend smerig, hele stukken Eifel zaten in de wielkasten.
Achterkant en velgen wordt sowieso erg vuil door de werking van de vleugel en het remmen.

Vandaag effe gewassen en zo goed mogelijk droog gereden...

als je dit ding oooooit verkoopt, ik hou me aanbevolen wat een prachtige auto is dit toch.
320i coupe 92' = sold
530D Sedan 00' = sold
316i Sedan 94' = sold/scrapped
325i coupe 92' = sold
Current rides: M3 E36 3.2 Manual |318IS E36 Individual |325I Cabrio | 750IL E38
530D Sedan 00' = sold
316i Sedan 94' = sold/scrapped
325i coupe 92' = sold
Current rides: M3 E36 3.2 Manual |318IS E36 Individual |325I Cabrio | 750IL E38
De auto is vanaf heden gekeurd tot eind mei 2016.
Nogal een gezeik om een APK goedkeuring te krijgen. Garage met smeerput en remplaten was niet flexibel met het neerleggen van een paar planken om 'm over een randje heen te krijgen. Moest het ergens anders maar proberen. En hij geloofde trouwens niet dat de CO waarde van 1.1 koud en 0.6 warm was toegestaan bij een katloze auto uit 1992.
Zo laag is hij nou ook weer niet, een Lambo heeft af fabriek veel minder grondspeling. En de emissievoorschriften staan gewoon op de site van RDW.
Toen dus (over hun gesproken) naar de RDW gereden. Was gelijk aan de beurt maar opeens bleken ze sinds een week alleen nog APK op afspraak te doen. Grrrr!
Vervolgens naar mijn vaste APK adres gereden waar de Swift GTI ook gekeurd wordt. Auto pastte precies op de remrollenbank en de brug ging ook met een paar planken. Resultaat: met glans door de keuring.
Ook nog effe gewogen op de weegbrug:
Vooras 575 kilo
Achteras 515 kilo met 10 liter in de tank
Niet slecht, 1090 kilo voor een auto met kooi die volgens kenteken 1280 kilo leeggewicht heeft
Nogal een gezeik om een APK goedkeuring te krijgen. Garage met smeerput en remplaten was niet flexibel met het neerleggen van een paar planken om 'm over een randje heen te krijgen. Moest het ergens anders maar proberen. En hij geloofde trouwens niet dat de CO waarde van 1.1 koud en 0.6 warm was toegestaan bij een katloze auto uit 1992.
Zo laag is hij nou ook weer niet, een Lambo heeft af fabriek veel minder grondspeling. En de emissievoorschriften staan gewoon op de site van RDW.
Toen dus (over hun gesproken) naar de RDW gereden. Was gelijk aan de beurt maar opeens bleken ze sinds een week alleen nog APK op afspraak te doen. Grrrr!
Vervolgens naar mijn vaste APK adres gereden waar de Swift GTI ook gekeurd wordt. Auto pastte precies op de remrollenbank en de brug ging ook met een paar planken. Resultaat: met glans door de keuring.
Ook nog effe gewogen op de weegbrug:
Vooras 575 kilo
Achteras 515 kilo met 10 liter in de tank
Niet slecht, 1090 kilo voor een auto met kooi die volgens kenteken 1280 kilo leeggewicht heeft

Als je 'm opnieuw laat wegen kan je in een ander belastingtarief vallen.
Wel handig om te weten van die 0,6! Bij mij werd er gezegd 0,3.

Wel handig om te weten van die 0,6! Bij mij werd er gezegd 0,3.
One life, live it!
Als er een kat en lambda-sonde onder de auto zitten en hij is van voor 1995 kan moet de CO 0.5 zijn
Is de kat verwijderd dan moet je zorgen dat ie onder de 1.5 blijft
Herkeuren kan, maar er is dusdanig aan de auto gesleuteld dat ik mij afvraag of je wel slapende honden wakker moet maken
Herkeuren kan, maar er is dusdanig aan de auto gesleuteld dat ik mij afvraag of je wel slapende honden wakker moet maken
Beoeiend, mijn Golf is ook pas geimporteerd toen hij klaar was.
Komt er alleen 2 zitplaatsen, etc op kenteken te staan.
OVer geluid nog wel een opmerking maar verder geen problemen.
De hamvraag is echter, in hoeveel jaar verdien je die kosten van het herkeuren terug?
De hamvraag is echter, in hoeveel jaar verdien je die kosten van het herkeuren terug?
3,5% stationair zelfs, maar dan volgens mij lambda wel afgekoppeld ook.witje schreef:Als er een kat en lambda-sonde onder de auto zitten en hij is van voor 1995 kan moet de CO 0.5 zijn
Vanaf wanneer moet een auto een katalysator hebben?
- Personenauto’s met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking, in gebruik genomen na 31 december 1995, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem, dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde.
Bedrijfsauto’s met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking, in gebruik genomen na 31 december 1997, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem, dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde
Indien voorzien van rotatiemotor of C.N.G.-installatie of hybride aangedreven, blijft controle op werking emissiebestrijdingssysteem achterwege.
Voorbeeld vraag :
Een personenauto van 1991, brandstofcode benzine, is voorzien van een emissiebestrijdingssysteem (katalysator en lambdasonde). De katalysator is verwijderd waardoor een co-gehalte wordt gemeten van 0,7%. De keurmeester houdt in de co-tabel de waarde aan van een niet lambda-geregeld benzinesysteem. Is dit toegestaan voor de APK?
Antwoord.
Ja, immers bij de APK gaat de controle op aanwezigheid van de onderdelen van een emissiebestrijdingssysteem pas in voor personenauto’s in gebruik genomen na 31-12-1995.
Zonder katalysator valt deze auto van 1991 in de co-tabel onder de niet lambda-geregeld benzinesystemen, dus maximaal 3,5% CO. Zie artikel 39 en 41 van afdeling 4, Regelgeving APK.
Een katalysator hoeft dus niet voor 31-12-1995.
Als je geen kat hebt en je auto is van bouwjaar voor 31-12-95 hoeft er ook geen 4-gasmeting gedaan te worden.
Kentekenbewijs hoeft er niet meer bij te zitten voor de APK, dus hoe kan ik dan zien dat er U9 op het kentekenbewijs staat?
Het verplicht aanwezig zijn van een katalysator is voor bouwjaren vanaf 1-1-1996 (artikel 5.2.11 lid 9) .
In de APK is bij voertuig zonder katalysator en lambadasonde het CO-percentage maximaal 3.5%. Indien de katalysator aanwezig is mag het CO-percentage niet boven de 0.5% uitkomen. Bij voertuigen tot en met 31-12-1995 is de viergasmeting alleen van toepassing is bij aanwezigheid van een katalysator,
Voor 31-12-95 hoef je geen kat als je voldoet aan de co eisen.
Snel, mijn wagen is omgekeurd, van 316i naar 328i. Alles tot in de puntjes gemaakt.daNpy schreef:Beoeiend, mijn Golf is ook pas geimporteerd toen hij klaar was.
kosten: € ±55 euro . 1e maal goedgekeurd.
Maat van me was voor 316i naar 325i € 140,- kwijtTom.v schreef:
Snel, mijn wagen is omgekeurd, van 316i naar 328i. Alles tot in de puntjes gemaakt.
kosten: € ±55 euro . 1e maal goedgekeurd.

Ja, weetniet hoe dat kan, maar kosten van herkeuring op mijn e36 waren ±55