Pagina 7 van 9
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Geplaatst: 03 aug 2011, 19:04
door Mooggie
Kingfisher schreef: getverdemme dat zijn niet de geluiden die je wilt horen... Geen idee wat het, maar ik hoop voor je dat het iets onschuldigs is.
Van de week nog even bij mijn BMW-specialist langs geweest en het bleek inderdaad toch iets onschuldigs te zijn. Het was niet eens het klepje zelf, maar er zat ergens wat speling in de uitlaat en daar hebben ze even een klein schroefje in gedraaid. Soort van provisorische reparatie dus, maar het geluid is weg en het kostte verder niets, dus ik vind het wel prima zo.
Verder ook nog even een APK laten doen, lekke band laten repareren/uitlijnen, stuurkogel vervangen en remschijven- en blokken (voor) vervangen, dus uiteindelijk kon ik alsnog even € 1.186,- aftikken, maar goed, behoudens verdere gekke foutmeldingen, zou ik volgens de boardcomputer nu weer 20.000 zorgeloze kilometers vooruit moeten kunnen.
We zullen het zien, mijn ervaring is namelijk dat de boardcomputer af en toe een redelijk onvoorspelbaar heerschap kan zijn.
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Geplaatst: 03 aug 2011, 19:19
door Mooggie
Trouwens wat me opviel ....
Na de reset geeft de boardcomputer nu 40.000 km aan tot vervanging van de remblokken voorzijde, terwijl ik bij mijn remblokken achterzijde vlak na aankoop van de wagen nog 70.000 km zag staan.
Kan het dus kloppen dat je volgens BMW theoretisch dus bijna 2 x zo snel door je remblokken (en misschien ook wel -schijven) voorzijde heen bent als je remblokken achterzijde?
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Geplaatst: 08 aug 2011, 14:30
door Frank535
Wauw Mooggie, ik heb weer even bijgelezen in je topic .. wat een gekke dingen maak je mee man !
Het klepje in mijn uitlaat staat altijd open, bij stationair in elk geval (bij 200 km/u heb ik het nog niet gecontroleert
)
Op zich niet vreemd dat de voorste remblokken harder slijten als je nagaat dat bij het remmen het meeste gewicht op de vooras komt te drukken.
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Geplaatst: 08 aug 2011, 15:57
door Kingfisher
Frank, je weet dat het controleren bij 200 km/u bij een E61 makkelijker is dan bij een E60? Gewoon achterbank neerklappen en je achterklep alvast op een kier zetten. Dan 200 km/u rijden, op cruise control zetten en naar achteren kruipen.
Moogie, in de historie van mijn auto staat dat de vorige eigenaar alleen ooit eens de voorremmen en -schijven heeft vervangen. Zelf heb ik vorig jaar voor en achter vervangen, dus ik denk dat het wel klopt wat jij zegt.
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Geplaatst: 08 aug 2011, 23:45
door Frank535
Da's wel een betere manier dan ik in gedachten had; mijn meisje op rollerskates aan een sleepkabel achter de auto meenemen ...
Bij mijn vorige family car (Focus station) heb ik ook als eerste alleen de voorschijven en blokken vervangen, die hebben toch het meeste te lijden.
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Geplaatst: 14 aug 2011, 15:42
door Mooggie
Kingfisher schreef:
Moogie, in de historie van mijn auto staat dat de vorige eigenaar alleen ooit eens de voorremmen en -schijven heeft vervangen. Zelf heb ik vorig jaar voor en achter vervangen, dus ik denk dat het wel klopt wat jij zegt.
Aha, ben trouwens wel benieuwd wat de boardcomputer nu bij jou aangeeft dan als resterende km's aangezien zowel voor- als achterzijde gelijktijdig een reset hebben gehad (bij ca. 127.000 km als ik me niet vergis)?
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Geplaatst: 15 aug 2011, 07:50
door Kingfisher
Beide staan nu op 'nog 50.000km' te gaan. Dat was na vervanging (begin vorig jaar) overigens minder (iets van 45.000km dacht ik), maar dat kan te maken hebben met het feit dat voor mij de nieuwigheid van de auto er af is, en ik niet rempunten op het allerlaatste moment vóór de bocht leg, of uitprobeer wat de remweg is bij een noodstop is bij verschillende snelheden.
Mijn remmen gebruik ik nu het liefst zo weinig mogelijk.
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Geplaatst: 15 aug 2011, 18:31
door Mooggie
Thanx voor de info.
Maar toch vreemd dat ze beide op een gelijk aantal km's staan, terwijl we met zijn allen denken dat voor- en achterremmen juist behoorlijk ongelijkmatig slijten.
En al helemaal vreemd dat ik 70.000 km heb afgelezen toen ik de wagen net kocht ... de vorige eigenaar gooide af en toe zeker een anker uit het raam om te remmen i.p.v. zijn rempedaal te gebruiken.
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Geplaatst: 15 aug 2011, 21:26
door z3mrunner
Ik heb iets dergelijks met mijn voorremmen. Die slijten sinds de aankoop gewoon nooit. Ik heb de garage laten kijken maar alles schijnt toch goed te zijn en ze remmen echt wel mee. Achterremmen zijn al vervangen.
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Geplaatst: 01 okt 2011, 16:34
door Mooggie
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Geplaatst: 01 okt 2011, 17:04
door Rene08
Oeps, foutje. Ben benieuwd naar het verhaal er achter
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Geplaatst: 01 okt 2011, 17:36
door BMWBoii
Die Z9Gt is net een combinatie tussen een 6 serie en een Z4
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Geplaatst: 01 okt 2011, 17:39
door Ralph
Nice!
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Geplaatst: 02 okt 2011, 07:56
door Mooggie
Rene08 schreef:Oeps, foutje. Ben benieuwd naar het verhaal er achter
Ik heb binnenkort een try-out als stuntman voor een nieuwe BMW commercial en wilde alvast even proberen of ik achteruit rijdend over dit gat zou kunnen springen ...
- Spoiler: Laat zien
- Nee onzin natuurlijk, wilde na de 'Alpenweide fotoshoot' nog een 'Bouwplaats fotoshoot' doen, dus dacht even achteruit een hellingbaan op te rijden om dan vanaf beneden een mooi shot te kunnen maken, maar had totaal niet in de gaten dat er een gapend gat achter zat.
Ik had nog het geluk dat de auto niet volledig omkieperde anders had ik echt een probleem gehad. Nu kon ik m.b.v. het sleepoog aan de voorkant eenvoudig worden losgetrokken door een behulpzame passant. Verder geen schade, alleen wat kleine krasjes aan de onderkant van de sideskirts, maar die zitten gelukkig buiten het zicht.
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Geplaatst: 02 okt 2011, 10:48
door Carb
Dat museum moet ik ook zeker nog eens bezoeken. Gelukkig heeft de funfer niet te veel schade opgelopen bij de stuntactiviteiten.