Bekabeling achter

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Thomasz

Bekabeling achter

Bericht door Thomasz » 08 mar 2008, 14:29

*schaamteloze crosspost uit de DIY sectie*

Hoi Jongens,

Ik heb een vraagje, ben nu bezig met het inbouwen van mijn versterker. Op de versterker zelf zit al een high-low converter dus eigenlijk heb ik alleen de kabels nodig die naar de speakers leiden maar nu komt het.. Waar haal ik die vandaan? Ik heb het linkerpanneel van de kofferbak los gehaald en nu kom ik een wirwar van kabels tegen.. Kan iemand mij vertellen welke de speaker kabels zijn? Ik zie ook een stekker waar 3 kabeltjes ingaan en daar staat AMP op, zou dit het zijn of is dit alleen voor de cd wisselaar bedoeld? Op de 3e foto is dit het linker kabeltje.. En volgens mij moet er toch ook een remote bij zitten? Kan iemand me uit de brand helpen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Guillfort

Re: Bekabeling achter

Bericht door Guillfort » 08 mar 2008, 16:25

de stekkertjes op de laatste foto zijn voor de cd wisselaar, power en aansturing.

Real-One

Bericht door Real-One » 08 mar 2008, 17:42

watvoor radio heb je erin? ook een BM54 radio module?

Thomasz

Bericht door Thomasz » 08 mar 2008, 17:48

Real-One schreef:watvoor radio heb je erin? ook een BM54 radio module?
Euhm, bmw54 durf ik niet te zeggen. Er zit een BMW Professional met cassette speler in..

Real-One

Bericht door Real-One » 08 mar 2008, 17:50

Als het goed is lopen d'r geen kabels naar achteren (kan het mis hebben) de kabels lopen rechtstreeks naar de achterkant van de radio.

update:
de remote vind je trouwens ook op de stekker die op de radio zit, daar heb ik em tenminste weggehaald, weet zo niet meer wel kleur het was, meten is weten, op contact meten en zonder contact dan kom je d'r gauw achter. Hoe stuur je trouwens je versterker aan?

Thomasz

Bericht door Thomasz » 08 mar 2008, 18:46

Real-One schreef:Als het goed is lopen d'r geen kabels naar achteren (kan het mis hebben) de kabels lopen rechtstreeks naar de achterkant van de radio.

update:
de remote vind je trouwens ook op de stekker die op de radio zit, daar heb ik em tenminste weggehaald, weet zo niet meer wel kleur het was, meten is weten, op contact meten en zonder contact dan kom je d'r gauw achter. Hoe stuur je trouwens je versterker aan?
Thanks, de remote ga ik dus achter de radio weghalen.. En waar ik het signaal voor de versterker weghaal is eigenlijk precies mijn vraag. Ik zoek dus de kabels die richting de achterspeakers gaan om daar het signaal af te tappen. Waar kan ik die vinden? Zitten die tussen de kabels op de foto's of moet ik die ergens anders vandaan halen?

Mark

Bericht door Mark » 09 mar 2008, 15:19

Deze kabels van je achterspeakers zijn vrij eenvoudig te vinden, ik heb namelijk ook zo'n convertor ingebouwd.
Haal de kapjes van je achterspeakers van de hoedenplank, maak de bouten van de speaker los zodat je hem omhoog kunt halen. Vanaf hier kun je de draden aftappen. De nieuwe kabel kun je naar beneden laten lopen door het karonnen bakje waar de speaker normaal in hangt iets omhoog te halen. Vervolgens alles weer terug zetten en de nieuwe kabel door de reeds gemaakte uitsparing voor een kabel te laten lopen.

Let hierbij wel op met de kapjes loshalen, deze zijn vrij breekbaar. Mocht je nieuwe nodig hebben is niet zo'n ramp, want die kosten haast niks, maar je kunt ze toch beter proberen heel te houden, wat goed te doen is.

Succes ermee!

Thomasz

Bericht door Thomasz » 10 mar 2008, 01:27

Mark schreef:Deze kabels van je achterspeakers zijn vrij eenvoudig te vinden, ik heb namelijk ook zo'n convertor ingebouwd.
Haal de kapjes van je achterspeakers van de hoedenplank, maak de bouten van de speaker los zodat je hem omhoog kunt halen. Vanaf hier kun je de draden aftappen. De nieuwe kabel kun je naar beneden laten lopen door het karonnen bakje waar de speaker normaal in hangt iets omhoog te halen. Vervolgens alles weer terug zetten en de nieuwe kabel door de reeds gemaakte uitsparing voor een kabel te laten lopen.

Let hierbij wel op met de kapjes loshalen, deze zijn vrij breekbaar. Mocht je nieuwe nodig hebben is niet zo'n ramp, want die kosten haast niks, maar je kunt ze toch beter proberen heel te houden, wat goed te doen is.

Succes ermee!
Kijk hier kan ik wat mee! Super, dankjewel!

ramio

Bericht door ramio » 10 mar 2008, 01:53

En hier kan ik ook wat mee.
Mark bedankt !
Heb je toevallig ook nog een tip om een aansluiting te maken op de accupolen ?

Groet Mario

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”