GPS (slechte ontvangst) Normale Module/Haaievin/Kabel

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
klexo.e46

GPS (slechte ontvangst) Normale Module/Haaievin/Kabel

Bericht door klexo.e46 » 25 nov 2010, 10:04

Aangezien de normale GPS module onder mijn hoedenplank zit en af en toe slecht ontvangst heeft vroeg ik me af of iemand weet of ik deze ontvanger misschien beter op een andere plek kan zetten.

En/of heb ik meer voordeel door een haaievin te plaatsen? En is zoiets moeilijk aan te sluiten? En moet je dat zelf precies uitmeten zodat die precies in het midden komt of zit aan de binnenkant van het dak een markering ofzo?

Het gaat om een 1999 E46 Sedan mocht het van belang zijn. De kabels heb ik allemaal nagelopen en zitten ook nog goed :)
Laatst gewijzigd door klexo.e46 op 25 nov 2010, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Harm78

Re: GPS Haaievin

Bericht door Harm78 » 25 nov 2010, 10:21

Heeft zo'n fabrieksding een normale antenneaansluiting op het apparaat? In dat geval kun je een nieuwe gps-ontvanger aansluiten en die onder je dashboard leggen. Moderne ontvangers zijn volgens mij altijd beter dan de originele ouwe zooi...

Zelf heb ik een gecombineerde gps/gsm antenne op het dak gezet. Eerst cosmetisch in plaats van het gsm-stompje dat er zat, maar later heb ik 'm op m'n Dynavin aangesloten. Altijd goed bereik nu! Plaatje staat in m'n showroom, zo'n zelfde antenne heb ik trouwens nog eentje liggen :)

klexo.e46

Bericht door klexo.e46 » 25 nov 2010, 10:31

wat bedoel je met fabrieksding? Ik heb er een MK4 unit inzitten en volgens mij heeft die gewoon zo'n standaard (SMB heet dat geloof ik?) aansluiting.

Ik weet niet of jou versie dat ook heeft? Ik ga even in de showroom kijken hoe het eruit ziet :)

Harm78

Bericht door Harm78 » 25 nov 2010, 10:58

Fabrieksnavigatie bedoel ik :)

Zou inderdaad SMB kunnen zijn, maar er zijn allerlei verloopjes te krijgen. Zelf heb ik geloof ik 2 verloopstukjes en een verloopkabeltje gebruikt. De kabel vanaf de antenne naar achter het dashboardkastje lag er al, die heb ik dus ook maar gebruikt.

Je kunt dus vanalles aan elkaar knopen en gewoon een moderne universele ontvanger gebruiken, tenzij er bij een origineel systeem nog allemaal modules en kastjes tussen zitten.

Edit: Zo'n ding heb ik er nu dus op zitten:
Afbeelding

klexo.e46

Bericht door klexo.e46 » 25 nov 2010, 22:01

op die manier.. opzich zou zo'n systeem wat jij hebt bij mij ook wel werken denk ik, want de MK4 heeft geen extra kastje meer ergens tussen zitten.. alleen dan moet ik in me dak gaan boren en eigenlijk heb ik toch besloten dat niet te doen.

Zojuist de kabel losgehad en de stekkeraansluiting even opnieuw aangedrukt.. ondertussen de winterbanden gemonteerd met de auto op contact en uiteindelijk had hij wel 3 satalieten gevonden.. een stukje gereden en uiteindelijk had ik er 5!

Nu zag ik wel dat hij niet helemaal lekker op de kaart bleef, hoe kan dit komen? Mijn MK4 komt overigens uit een X5, zou hij opnieuw gecodeerd moeten worden en scheelt dat veel in problemen?
Zo ja, waar kan ik dit het beste laten doen en wat kost zoiets (Omgeving Nijmegen)

B46
Contacteer:

Re: GPS (slechte ontvangst) Normale Module/Haaievin/Kabel

Bericht door B46 » 26 nov 2010, 00:49

Onder de hoedenplank (achterin) in de originele plaats, hier zou hij gewoon goed ontvangst moeten hebben.
Als dat niet zo is, ligt het of aan de antenne of aan de ontvanger in de MK4.
Beide zijn relatief goedkoop en makkelijk te vervangen.
www. M3 register .nl

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”