Frans stelt zich voor

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
frenske1973

Frans stelt zich voor

Bericht door frenske1973 » 14 dec 2010, 14:18

Hoi,

Ik ben Frans en woon in limburg. In 2007 heb ik een E36 323iA Touring uit Duitsland gehaald en daar erg fijne kilometers mee gemaakt. Reed echter teveel en heb vorig jaar een Passat Variant 130pk TDi gekocht uit 2002. Deze vorige maand te koop gezet onder het mom van 'mag weg.. hoeft niet' ;-). Vorige week verkocht!

Toen gaan zoeken naar een opvolger. Hier in de buurt stond een E46 Touring 320D Exe uit 2001 te koop. Boekjes ingevuld aanwezig en een, voor mij acceptabele kilometerstand van 239dkm.
Met oa Sportsitze, ECC, Radio/CD Business, 17" origineel BMW lichtmetaal, PDC en een trekhaak. ;-)
Toch weer blij dat ik weer bij BMW ben! Hij is wel wat krapper dan de Passat, maar we hebben in ieder geval weer het Freude am Fahren gevoel! ;-)

Zal hieronder even wat foto's plaatsen, hoe hij te koop stond aangeboden. Heb zelf, ivm het weer, nog geen plaatjes kunnen schieten. Zal er ook niet meer van komen deze winter, aangezien er morgen stalen velgen met winterbanden onder komen.

To do lijstje
- Linker raammechanisme hapert - CHECK
- Achterruitverwarming doet het niet
- Motor houdt lichtjes in tss de 2000-2500 toeren. - CHECK ( LMM vervangen )
- Winterbanden monteren - CHECK
- Parrot inbouwen ( reeds besteld ) - CHECK
- Dension Gateway of iets soortgelijks inbouwen ivm iPhone-connectie icm originele Business Radio/CD - CHECK
- Pioneer TS-WX11a actieve subwoofer inbouwen - CHECK

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door frenske1973 op 21 jan 2011, 18:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Beens1

Re: Frans stelt zich voor

Bericht door Beens1 » 14 dec 2010, 14:22

Welkom Frans! :zwaai:
Veel plezier hier!
Volgens mij heb je wel een mooie wagen en een leuke to do list!

frenske1973

Bericht door frenske1973 » 21 jan 2011, 18:58

To do list redelijk af kunnen werken!

Nu nog de achterruitverwarming fixen. Is waarschijnlijk toch een kabelbreuk bij de scharnieren.

ivanho

Bericht door ivanho » 21 jan 2011, 19:23

Mooie bimmer Frans, :duim:
Laat je hem verder zoals hij er nu bijstaat of gaan er nog dingen veranderen zoals bv. witte knippers ??
Een paar cm verlagen (Eibach-pro) staat (en rijd) nog een stuk beter.

Heel veel plezier ermee !!
Wie niet om autorijden geeft moet geen BMW kopen !!

frenske1973

Bericht door frenske1973 » 21 jan 2011, 22:25

ivanho schreef:Laat je hem verder zoals hij er nu bijstaat of gaan er nog dingen veranderen zoals bv. witte knippers ??
Een paar cm verlagen (Eibach-pro) staat (en rijd) nog een stuk beter.
Ben de laatste tijd vooral bezig geweest met het probleem op te lossen van het inhouden van de motor.
Bleek achteraf toch de LMM te zijn. Misschien nog een afspraak bij Tunex maken om hem te chippen, maar dat weet ik nog niet zeker.

Zij- en knippers worden inderdaad wit. ;-) Ben alleen nog even de juiste aan het zoeken. De 'witte' vind ik nl te wit. Contrast met de koplampen is dan te groot.

Wil ook de buitenste achterlichten vervangen voor het face-lift model. Knapt ie wel van op. ;-)

Verlagen weet ik nog niet. Ben ik nog over aan het twijfelen. Heb nog een Mazda MX5 als (zomer)-'gum'- auto, en wil de Beemer eigenlijk zo comfortabel mogelijk houden. ;-)
Dat het beter zal rijden met een Eibach-pro setje betwijfel ik niet. Afgelopen weekend op de Nordschleife ben je toch met een iets minder strak sturende auto rondjes aan het draaien! Zou met een Eibach-kitje toch een stukje strakker sturen. ;-)

frenske1973

Bericht door frenske1973 » 02 mar 2011, 20:46

Inmiddels zitten er 'witte' achterlichten in. Witte zijknippers en 'smoke' knipperlichten aan de voorzijde.

Morgen afspraak bij Tunex! ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”