De titel van dit filmpje is :Active Autowerke (Tony Kanaan) E46 M3 Turbo 709 RWHP.
Ik ga ervan uit, dat het een afkorting is voor 709 RearWheelHorsePower.
De nm zullen idd wel zo'n 500 zijn, geen idee.
Het ging er mij om, dat ie ineens zoveel gas geeft, en je de tacho's daardoor ziet wegknallen.
Re: niet schrikken....
Geplaatst: 05 mei 2008, 18:22
door Maestroxl
Die tacho's die wegknallen, komt omdat de turbo er dan in komt knallen.
Re: niet schrikken....
Geplaatst: 05 mei 2008, 18:39
door Griffendahl
Oftewel een turbo gat van hier tot Tokyo en weer terug...
Re: niet schrikken....
Geplaatst: 05 mei 2008, 19:01
door Maestroxl
Valt mee, hij haalt 'm helemaal onder uit de toeren. Als ze onder in de toeren ook al fullboost doen dan is er gewoon niet mee te rijden. Tijdens het rijden moet eerst het gewicht naar achter en dan pas vol vermogen erop. Doen ze dat niet dan heb je alleen maar wielspin.
Re: niet schrikken....
Geplaatst: 05 mei 2008, 20:27
door Griffendahl
(een turbogat van hier tot Tokyo is misschien ook wel wat overdreven uiteraard, maar 't is wel duidelijk aanwezig, al geef ik toe dat het effect sterker lijkt door de manier waarop het gas bedient wordt.)
Het is overigens jammer vind ik dat je daardoor niet een eerlijk koppel/pk diagram te zien krijgt op het einde... Maar dat zal dan wel niet anders kunnen.
Re: niet schrikken....
Geplaatst: 05 mei 2008, 20:54
door bjornc
hmm, lekker autopsie op het filmpje aan t uitvoeren?
Is gewoon lekker filmpje, van een auto met veel vermogen.
Re: niet schrikken....
Geplaatst: 05 mei 2008, 20:56
door Griffendahl
Verschillende mensen genieten daar op hun eigen manier van ?? Mag toch ook... ??
Re: niet schrikken....
Geplaatst: 06 mei 2008, 00:16
door Mac
330dM schreef:Handig zo zonder luchtweerstand, dan loopt m'n Puch Maxi ook 120.. ;D