gigantisch trillen bmw alle snelheden
Geplaatst: 18 mar 2012, 01:37
Beste medeforummers,
Ik loop al een gigantische tijd te kloten met het volgende probleem nml een gigantisch trillen de bmw en naar mijn weten komt dit van de achterkant van de wagen.
Mijn bmw specialist komt er niet meer uit.
Er wordt zo maar spul vervangen met de hoop dat het minder wordt.
Mijn bmw trilt in principe bij alle snelheden alleen nu komt het De ene keer gigantisch erg en de andere keer zou ik er wel mee kunnen leven en is het zeer minimaal.
De specialist gaf mijn velgen op de schuld en de banden die hieromheen zaten. et 14 velgen 10j breed en een 275/30/19 band erop.
Ik heb al van alles geprobeerd nml:cardanas gecheckt nieuwe hardyschijf plus kruiskoppeling op de cardanas
3 x opnieuw uitgelijnd , nieuwe remschijven, remschijven nog keer afgedraaid. alles schoon gemaakt etc wielen 4 x opnieuw gebalanceerd, nogmaals nieuwe banden (de bmw specialist had het over hoogteslag) Nieuwe naafringen van aluminium.
Banden laten trimmen etc etc.
Stabilisatorstang rubbers plus kogels vervangen.
Velgen zijn ook nog gecontroleerd of deze krom zijn en alles schijnt recht te zijn.
Na het monteren van mijn 16 inch winterbanden merk ik niks.
Ik heb een tijdje gereden met een set van hun nml 17 inch orginele bmw velgen incl goede A merk banden maar het probleem is er nog welliswaar iets minder.
Wat ik dus het vreemde vind, ik kan zometeen in de auto stappen zonder problemen met trillen.
Maar ga ik stoppen rijd ik 5 minuten later weer verder trilt de wagen als een gek van 0 tot 190 km per uur.
Het lijkt dan net of het wiel eraf zou trillen zo erg maar toch zit alles vast en schijnen alle ophangrubbers wel goed te zijn.
Mijn wagen heeft nu precies 2 ton gelopen en ik rijd met een eibach verlaagset.
NU is mijn vraag wie of wat weet een oplossing of iemand die hier nou echt verstand van heeft.
IK ben al een bak met geld kwijt aan dit probleem maar niemand weet de oplossing.
Volgens de garage kan het overal aan liggen en vervangen ze maar dingen om iets uit te sluiten.
Wat na mijn inziens niet de bedoeling is en niet echt profesioneel overkomt.
Welisswaar heb ik zelf ook in de garage gewerkt maar ik zou zelf ook niet meer weten waar ik zou moeten zoeken.
En echt naar een andere garage gaan zie ik ook niet zitten want dit heb ik al 2 keer gedaan nu en allemaal beginnen ze opnieuw bij nul met diagnose stellen. dus dubbele kosten. wie o wie heeft dit vaker gehad.
Ik loop al een gigantische tijd te kloten met het volgende probleem nml een gigantisch trillen de bmw en naar mijn weten komt dit van de achterkant van de wagen.
Mijn bmw specialist komt er niet meer uit.
Er wordt zo maar spul vervangen met de hoop dat het minder wordt.
Mijn bmw trilt in principe bij alle snelheden alleen nu komt het De ene keer gigantisch erg en de andere keer zou ik er wel mee kunnen leven en is het zeer minimaal.
De specialist gaf mijn velgen op de schuld en de banden die hieromheen zaten. et 14 velgen 10j breed en een 275/30/19 band erop.
Ik heb al van alles geprobeerd nml:cardanas gecheckt nieuwe hardyschijf plus kruiskoppeling op de cardanas
3 x opnieuw uitgelijnd , nieuwe remschijven, remschijven nog keer afgedraaid. alles schoon gemaakt etc wielen 4 x opnieuw gebalanceerd, nogmaals nieuwe banden (de bmw specialist had het over hoogteslag) Nieuwe naafringen van aluminium.
Banden laten trimmen etc etc.
Stabilisatorstang rubbers plus kogels vervangen.
Velgen zijn ook nog gecontroleerd of deze krom zijn en alles schijnt recht te zijn.
Na het monteren van mijn 16 inch winterbanden merk ik niks.
Ik heb een tijdje gereden met een set van hun nml 17 inch orginele bmw velgen incl goede A merk banden maar het probleem is er nog welliswaar iets minder.
Wat ik dus het vreemde vind, ik kan zometeen in de auto stappen zonder problemen met trillen.
Maar ga ik stoppen rijd ik 5 minuten later weer verder trilt de wagen als een gek van 0 tot 190 km per uur.
Het lijkt dan net of het wiel eraf zou trillen zo erg maar toch zit alles vast en schijnen alle ophangrubbers wel goed te zijn.
Mijn wagen heeft nu precies 2 ton gelopen en ik rijd met een eibach verlaagset.
NU is mijn vraag wie of wat weet een oplossing of iemand die hier nou echt verstand van heeft.
IK ben al een bak met geld kwijt aan dit probleem maar niemand weet de oplossing.
Volgens de garage kan het overal aan liggen en vervangen ze maar dingen om iets uit te sluiten.
Wat na mijn inziens niet de bedoeling is en niet echt profesioneel overkomt.
Welisswaar heb ik zelf ook in de garage gewerkt maar ik zou zelf ook niet meer weten waar ik zou moeten zoeken.
En echt naar een andere garage gaan zie ik ook niet zitten want dit heb ik al 2 keer gedaan nu en allemaal beginnen ze opnieuw bij nul met diagnose stellen. dus dubbele kosten. wie o wie heeft dit vaker gehad.