Pagina 1 van 1

Again Swirl flaps vlinderkleppen E87

Geplaatst: 10 apr 2012, 13:03
door richzan
Hoi allemaal,

Na verschillende nare verhalen ga ik mezelf toch ook zorgen maken.

Ik krijg informatie van verschillde bronnen, maar kom er niet uit.

BMW zwartepoorte (zeeland) zegt: In uw auto zitten de kleppen, maar niet bij ons bekend dat ze stuk gaan. Alleen bij de 6 cylinder diesel.

Swirl-flaps.co.uk zegt: ( http://www.swirlflaps.co.uk/is-my-car-affected.html" onclick="window.open(this.href);return false; ), Ja alle diesels zijn in principe het haasje.

Wie heeft er gelijk?

Ok even wat technische info:
Het gaat over een:
120D E87, AUTOMAAT. Motorcode: M47T2.
10 / 2005
KM stand: 180.000.

Ik zou een stuk relaxter rijden als ik wist dat alles OK was.


Thanks folks!

Re: Again Swirl flaps vlinderkleppen E87

Geplaatst: 10 apr 2012, 13:45
door h3b
Check dit draadje ook maar eens: http://www.bimmerportal.nl/e60-e61-tech ... 26320.html
De dealer heeft makkelijk praten, die hoeft de rekening niet te betalen als er 1 afbreekt.

Er uit dus!!

Re: Again Swirl flaps vlinderkleppen E87

Geplaatst: 10 apr 2012, 18:36
door MaasMaster
+1!!

Er uit met die dingen!!

BTW,dealers hebben altijd de neiging om te zeggen dat zij er nog nooit van gehoord hebben... Heb het bij mijn dealer al meegemaakt met de kabelbreuk in mijn kofferklep en ook met mijn lekkend panoramadak. "Nog nooit meegemaakt mijnheer"... Suuuuuure!!

Re: Again Swirl flaps vlinderkleppen E87

Geplaatst: 14 apr 2012, 12:11
door pjdamen
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=40" onclick="window.open(this.href);return false; (=Aanzuiginst.AGR met klepregeling)

Ja, dus. 118d heeft ze niet.

Overigens haal je het inlaatspruitstuk er zo van af. Is uurtje werk (in- en uitbouw).

Re: Again Swirl flaps vlinderkleppen E87

Geplaatst: 14 jan 2013, 12:40
door Johnny
Over welke 118d heb je het ? De M47 of de N47 motor??

Re: Again Swirl flaps vlinderkleppen E87

Geplaatst: 07 apr 2013, 11:07
door Arnold53
Ik heb ze bij mijn 120d 2004 er uit gehaald maar ik moet zeggen dat ze in 100% in orde waren bij 200.000 km.
De klepjes zaten muurvast op de asjes, de schroefjes waren vast geklonken, ik kon ze niet eens losdraaien.
Ik denk niet dat ze ooit los hadden gelaten.