Witte rook bij gas geven
Geplaatst: 21 jun 2012, 16:34
Ik heb op google gezocht en ik kan een link naar bimmerportal vinden over dit onderwerp alleen als ik op de website kom dan staat er dat ik naar de nieuwe link moet als ik dat doe dan zie ik alleen de nieuwe website.
Mijn probleem.
Drie maanden terug heb ik een nieuwe katalysator onder mijn Bmw e39 520i van bj 1997 laten zetten.
Nu heb ik opeens heel soms witte rook vooral bij gas geven.
Als ik mijn hand tegen uitlaat hou en ik ruik eraan is geen koelvloeistof geen olie en ook geen benzine geur!!
Ik controleer nu al een week elke dag mijn olie, koelvloeistof en niks is verminderd of van kleur veranderd, ook geen lekkage op de blok.
Het is zeker geen rook van vochtige dagen, want ik zie geen andere auto's roken alleen die van mij.
De vraag is dus wat kan het zijn? Ik dacht in begin koppakking lek, maar dat lijkt me sterk of is het een beginnende koppakking lek?
Ik moet binnenkort ook weer olie laten verversen kan dat het zijn vieze olie?
Graag jullie mening en ervaring bedankt alvast!!
Mijn probleem.
Drie maanden terug heb ik een nieuwe katalysator onder mijn Bmw e39 520i van bj 1997 laten zetten.
Nu heb ik opeens heel soms witte rook vooral bij gas geven.
Als ik mijn hand tegen uitlaat hou en ik ruik eraan is geen koelvloeistof geen olie en ook geen benzine geur!!
Ik controleer nu al een week elke dag mijn olie, koelvloeistof en niks is verminderd of van kleur veranderd, ook geen lekkage op de blok.
Het is zeker geen rook van vochtige dagen, want ik zie geen andere auto's roken alleen die van mij.
De vraag is dus wat kan het zijn? Ik dacht in begin koppakking lek, maar dat lijkt me sterk of is het een beginnende koppakking lek?
Ik moet binnenkort ook weer olie laten verversen kan dat het zijn vieze olie?
Graag jullie mening en ervaring bedankt alvast!!