535d houd in bij lage toeren
Geplaatst: 03 jul 2012, 20:49
Beste forumleden,
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een 535d uit 2006 , maar heeft een probleem sinds dat ik hem heb (particulier gekocht dus geen garantie)
Als ik met koude motor rij dan heeft ie geen problemen maar als hij warm is en gas geef van stilstaand uit dan trekt hij heel zwaar op en houd hij in tussen de 1500rpm en 2000rpm daarna schiet hij vooruit en heeft hij geen probelem in hogere toeren.
Ik heb de auto laten uitlezen bij de Bmw dealer en hun kwamen met de conclusie dat het aan de vlinderkleppen lag van het inlaat spruitstuk , dus deze heb ik laten vervangen en het probleem doet zich nog steeds voort.
daarna heb ik hem bij een universele garage laten uitlezen en toen kwam er de fout melding turbo ventielen en uitlaat sensor, deze meldingen zijn gewist en kwamen niet meer terug maar het probleem was er nog steeds.
(ik denk zelf dat het ook aan de automaat kan liggen omdat het net lijkt of hij in zn 3 optrekt en ineens na 2000rpm in de goede versnelling schiet , daarna schokt hij ook en schakeld hij hoger in toeren)
dus hierbij is mij vraag of jullie misschien weten waar het aan kan liggen
Alvast bedankt
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een 535d uit 2006 , maar heeft een probleem sinds dat ik hem heb (particulier gekocht dus geen garantie)
Als ik met koude motor rij dan heeft ie geen problemen maar als hij warm is en gas geef van stilstaand uit dan trekt hij heel zwaar op en houd hij in tussen de 1500rpm en 2000rpm daarna schiet hij vooruit en heeft hij geen probelem in hogere toeren.
Ik heb de auto laten uitlezen bij de Bmw dealer en hun kwamen met de conclusie dat het aan de vlinderkleppen lag van het inlaat spruitstuk , dus deze heb ik laten vervangen en het probleem doet zich nog steeds voort.
daarna heb ik hem bij een universele garage laten uitlezen en toen kwam er de fout melding turbo ventielen en uitlaat sensor, deze meldingen zijn gewist en kwamen niet meer terug maar het probleem was er nog steeds.
(ik denk zelf dat het ook aan de automaat kan liggen omdat het net lijkt of hij in zn 3 optrekt en ineens na 2000rpm in de goede versnelling schiet , daarna schokt hij ook en schakeld hij hoger in toeren)
dus hierbij is mij vraag of jullie misschien weten waar het aan kan liggen
Alvast bedankt