Pagina 1 van 1

zwakke punten m54

Geplaatst: 21 aug 2012, 11:38
door e39-528i
Zijn er eigenlijk bekende zwakke punten bij een m54 motor,
ik vernieuwde bij mijn E39 met een m52 motor en mijn E36 met m50 motor altijd bij 130.000 km en dan om de 75.000 km de waterpomp en thermostaat+ huis, omdat ik 1 keer met een kapotte thermostaat heb gestaan.

Greetz Joop

Re: zwakke punten m54

Geplaatst: 22 aug 2012, 19:27
door coconutssjaakie
Volgens mij zijn er niet echt noemenswaardige zwakkke punten van de m54. Thermostaat/waterpomp zie je denk ik bij elke motor wel stukgaan of slechter worden. Zijn overigens de kosten niet.
Afhankelijk van de leeftijd zie je wel dat rubbers uitharden en hierdoor gaan lekken. Denk aan pakking oliefilterhuis of kleppendeksel en bijv de o ringen van de vanos unit. Voorts kan ik nog de carterventilatie bedenken. Verstopping of scheuren van slangen hiervan.
Zijn zeker geen enorme problemen en als diy'er best makkelijk te verhelpen. Deze 6 in lijn bestaat al best lang bij bmw en heeft zich daarmee wel bewezen denk ik .

Iemand andere ideeen of ervaringen...

Re: zwakke punten m54

Geplaatst: 23 aug 2012, 09:08
door bmwhans
De M54 willen soms wel een slokje olie lusten.
gr Hans

Re: zwakke punten m54

Geplaatst: 23 aug 2012, 11:28
door e39-528i
oké dan,bedankt voor de antwoorden niets noemenswaardig dus.
Ik hoop dan ook met deze E60-530i net zo veel plezier en ook de kilometers te maken als mijn oude E39-528i
die kocht ik in 2004 met 125.000 km en had er 8 jaar later 285.000km opstaan,een dijk van een motor die M52 ik had een olieverbruik van 1 liter op de 15.000 km en hij schakelde nog boterzacht na 285.000km ZONDER olie/filter wissel van de automatenbak.

Greetz Joop