Pagina 1 van 1

DTC vs DSC

Geplaatst: 27 jan 2013, 12:08
door tom_il
Misschien interessant
Dynamische tractiecontrole (DTC)
DTC komt overeen met DSC met een licht gewijzigde regelstrategie. DTC kan worden ingeschakeld door DSC (DSC-toets) uit te schakelen. DTC bootst door remingrepen de werking van een conventioneel sperdifferentieel na.
Voordeel: met DTC krijgt men een hoger tractievermogen.
Ingrepen voor de stabilisering van de wagen (bijvoorbeeld vermindering van het motorvermogen) vinden iets later plaats dan bij de DSC. Daardoor verbetert de tractie bij een deels gereduceerde koersstabiliteit. In het bijzonder bij accelereren en in de bergen rijden op losse ondergrond of diepe sneeuw (wrijvingswaarden met grote benodigde slip) is een compromis tussen rijstabiliteit en tractie noodzakelijk: DSC biedt een hoge rijstabiliteit bij voldoende tractie. DTC biedt een verbeterde tractie bij deels gereduceerde stabiliteit en wordt daarom alleen voor uitzonderingen (bijvoorbeeld rijden in diepe sneeuw) aanbevolen.

Re: DTC vs DSC

Geplaatst: 28 jan 2013, 02:53
door Lowkey
Daarom stond ie de afgelopen 2 weken ook op DTC :driving:
Met DTC aan kun je wat driften maar heb je nog wel tractiecontrole maar geen stabiliteitscontrole!
Even alles uit is natuurlijk ook fijn om even los te gaan 8)