Pagina 1 van 1

Remlicht & Upgrade Celis Lampen 540i Touring

Geplaatst: 17 mei 2013, 10:42
door Trogdor
Heren,

Mijn vrouw rijd een 540i Touring uit 2000. Nu hadden we vorig jaar een probleem met de lichtmodule (met xenon) dat een van de koplampen opeens bleef branden en toen is er in overleg met de garage de lichtmodule vervangen. Toen waren alle problemen weg, maar er zijn er 2 nieuwe gekomen. Geen dramatische problemen maar ze moeten nog wel een keer opgelost worden.

Probleem 1. Als je de auto start dan gaat het derde remlicht een aantal keren knipperen. De auto geeft dan fijn een melding van "Check Brakelight" aan. Maar hierna doet het remlicht het verder helemaal zonder problemen. Nu had ik ergens gelezen dat je een 2de hands lichtmodule opnieuw zou moeten programmeren? Ik ben er achter omdat we de lichtmodule hebben vervangen dat de KM stand niet daarin wordt geprogrameerd...

Probleem 2. Om probleem 1 op te lossen hebben we de hele boordcomputer gereset en dat heeft als gevolg gehad dat ik nu geen navigatie meer in de auto heb zitten. Die optie is nu opeens weg uit het scherm...

Graag jullie tips/trucks/hulp met beide problemen... het kan onmogelijk heel spannend zijn volgens mij.

Re: Remlicht

Geplaatst: 17 mei 2013, 22:22
door DJLeonardo
Je moet nooit zomaar de licht module vervangen, dan krijg je dit soort dingen. je kan het beste even contact opnemen met de ECU specialist. Die kan alles programmeren met de Auto Logic. Hij zit in Lijnden dus dat is vlakbij voor jou.
Hij kan meer dan de BMW zelf.
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... gnose.html

Re: Remlicht

Geplaatst: 17 mei 2013, 22:52
door e28-520i
Probleem 2 dan moet je waarschijnlijk gewoon even het cdtje van de navigatie er weer in doen!

Re: Remlicht

Geplaatst: 17 aug 2014, 20:21
door Trogdor
Zo even mijn oude topic leven in blazen na ruim een jaar.... :whistle:

Oké probleem van het licht heeft te maken met de LCM (licht module) de LCM controleert door middel van een stroompje of het lampje wel of niet gaat branden en/of stuk is. Nu heb ik op een gegeven moment orginele Celis lampen (LED) gemonteerd en daar gaat de LCM van over zeik.
Om het probleem tijdelijk op te lossen heb ik de LCM laten coderen door iemand met NCS Expert en nu is de melding weg en werkt het... maar nog niet helemaal naar tevredenheid.

Daarom de oude laptop van zolder gehaald een kabel gekocht en nu heb ik een volledige set van BM-Technic draaien, dus DIS, INPA, SSS Progman, NavCoder, WinKFP, NCS Expert, BMW Scanner.

Ook heb ik een LCM uit een X5 getrokken met Celis lichten (type 4 LCM) en weet ik dat dit zou moeten werken, maar ik weet ook dat je de LCM helemaal opnieuw moet coderen. Maar hier zoek ik een beetje hulp bij...

Stap 1.
Als ik het goed heb, moet ik de LCM van de X5 aansluiten op mijn E39. Dan niet de motor starten maar alleen contact aan. (ja dan zou ik errors krijgen, even negeren). Dan moet ik met de BMW Scanner de KM stand aanpassen in de LCM naar 0 en het chassis nummer aanpassen in het systeem. Zodra dit is aangepast moet ik de auto weer uit zetten. Accu polen weer even los... even geduld..

Stap 2. (dit is de stap die ik moeilijk vind)
Hierna accu weer vastmaken en daarna zou ik met SSS Progman de LCM van de X5 moeten coderen als zijnde een nieuwe LCM en dan meld SSS Progman automatisch door aan de LCM wat voor opties mijn auto heeft. Tenminste als het goed is.

Stap 3.
Met Navcoder controleren of alle lampen en dergelijke goed staan ingesteld ook met waarschuwingen knipper tekens etc...

Nu mijn vraag, kan iemand bovenstaande procedure bevestigen? of heb ik ergens een stap gemist?

Re: Remlicht & Upgrade Celis Lampen 540i Touring

Geplaatst: 03 okt 2014, 13:42
door Trogdor
Stap 1.
Als ik het goed heb, moet ik de LCM van de X5 aansluiten op mijn E39. Dan niet de motor starten maar alleen contact aan. (ja dan zou ik errors krijgen, even negeren). Dan moet ik met de BMW Scanner de KM stand aanpassen in de LCM naar 0 en het chassis nummer aanpassen in het systeem. Zodra dit is aangepast moet ik de auto weer uit zetten. Accu polen weer even los... even geduld..

Stap 2. (dit is de stap die ik moeilijk vind)
Hierna accu weer vastmaken en daarna zou ik met SSS Progman de LCM van de X5 moeten coderen als zijnde een nieuwe LCM en dan meld SSS Progman automatisch door aan de LCM wat voor opties mijn auto heeft. Tenminste als het goed is.

Stap 3.
Met Navcoder controleren of alle lampen en dergelijke goed staan ingesteld ook met waarschuwingen knipper tekens etc...
Bovenstaande heb ik uitgevoerd, alleen geeft de LCM IV nogsteeds aan dat er een probleem is met de lichten. Ook als ik de auto uit lees dan verteld de LCM me dat ik 4 uitgebrande lampen heb.

Iets zegt me dat ik ergens een vinkje moet aanzetten voor LED lampen, maar ik kan niks vinden. Wie o Wie.... geeft het verlossende antwoord in mijn zoektocht van nu alweer ruim anderhalf jaar....