523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in
Geplaatst: 18 aug 2013, 15:23
Goedendag,
sinds kort eigenaar van een 523 uit '97
Toen ik de auto kocht wist ik al dat er een probleem in ABS systeem zat en dat er makkelijk van af te komen met een nieuwe pomp + module. Dat heeft helaas niets geholpen. Ik heb er ook al 2 andere asc computers aangehangen, en dat veranderd de zaak ook niet. de computers hadden de goede nummers. de abs grijpt alleen in onder de 30 km/h daarboven is er niets aan de hand. de lampjes branden ook niet!
vervolgens zijn we gaan uitlezen en kreeg ik de volgende storingen: *fehlercode 64 dauerregelung/ einsteuerung ( ASC passiv geschaltet, ABS-regelung aktif, BLS nicht betaetigt, ASC-regelung passiv )en
*fehlercode 14 ventilrelais fehler (ASC passiv geschaltet, ABS-regelung aktif, BLS nicht betaetigt, ASC-regelung passiv)
Hierop loop ik dus vast alle computers zijn goed! ik heb de storingen meerdere malen gewist, maar activeren zich naar het rijden gelijk weer. de sensoren heb ik ook getest via de computer en die zijn goed. de sensoren zouden het toch toch ook nooit kunnen zijn onder de 30 km/h? kilometerteller werkt ook gewoon normaal.
weet iemand wat ik nog meer kan doen? het zal toch moeten worden opgelost.
er is trouwens nog een vreemde storing, maar weet niet of dat er wat mee te maken kan hebben. Fehlercode 56 Signal Zwendstrommessung Widerstand.
Ik hoor het graag!
Gr. Amar
sinds kort eigenaar van een 523 uit '97
Toen ik de auto kocht wist ik al dat er een probleem in ABS systeem zat en dat er makkelijk van af te komen met een nieuwe pomp + module. Dat heeft helaas niets geholpen. Ik heb er ook al 2 andere asc computers aangehangen, en dat veranderd de zaak ook niet. de computers hadden de goede nummers. de abs grijpt alleen in onder de 30 km/h daarboven is er niets aan de hand. de lampjes branden ook niet!
vervolgens zijn we gaan uitlezen en kreeg ik de volgende storingen: *fehlercode 64 dauerregelung/ einsteuerung ( ASC passiv geschaltet, ABS-regelung aktif, BLS nicht betaetigt, ASC-regelung passiv )en
*fehlercode 14 ventilrelais fehler (ASC passiv geschaltet, ABS-regelung aktif, BLS nicht betaetigt, ASC-regelung passiv)
Hierop loop ik dus vast alle computers zijn goed! ik heb de storingen meerdere malen gewist, maar activeren zich naar het rijden gelijk weer. de sensoren heb ik ook getest via de computer en die zijn goed. de sensoren zouden het toch toch ook nooit kunnen zijn onder de 30 km/h? kilometerteller werkt ook gewoon normaal.
weet iemand wat ik nog meer kan doen? het zal toch moeten worden opgelost.
er is trouwens nog een vreemde storing, maar weet niet of dat er wat mee te maken kan hebben. Fehlercode 56 Signal Zwendstrommessung Widerstand.
Ik hoor het graag!
Gr. Amar