Pagina 1 van 1

koppel omvormer slip ?

Geplaatst: 01 okt 2013, 18:08
door Chili
Geachte lezers.

Het volgende doet zich voor .

Als ik heel rustig accelereer en trap iets verder mijn gaspedaal in zodat de motor rond de 2000 rpm gaat zitten (dus een versnelling terug schakelt) , dan blijft deze daar zo'n beetje rondom hangen.
er wordt gewoon geschakeld maar de toeren vallen dan haast niet terug , pas als de lock up er in schiet vallen de toeren terug naar ca 1500 rpm.
ga ik flink op het gas doet het vermelde zich niet voor en als ik heel rustig rij ook niet .

Kruip snelheid stationair is normaal zowel in D als in R.
Lock up werkt ook gewoon naar behoren.

Iemand enig idee of iemand iets soortgelijks wel eens gehad ?

Bmw e39
525i 2002

Re: koppel omvormer slip ?

Geplaatst: 13 okt 2013, 13:46
door Jos535i
Volgens mij is er niets aan de hand. Kennelijk weet de schakelelektronica bij jouw manier rustig rijden niet precies wat je wilt doen, dus accelereren of snelheid verminderen. Daarom blijft hij een beetje hangen. Als je iets meer gas geeft zal hij wel meer terugvallen in touren. Vaak is 85km/u zo'n kritiek moment. Iets meer gas en hij valt terug in touren. Tussen de 80 en 85 ( met heel rustig gas geven of minderen) zal hij wat gaan twijfelen. Zet hem maar eens in de CC op zo'n 82 en je merkt het twijfelen vooral bij heuveltjes stijgen en dalen.
Ik hoop dat ik hiermee een duidelijk antwoord gegeven heb.
Groet, Jos

Re: koppel omvormer slip ?

Geplaatst: 16 okt 2013, 17:43
door Jos535i
Chili schreef:Geachte lezers.

Het volgende doet zich voor .

Als ik heel rustig accelereer en trap iets verder mijn gaspedaal in zodat de motor rond de 2000 rpm gaat zitten (dus een versnelling terug schakelt) , dan blijft deze daar zo'n beetje rondom hangen.
er wordt gewoon geschakeld maar de toeren vallen dan haast niet terug , pas als de lock up er in schiet vallen de toeren terug naar ca 1500 rpm.
ga ik flink op het gas doet het vermelde zich niet voor en als ik heel rustig rij ook niet .

Kruip snelheid stationair is normaal zowel in D als in R.
Lock up werkt ook gewoon naar behoren.

Iemand enig idee of iemand iets soortgelijks wel eens gehad ?

Bmw e39
525i 2002
Ben je er al uit?

Re: koppel omvormer slip ?

Geplaatst: 25 nov 2013, 18:43
door Chili
Jos.

Sorry voor de late reactie , door een versnellingsbak specialist laten testen en niks kunnen ontdekken.

Groetjes.

Re: koppel omvormer slip ?

Geplaatst: 25 nov 2013, 20:45
door Jos535i
Zoiets dacht ik ook al, niet iets om je zorgen om te maken.

Groet, Jos