Pagina 1 van 1
Afwijkende bandenmaat
Geplaatst: 27 okt 2013, 14:19
door Stan (E39)
Dag allen,
Zonder al te breed in te gaan op het waarom vraag ik mij af of op 16 inch styling 5 velgen waar nu 225/55/16 banden om zitten ook 205/60/16 banden passen.
Het diameterverschil is -1,5mm en het snelheidsverschil is -0,23%.
Graag jullie advies.
Groet,
Stan
Re: Afwijkende bandenmaat
Geplaatst: 27 okt 2013, 19:23
door Patrickk
Hallo Stan,
Tot een week geleden had ik deze plannen ook.
Kon echter niet een set velgen naar mijn zin vinden.
Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen.
Succes.
vr gr Patrick
Re: Afwijkende bandenmaat
Geplaatst: 05 nov 2013, 22:29
door Stan (E39)
Hoi Patrick,
Dank voor je antwoord.
Iemand anders nog ideeën hierover?
De breedte van de band is natuurlijk wel iets minder maar volgens mij scheelt dat bijna niet (205 vs. 225). Maakt dat uit? Loopt de band dan op de grens sneller van de velg af?
Groet,
Stan
Re: Afwijkende bandenmaat
Geplaatst: 07 nov 2013, 12:49
door streamline
De gangbaarheid van een band kan een rol spelen, hoe gangbaarder de maat, hoe goedkoper de band.
Op de styling 45 van mijn e46 kan ook 205/55/16 en 225/50/16. De eerste maat is alleen veel en veel goedkoper omdat die onder heel veel auto's toegepast wordt.
Re: Afwijkende bandenmaat
Geplaatst: 15 nov 2013, 13:28
door Stan (E39)
Dank nog voor jullie reacties. Heb uiteindelijk voor een minder brede maat gekozen.
Had een style 16 setje liggen die ik eigenlijk wilde gebruiken voor de zomer (waar nog winterbanden op zaten) maar deze gebruik ik nu voor de winter. Die 17"sloffen staan het oude beestje toch beter!
Nu alleen nog ander 17" setje vinden voor de zomer.
