Pagina 1 van 1

Naafgat uitdraaien [e39]

Geplaatst: 14 dec 2013, 19:19
door d&mvanroij
Dag

Ik weet een heel mooi setje Bbs breedset 19 inch tekoop.
Nu zijn deze eigenlijk van een 5 serie uit 2004.
Dis het naafgat is kleiner als die van er e39 nu wil ik deze uit laten draaien.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of moet ik daar niet aan beginnen?

Groetjes Dave

Re: Naafgat uitdraaien [e39]

Geplaatst: 14 dec 2013, 19:25
door Patrickk
Ik heb dit bij mijn huidige velgen (Styling 134) ook gedaan.
Banden gedemonteerd en op een draaibank laten uitdraaien.
Kosten compleet met monteren/balanceren was 100 euro.

Re: Naafgat uitdraaien [e39]

Geplaatst: 14 dec 2013, 19:47
door d&mvanroij
Heb je nu nergens. Last van ?
En waar heb je dat laten doen?
Groetjes

Re: Naafgat uitdraaien [e39]

Geplaatst: 15 dec 2013, 10:56
door individualtouring
Wheelcare in het plaatsje zeeland doet dat ook, koste toen 10 euro de velg.

Re: Naafgat uitdraaien [e39]

Geplaatst: 15 dec 2013, 10:59
door Patrickk
Ik ben er mee naar Reedijk in Strijen geweest.
Van te voren even bellen, dan kijken hun of de draaier ook gelijk tijd heeft. Kan je er op wachten.

Re: Naafgat uitdraaien [e39]

Geplaatst: 29 dec 2013, 09:08
door d&mvanroij
Dag

Nu heb ik de velgen gekocht en ga deze dus maandag op halen.
Ik moet daar 200km voor rijden en hoop dus ook dat ze er in echt ook zo mooi uit zien als op de foto's .
Nu zijn de velgen 8j en 9j en nu wil ik er voor 225/35/19 op leggen dat is dan een afwijking van +0.88%
En achter 255/30/19 dat is een afwijking van +0.18% ik heb ergens gelezen dat je tot plus 1,5 mag en -2 % mag gaan. Voor zou wel breder kunnen alleen twijfel of dit goed is voor de stuurbekrachtiging.
De 255 van achter wil ik omdat ik in de zomer met de auto op vakantie ga en dus best zwaar ben geladen.
Weet iemand of ik met deze banden maten dus goed zit voor 8j en 9j ?
En of ik dus nog steeds de koffer vol kan doen en met mijn gezin op vakantie kan gaan naar Frankrijk zonder mijn banden tegen de binnenkant van mijn spatbord kapot te rijden.
Ik denk dat mijn auto niet echt verlaagd is maar dat weet ik niet zeker ik heb er niks aan gedaan.
Hij staat wel heel mooi op zijn wielen het zou dus ook best kunne dat hij iets is verlaagd.

Ps mijn oude breedset was 265/40/17 en 235/45/17
Daar nooit geen problemen mee gehad.
Nu liggen er de originelen 16 wielen op met winterbanden.


Groetjes Dave

Re: Naafgat uitdraaien [e39]

Geplaatst: 29 dec 2013, 11:00
door d&mvanroij
Foto's plaatsen lukt me nog steeds niet wat is dat vervelend anders had ik wat foto's kunnen plaatsen