Pagina 1 van 1

e39 540 vraag

Geplaatst: 23 dec 2013, 02:14
door NeFReT
dag heren.

ik heb een e39 540 op het oog waar ik een dezer dagen naar toe wil om te bekijken.

ik heb een beetje rond gezocht en kwam tegen dat de kettingen van de M62(?) motor nog wel eens wilt gaan afbreken.

iemand daar wat meer info over?

het is een 97'er met 275 op de teller.

hij kon me niet vertellen of de ketting ooit gedaan is(handelaar) en boekjes heeft ie ook niet.

ik ben zelf zo ie zo van plan om de wagen ff van nieuwe filters en vloeitstoffen te voorzien evenals remmerij maar wat zijn nog meer de eventuele punten waar ik het beste op zal moeten letten.

wat kost bv de ketting laten vervangen(reviceren?)
1000?
2000?

ik ben zelf eigenlijk meer van de e34 540 maar vind dit toch wel een aardig mooie en dus voordat ik erheen ga toch ff aan mensen vragen die zelf wellicht meer ervaring met de 4.4 v8'jes hebben.

marktplaats link:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... =mympBuyer

ik hoor het heeeel graag van jullie.

en mocht deze topic verkeerd geplaast zijn dan mag ie verplaatst worden.

alvast bedankt.

mvg

fatih

Re: e39 540 vraag

Geplaatst: 23 dec 2013, 12:20
door streamline
Geen boekjes erbij, zou ik hem lekker laten staan eerlijk gezegd.

Re: e39 540 vraag

Geplaatst: 23 dec 2013, 12:57
door Jan-Pieter
Ik zou hem ook laten staan. Vanaf 2002 heeft de auto 19 eigenaren gehad! :gek: En de laatste eigenaar heeft hem vanaf 19 oktober 2013. Hoeft niet alles te betekenen. Maar ik zou er zo mijn vraagtekens bij hebben.

Re: e39 540 vraag

Geplaatst: 23 dec 2013, 14:20
door GreyCooperS
grote boog omheen lopen (of zeer minimaal 2 a 3K reserveren voor onderhoud)

Dit soort auto's worden vaak gereden gedurende een paar maanden "voor de heb" en weer weggedaan als er onderhoud aan komt.
Deze auto hebben onder meer issues met :

- versnellingsbak
- draagarmen
- waterpomp

Allemaal redelijk prijzig, naast het reguliere onderhoud. Als er niets aantoonbaar is vervangen, onderhouden en of vervangen koop je potentiële tijdbom...

Daarnaast is de auto getuned..als dat waar is (want ook niet aantoonbaar neem ik aan) is de slijtage aan met name de bak (nog meer koppel) al een groot risico..

Ik zie wel dat er volgens de verkoper garantie mogelijk is...zou nog een optie kunnen zijn om explicite schriftelijke garantie te krijgen op motor en bak (Bovag zal er bij deze handelaar niet inzitten).
Maar ik zou dan zeer goed gevoel moeten hebben bij de verkoper, ivm mogelijke claims

Ik zou het wel weten...

Re: e39 540 vraag

Geplaatst: 23 dec 2013, 14:30
door Jos535i
Zeker laten staan. Onderhoudshistorie volledig onbekend, dat blijft een grote gok en vragen om problemen. Als je toch serieus zo willen overwegen om hem te kopen zou ik hem eerst eens laten keuren bij een onafhankelijke instantie als ANWB of Dekra. Dan krijg je in ieder geval zwart op wit wat je kan verwachten.
Nogmaals, ik zou hem laten staan.

Wil je echt een goede V8 zou je eens bij Autohan moeten gaan kijken. Het kost wat, maar dan heb je ook echt iets goeds met volledige onderhoudshistorie. :duim:

Re: e39 540 vraag

Geplaatst: 23 dec 2013, 17:04
door mike1998
Idd lekker laten staan. Je slaat jezelf voor je kop als het éen en al problemen is.
Idd, even bij autohan of premiumclassics kijken. Dan weet je 99% zeker dat het allemaal goed zit.

Succes. :duim:

Re: e39 540 vraag

Geplaatst: 23 dec 2013, 23:07
door Chili
Jan-Pieter schreef:Ik zou hem ook laten staan. Vanaf 2002 heeft de auto 19 eigenaren gehad! :gek: En de laatste eigenaar heeft hem vanaf 19 oktober 2013. Hoeft niet alles te betekenen. Maar ik zou er zo mijn vraagtekens bij hebben.
19 eigenaren .? :rolf:

Re: e39 540 vraag

Geplaatst: 24 dec 2013, 05:05
door NeFReT
gister wezen kieken voor een e34 540 sedan

dat wordum niet.
getik uit de motor
stuurbekr olie reservoir lekkage
linker kop zweten
4 deuren roest onderaan
achterdemper eraf geslepen
leder interier wat er niet in hoort
origineel hoort er een interieur in wat elec verstelbaar en verwarmd moet zijn, is het niet
ra raam moeite met openen en dicht gaan die ie beetje hangend
bak bonkt
remmen trillen
boordcomputer geeft omin foutcodes aan van lampjes ed.

blijft wel een prachtmodel

Re: e39 540 vraag

Geplaatst: 24 dec 2013, 08:30
door Jan-Pieter
Heb je deze al gezien?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... -540i.html

Lijkt me ook een mooi exemplaar.

Re: e39 540 vraag

Geplaatst: 24 dec 2013, 12:25
door streamline
Een 540i valt in mijn mening in de categorie goedkoop is duurkoop.

Eigenlijk doet iedere bmw dat wel...

Re: e39 540 vraag

Geplaatst: 24 dec 2013, 14:01
door NeFReT
Jan-Pieter schreef:Heb je deze al gezien?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... -540i.html

Lijkt me ook een mooi exemplaar.
die staat wel vaker in het jaar te koop bij verschillende mensen.

plus dat het een goede schadebak schijnt te zijn.

is vaker langs geweest op het e34 forum

Re: e39 540 vraag

Geplaatst: 24 dec 2013, 15:23
door Jan-Pieter
Ok dat wist ik niet. -_- Succes verder met de zoektocht! :duim:

Re: e39 540 vraag

Geplaatst: 24 dec 2013, 15:51
door NeFReT
haha, zolang het goed gemaakt is heb ik er niet zo een probleem mee.

heb meer een probleem met de kleur.

-_- :roll:

Re: e39 540 vraag

Geplaatst: 25 dec 2013, 19:28
door jazz4u
is wel fijne kar

misschien kun je de touring eens overwegen: rijdt misschien toch een wat minder 'gejaagd' menstype in rond dat wat beter voor de wagen zorgt

TE KOOP 540 touring


flauw grapje, maar ik heb een touring en dat gaat echt wel prima
zou wel kijken naar een wagen waarvan de eigenaar 'm al een rijd heeft: dan is er vaak wat meer aan onderhoud gepleegd

Re: e39 540 vraag

Geplaatst: 26 dec 2013, 03:12
door NeFReT
klopt misschien wel maar op de e30 touring na heb ik niet veel met touring:P