Pagina 1 van 1
emailen zf dortmund
Geplaatst: 05 jan 2014, 20:29
door Ray_530d
beste forumers,
Ik heb zf dortmund een email gestuurd , maar geen reactie gehad op mijn email.
Mijn duits is niet voldoende dus heb ik dit in het engels gedaan.
Iemand op het forum die ook een email heeft gezonden om de standaard beurt voor de bak te laten doen?
Dus olie wissel / diff olie wissel / Kleppen reinigen , maar NIET spoelen van de bak.
Groeten

Re: emailen zf dortmund
Geplaatst: 05 jan 2014, 21:52
door BMW318I
Volgens mij nu ook in nederland ZF even kijken in het forum
Re: emailen zf dortmund
Geplaatst: 05 jan 2014, 22:10
door Mooggie
Heb ZF Dortmund eerder dit jaar ook 2 keer gemaild.
Eerste keer in het Duits om wat algemene informatie/kosten op te vragen (wel reactie gekregen), tweede keer in het Engels om een afspraak in te plannen (geen reactie gekregen). Uiteindelijk heb ik toen dus toch maar gebeld om de afspraak in te plannen.
Re: emailen zf dortmund
Geplaatst: 05 jan 2014, 23:48
door Ray_530d
dan maar even iemand vragen die in het duits een email kan sturen.
Ik weet niet of ze in nederland de zelfde handelingen verrichten als de duitsers
Re: emailen zf dortmund
Geplaatst: 06 jan 2014, 09:19
door Roderic E32
Ray_530d schreef:dan maar even iemand vragen die in het duits een email kan sturen.
Ik weet niet of ze in nederland de zelfde handelingen verrichten als de duitsers
Yups. Dat doen ze wel.
ZF Delfgauw is eeen dependance van ZF Dordmunt en levert dezelfde service.
Re: emailen zf dortmund
Geplaatst: 06 jan 2014, 18:46
door Ray_530d
heb een email gehad van zf nederland voor de belanghebbende onder ons:
Beste Ray,
Dank je wel voor de aangeleverde informatie.
Sinds 2013 kunt u bij ZF Nederland terecht voor een onderhouds- servicebeurt voor de automatische versnellingsbak van een personenauto.
Wij zijn toe- en uitgerust om de werkzaamheden bij onze vestiging uit te voeren. Alleen is een wachtruimte nog niet gerealiseerd. U kunt tijdens de werkzaamheden in onze kantine genieten van een vers kopje koffie.
Wij flushen niet omdat het reinigingmiddel waarmee dit wordt uitgevoerd een argressief middel is. Dit reiningsmiddel laat restanten achter in de transmissie.
Waardoor delen in de transmissie kunnen worden aangetast. ZF keurt het gebruik van reininingsmiddel ten allen tijde af!
De methode waarmee wij de olieverversen is gelijk aan de methode die wordt gehanteerd door ZF Dortmund.
Naast bovenstaande informatie kan ik u het volgende over een oliewissel bij uw BMW met kenteken ... laten weten.
Wat omvat een servicebeurt :
• Uitlezen en diagnose stellen van de transmissie
• Verversen van de olie
• Vervangen van de filter
• Vervangen van diversen klein materiaal (rubbers, dichtdelen, boutjes etc etc)
• Reinigen van de “mechatronic” (brein van de bak) Vervangen van klepjes bij uw transmissie is niet van toepassing, dit wordt alleen toegepast bij 5 gangs transmissies.
• Evt wissen van storingen, resetten van adaptiewaarden (in geval van klachten)
• Proefrit, vóór en ná de wissel
De kosten voor een oliewissel zijn afhankelijk van het type transmissie.
Daarnaast zijn er een aantal dingen die u moet weten :
• Slijtage in de bak wordt niet opgelost middels een Servicebeurt. Het kan dus zijn dat bak versleten is (gebreken vertoont), en dat een Servicebeurt niet helpt.
• Wij kunnen niet van te voren vaststellen of de servicebeurt 100% gaat helpen bij klachten, immers, daarvoor moeten we “in” de bak kijken en diagnose stellen.
• Wij kunnen een schatting maken, zonder verplichtingen / aansprakelijkheid.
• Wij maken van te voren een proefrit met u om evt klachten waar te nemen en te registreren. U krijgt na de servicebeurt een (eventuele) diagnose advies.
Het is belangrijk dat u van te voren eventuele klachten aan ons opgeeft, zodat wij de ernst van de klacht kunnen inschatten, en u goed advies kunnen geven.
• Mocht de Servicebeurt niet helpen, dan bent u nog steeds de kosten verschuldigd.
Een software update is niet in de werkzaamheden opgenomen.
Over het algemeen gaan onze klanten tevreden de deur uit, maar u moet wel realiseren dat een Servicebeurt geen wondermiddel is. Het brengt meestal verbetering en is altijd zinnig om na enige tijd uit te voeren, maar garanties zijn er niet.
Voor uw 6HP26 zijn de kosten € 457,38 incl. BTW
Olie verversen van het diff. 54,45 incl. BTW
Bovengenoemde prijzen zijn Incl. arbeidsloon, delen, en ZF eigen merk olie.
De duur van de servicebeurt is ca 4 tot 5 uur.
Re: emailen zf dortmund
Geplaatst: 06 jan 2014, 18:55
door hj2
Haha!
Ik krijg net een mail van ZF van dezelfde strekking!
Ik heb even netjes gevraagd of ik 'm ook mocht posten. Is net even voor een andere bak voor mij, ik zal 'm morgen ff posten :-)
Re: emailen zf dortmund
Geplaatst: 06 jan 2014, 19:23
door tom_il
Mooie uitleg. Vraag mij af of een software update dan mogelijk is, en zoja wat kost die ?
Re: emailen zf dortmund
Geplaatst: 10 jan 2014, 22:34
door bmw530i
Ik ben er pas geweest prima service en heel duidelijk verbetering,aanrader.
Re: emailen zf dortmund
Geplaatst: 22 feb 2014, 21:59
door Ray_530d
Vrijdag 7 maart een afspraak bij ZF - Delftgauw.
Men gaat eerst de bak uitlezen op eventuele fouten en een stuk proef rijden. Als men de bak goed bevind word de olie wissel uit gevoerd
Ben benieuwd hoe de staat is van de automatische versnellingsbak

Re: emailen zf dortmund
Geplaatst: 22 feb 2014, 22:25
door freekje
ik heb donderdag 27 februari een afspraak bij zf, ook de bovenstaande mail gehad en hun ook uitgebreid aan de lijn gehad, zeer vriendelijke mensen met verstand van zaken
ben benieuwd hoe mijn bakkie dan schakelt, op zich scheelt er niet zo veel aan, alleen met een koude bak is ie vrij bokkerig
Re: emailen zf dortmund
Geplaatst: 22 feb 2014, 22:31
door Ray_530d
Ik ga het ook voor de zekerheid laten doen , het kan geen kwaad en weet dan waar ik aan toe ben
Re: emailen zf dortmund
Geplaatst: 22 feb 2014, 22:45
door freekje
Ray_530d schreef:Ik ga het ook voor de zekerheid laten doen , het kan geen kwaad en weet dan waar ik aan toe ben
zo dacht ik er ook over, die van mij heeft nu 133000km gelopen, ik ga er van uit dat dit nog nooit gedaan is dus maar gelijk een afspraak gemaakt, nieuwe olie, filter en brein word ook helemaal gereinigd, en met luchtdruk blazen ze de koppelomvormer helemaal leeg, dus er blijft vrijwel niets achter, software reset en klaar is kees, weet ik tenminste zeker dat mijn bakkie er weer een tijd tegen kan
