Pagina 1 van 1
Kat leeg 2e lambdasonde
Geplaatst: 18 feb 2014, 00:22
door Appie528i
Auto moet deze week voor de keuring, volgens mijn broer is mn kat leeggehaald, maar krijg geen storingslampje op dash. Heb even gekeken heb 2 lambda voorin in mn spruitstukken en 1 na de kat. Als ik de auto uitlees krijg ik wel de storing van de lambda dat na de kat komt. Zal mijn auto door dit veel meer gaan verbruiken...? vind hem namelijk niet al te zuinig en achter mn auto kan je het ook wel beetje gaan ruiken dat hij rijk staat. Komt dat mede door een lege kat dat hij vrij veel verbruikt of..? Wat ik wel weet is dat de lambda na de kat de voorste lambda's regelt of zit ik nou verkeerd..?
Re: Kat leeg 2e lambdasonde
Geplaatst: 18 feb 2014, 08:02
door matheeuwissen
Na de kat kijkt alleen of je waardes lager zijn. Dit om te kunnen zien of je kat nog werkt
Re: Kat leeg 2e lambdasonde
Geplaatst: 18 feb 2014, 10:32
door Appie528i
Hmmm dus heeft niks met brandstofverbruik te maken eigenlijk.
Zie wel nu dat ik ook de storing heb van de luchttemp.sensor kan dat de boosdoener zijn?
Re: Kat leeg 2e lambdasonde
Geplaatst: 18 feb 2014, 11:29
door matheeuwissen
In die hoek zou ik eerder gaan zoeken idd.
Re: Kat leeg 2e lambdasonde
Geplaatst: 18 feb 2014, 11:54
door Appie528i
Stad verkeer rustig rijden doe ik 1 op5 en snelweg 1 op 10 kon net zo goed een v8 gaan pakken hahah
Re: Kat leeg 2e lambdasonde
Geplaatst: 18 feb 2014, 12:58
door matheeuwissen
Niks geks aan denk ik..
Re: Kat leeg 2e lambdasonde
Geplaatst: 19 feb 2014, 22:48
door maximizer

v8 = 1 op 4 in de stad en 1 op 7 op de snelweg
oke, ik rijd wel vlot maar anders had ik wel een 520 gekocht
