Pagina 1 van 1

M54 gaat zelf op het gas. CC?

Geplaatst: 28 mar 2014, 13:19
door Chili
Geachte l.

Vanmorgen bij het naderen van een afslag op een 80km weg.

auto staat op cruisecontrol , ik druk de 0/1 knop in zodat deze eraf gaat en rol naar het stoplicht toe.
tot mijn verbazing voel ik de auto weer accelereren en trap mn rem zachtjes in waarna hij afremt en gewoon weer van het gas afgaat . (leek dus net of ik de memory toets had ingedrukt , maar ik had dit niet gedaan)

ik was nogal verbaast en druk nog eens een keer op het 0/1 knopje , het groene licht ging uit dus hij was al van de cruisecontrol af.

Iemand enig idee wat dit kan zijn , of heeft iemand dit wel eens mee gemaakt ?

Alvast bedankt.
Chili.

Re: M54 gaat zelf op het gas. CC?

Geplaatst: 28 mar 2014, 15:56
door matheeuwissen
Wellicht sluiting in het knopje, knopje dat misschien blijft hangen?

Re: M54 gaat zelf op het gas. CC?

Geplaatst: 28 mar 2014, 18:31
door jazz4u
e39 elektra
altijd leuk

maar cc werkt vanaf 30km/u
reed je dat nog na het afremmen?
omdat je aangeeft dat je daarna nog eens het i/o indrukte: misschien 1e keer niet diep genoeg gedaan?

welk jaar is je auto?
bij mijn diesel van 2001 die ik 5 jaar geleden reed werkte deze eerste stap heel vaak probleem oplossend:
minpool van accu halen en na een uurtje terug erop

bij die diesel, wel geweldige wagen maar tjonge wat had dat ding veel vage storingen, ben ik echt alle storingen tegen gekomen die je hier en elders leest en de meeste waren na zo'n reset exit

maar sommige storingen zijn hardnekkiger en serieuzer;
je moet ook in de gaten houden of niet ook andere functies haperen/uitgaan, bijvoorbeeld:
radio valt uit
navi scherm op zwart
stuurfuncties doen niet alle hun werk
in dat geval is meestal het contactblok links in de stuurkolom de schuldige: dan is de nok die de schakeling vanaf contactslot meeneemt helemaal uitgehoond en dan neemt die nok niet altijd de juiste stand aan

als je dat blok vervangt (70 euro en een half uurtje knutselen) heb je heel veel ellende opgelost

anders (zelf nog nooit hoeven vervangen) schijnt er af en toe (maar daar heb ik niet veel over gelezen of gehoord) de sleepring achter het stuur zelf problemen te geven, maar dat moet ook eenvoudig te fixen zijn

hoop dat je hier wat aan hebt

Re: M54 gaat zelf op het gas. CC?

Geplaatst: 01 apr 2014, 05:31
door Chili
Bedankt voor de info .

ik heb het probleem niet weer gehad , ik reed idd harder dan 30km/u .
(heb sindsdien wel een grom mp3 module in de kofferbak liggen)

nu maar afwachten ..