Pagina 1 van 1

mega olie lekkage

Geplaatst: 06 apr 2014, 13:35
door jch
HELPPPPPPPPPPPPP.
Ik heb een tijdje geleden teveel olie bijgevuld en ben toen gaan rijden naar van Haarlem naar Maasstricht zoals altijd rustig.
Toen ik thuis kwam lag er een behoorlijke plas olie onder de auto en sindsdien dagelijks wel wat.
Ik wist dat de klepdeksel pakking vervangen moest worden en dat is vorige week dan ook gedaan.
Nu heb ik vandaag weer eens gereden en ja hoor het zeikt er weer uit en echt niet uit de pakking maar tot zo ver ik kan zien komt het ergens ter hoogte van de radiator laag onder vandaan.

Het olie peil blijft goed, heeft het iets met automatenbak olie te maken?
Wel vreemd helemaal aan de voorkant.

Iemand een idee waar dit vandaan komt?

groet Hans

Re: mega olie lekkage

Geplaatst: 06 apr 2014, 19:24
door e39-528i
ik heb het pas gehad met mijn m54b30 motor,was de pakking van het oliefilterhuis.

Gr.Joop

Re: mega olie lekkage

Geplaatst: 08 apr 2014, 15:00
door jch
Dag allen

De olielekkage blijkt geen motorolie te zijn maar atf olie van de oliekoeler van de automatenbak.
Dus nieuwe olie koeler besteld en dan nog monteren.
Dit schijnt een niet onbekend euvel te zijn met als oorzaak een op een hoping van bladeren en andere rotzooi aan de onderzijde van de oliekoeler waardoor deze gaat rotten.

Groet Hans

Re: mega olie lekkage

Geplaatst: 08 apr 2014, 17:04
door Jos535i
Beste Hans,
Misschien is dit het juiste moment om meteen de automaat bij ZF te Delfshaven te gaan servicen. Mogelijk heeft de automaat zelf nog nooit onderhoud gehad en het is Er is al heel veel geschreven over dit onderwerp. Gebruik de zoekfunctie maar eens.
Groet, Jos

Re: mega olie lekkage

Geplaatst: 08 apr 2014, 17:08
door jch
Bedankt voor je reactie maar hij heeft 7000 km geleden een automaten beurt gehad incl filters bij Terpstra in Wormerveer.

Groet Hand

Re: mega olie lekkage

Geplaatst: 08 apr 2014, 19:46
door hj2
Delft, Delluf, Delfshaven, Delftgauw... Ze verhuizen nog al!
Ze zitten in Delfgauw :whistle:

Re: mega olie lekkage

Geplaatst: 09 apr 2014, 18:14
door jch
Weet iemand hoe lang je bezig bent met het vervangen van een oliekoeler?

groet Hans

Re: mega olie lekkage

Geplaatst: 10 apr 2014, 18:08
door jch
Probleem is weer opgelost.
De oliekoeler zelf was nog oke maar de aangesoldeerde alluminium toe en afvoerleidingen waren als een gaten kaas.
We hebben gelijk de boos doener weg gehaald namelijk een berg troep waar je moelijk bij kunt om schoon te houden.
Het enige wat je er aan kunt doen is zo nu en dan alles weg blazen met perslucht.

Groet Hans