Pagina 1 van 1
Vermogensverlies E30325i
Geplaatst: 10 apr 2014, 18:41
door harmnl
Dag allen,
Ik heb dit probleem al eens eerder geplaatst, maar nog steeds geen oplossing. Een nieuwe poging.
Ik heb een E30325i (motor uit 1987 type I)
Ik heb vermogensverlies over het algemeen en sterk vermogensverlies regelmatig na een tijdje rijden. Ik kan dan niet meer volgas rijden. Wanneer ik dan snel contact eraf erop doe heb ik grotendeels vermogen weer terug. Vorige week startte hij helemaal niet meer. Computer kapot. Deze is nu vervangen. 2 dagen heeft hij goed gereden met volledig vermogen terug. Nu begint hij weer de oude symptomen te vertonen.
Andere dingen vervangen zijn; bobine, brandstofpomp.
Iemand tips?! Zou me een groot plezier doen.
Re: Vermogensverlies E30325i
Geplaatst: 15 apr 2014, 21:20
door BmwE36Touring
Luchtslangen nagekeken op gaten/ gaatjes / scheurtjes?
Alle contacten nagekeken op corrosie?
Bougies nagekeken of vervangen?
Heb je nog meer dingen vervangen, zo ja graag even vermelden

Re: Vermogensverlies E30325i
Geplaatst: 09 jul 2014, 16:15
door mishi
Blijft de auto dan wel stationair lopen?
Re: Vermogensverlies E30325i
Geplaatst: 10 jul 2014, 12:51
door dw70
voor een auto uit 1987 mag deze wel even aan de tand gevoeld worden door techneuten die er verstand van hebben want dit kan alle kanten uitgaan:
- Dynamo check of deze nog een zuivere gelijkspanning geeft. Een E30 euvel na jaren van gebruik. Dit heeft niks te maken met de gelijkstroomregelaar, maar met de gelijkstroombrug in de dynamo (de brug van wheatstone). Als die kapot is rijdt je auto op wisselspanning en blaast een DME gewoon op. De auto rijdt ook beroerd en lampen geven af en toe meer licht dan normaal.
- Lucht massa meter checken bij Bosch
- Lambda sonde check inclusief regeling DME ( 4gas test bij APK station of Bosch)
- Dashboard cockpit, de lekkende batterijen aan de achterzijde op de print brengt phantoom storingen.
- Bougiekabels weerstandcheck
- Bobine weerstandcheck
- Impulsgever testen (volgens mij gekoppeld aan cylinder 2)
- De 2 befaamde relais voor DME en brandstofpomp in de relaiskast checken.
- Inspuitventielen op weerstand doormeten of laten checken op werking. Zeker de corrosie op de elektrische verbinding hiervan (onder het inlaatspruitstuk) checken. De kabelboom van de auto naar de ventielen gaat via een multiconnector. De contacten willen roesten en dat is niet oke en legt een auto lam). De afwezige massa kan een DME computer niet aan.
Zeker zou ik de koppakking laten checken. Als die kapot is heb je nooit meer vol vermogen. Oliesporen in het expansievaatje van je koelvloeistof is al een aanwijzing.
Re: Vermogensverlies E30325i
Geplaatst: 12 jul 2014, 15:01
door mishi
Type 1 m20 blok heeft geen lambdasonde.
Die kan je dus al uitsluiten...
Re: Vermogensverlies E30325i
Geplaatst: 14 jul 2014, 22:29
door dw70
87er misschien niet. De mijne had gewoon een lamda op de m20b20 inclusief verwarming.