Turbo fluiten
Geplaatst: 03 jun 2014, 16:06
Hoi mede Bmw rijders .
Ik heb (hoop ik) een klein probleempje met mijn 1 serie.
10/2005 120d, km 236.000. 163pk.
Na een ruste rit had ik weinig vermogen. De dag erna floot de turbo.
Dit filmpje vertonen dezelfde symptomen. http://www.youtube.com/watch?v=D0e-H4FchGU
Dingen die ik gedaan heb zijn:
Carter ontluchting vervangen, Er zat al een Vortex in. Maar toch een nieuwe Vortex geinstalleerd.
Turbo vervangen door een gereviseerde turbo. (ebay.de). Er zat toch best veel speling op mijn turbo shaft. Zowel Axiaal en diagonaal.
Het probleem is niet weg.. hij fluit nog steeds. En vooral met koude motor.
Wat wel opvalt is dat de carterdruk erg hoog is. Er komt rook uit de motor olie vuldup opening. Hij blaast naar mijn inzien best hard.
Zijn er nog andere dingen die je kan controleren die met carter ventilatie te maken hebben?
Heeft iemand nog suggesties mbt dit probleem.
Ben op dit moment bezig met een Forte motor flush. Daarna verversen met Shell helix Ultra Extra.
Ik hoop dat er iemand nog een idee heeft. Ik zal zelf nog aan de katalysator te denken. Dat de turbo teveel tegendruk zou krijgen.
Alvast bedankt,
mvgr Richard
Ik heb (hoop ik) een klein probleempje met mijn 1 serie.
10/2005 120d, km 236.000. 163pk.
Na een ruste rit had ik weinig vermogen. De dag erna floot de turbo.
Dit filmpje vertonen dezelfde symptomen. http://www.youtube.com/watch?v=D0e-H4FchGU
Dingen die ik gedaan heb zijn:
Carter ontluchting vervangen, Er zat al een Vortex in. Maar toch een nieuwe Vortex geinstalleerd.
Turbo vervangen door een gereviseerde turbo. (ebay.de). Er zat toch best veel speling op mijn turbo shaft. Zowel Axiaal en diagonaal.
Het probleem is niet weg.. hij fluit nog steeds. En vooral met koude motor.
Wat wel opvalt is dat de carterdruk erg hoog is. Er komt rook uit de motor olie vuldup opening. Hij blaast naar mijn inzien best hard.
Zijn er nog andere dingen die je kan controleren die met carter ventilatie te maken hebben?
Heeft iemand nog suggesties mbt dit probleem.
Ben op dit moment bezig met een Forte motor flush. Daarna verversen met Shell helix Ultra Extra.
Ik hoop dat er iemand nog een idee heeft. Ik zal zelf nog aan de katalysator te denken. Dat de turbo teveel tegendruk zou krijgen.
Alvast bedankt,
mvgr Richard