Pagina 1 van 1

remklauw geleiderbussen , vet of droog

Geplaatst: 05 jul 2014, 15:52
door Chili
Geachte l.

Ik ga de rubber houders die in de remklauw zitten tbv de geleidebussen vervangen.
ik kreeg bij het vervangen van mijn schijven de geleidersbussen bijna niet meer door het gat heen , rubber is helemaal uitgezet.
hoe zit het nou met die bussen ? (staal)

moet je die nou invetten of moet die er droog ingeschoven worden ?

alvast bedankt
Chili

Re: remklauw geleiderbussen , vet of droog

Geplaatst: 08 jul 2014, 22:45
door kotje
altijd kopervet gebruiken.


gr

kotje

Re: remklauw geleiderbussen , vet of droog

Geplaatst: 09 jul 2014, 07:36
door frankyman
liever nog keramisch vet ;)

Re: remklauw geleiderbussen , vet of droog

Geplaatst: 09 jul 2014, 10:27
door streamline
Idd keramisch vet! Dat is beter voor dit soort toepassingen dan kopervet.

Alle andere glijvakken van de klauw en blokken op de houder insmeren met kopervet nadat je alles goed schoongemaakt hebt met een staalborstel en remmenreiniger.

Re: remklauw geleiderbussen , vet of droog

Geplaatst: 10 jul 2014, 12:56
door dw70
nooit kopervet op de geleidebussen! Alleen maar keramisch vet. Bij een revisie set krijg je dit volgens mij er zelfs bij. Althans bij opel wel... :whistle: