automaat doet raar!
Geplaatst: 10 aug 2014, 17:15
hoi
ik heb een 525d e39 touring van 2003 met automaatbak en 250dkm op teller
sinds maand of 2 heb ik soms shokkende bak
en laatste week heb ik alle dagen schok gehad bij schakelen en ook bij terug schakelen als ik rem bij lichten
gisteren is er iets raar gebeurt
ik moest remmen bij rotonde en automaat wou niet zakken van versnelling en ik denk dat die op 3de stond,heb hart moeten remmen en met paniek heb ik het op N gezet en gelukkig kunnen stoppen
dan zag ik dat er op mijn dashbord raar gebeuren , auto stond op N maar dachbord brand de N niet.en heb dan op D gezet om te vertrekken.dan brand de licht S op dashbord
ik ben dan rechtstreeks naar huis gereden en geparkeerd en motor stil gezet.weer starten en zie bak constant op S staan.en als ik op P zet brand niks op dashbord
en op dat moment heb ik het RAARSTE opgemerkt .ik kan mijn bak schakelen van P naar beneden ZONDER REM OP TE DRUKKEN...
ik wist dat het eral tijd was om eens nieuwe olie en filter in te gooien en was een beetje aant besparen voor komende maand te laten doen.maar hopelijk is mijn bak niet kapot...
heeft er iemand enig idee hoe dat zou komen
alvast bedankt
ik heb een 525d e39 touring van 2003 met automaatbak en 250dkm op teller
sinds maand of 2 heb ik soms shokkende bak
en laatste week heb ik alle dagen schok gehad bij schakelen en ook bij terug schakelen als ik rem bij lichten
gisteren is er iets raar gebeurt
ik moest remmen bij rotonde en automaat wou niet zakken van versnelling en ik denk dat die op 3de stond,heb hart moeten remmen en met paniek heb ik het op N gezet en gelukkig kunnen stoppen
dan zag ik dat er op mijn dashbord raar gebeuren , auto stond op N maar dachbord brand de N niet.en heb dan op D gezet om te vertrekken.dan brand de licht S op dashbord
ik ben dan rechtstreeks naar huis gereden en geparkeerd en motor stil gezet.weer starten en zie bak constant op S staan.en als ik op P zet brand niks op dashbord
en op dat moment heb ik het RAARSTE opgemerkt .ik kan mijn bak schakelen van P naar beneden ZONDER REM OP TE DRUKKEN...
ik wist dat het eral tijd was om eens nieuwe olie en filter in te gooien en was een beetje aant besparen voor komende maand te laten doen.maar hopelijk is mijn bak niet kapot...
heeft er iemand enig idee hoe dat zou komen
alvast bedankt