Bmw e46 compact 2002 motormanagement probleem

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Bmwe46c

Bmw e46 compact 2002 motormanagement probleem

Bericht door Bmwe46c » 15 aug 2014, 10:06

Beste forumleden,

Ik ben vrij nieuw op dit forum dus is het wel zo netjes om me zelf eerst voor te stellen. Ik ben Dimitry en ben in het bezit van een BMW e46 316ti compact uit 2002 met 120.000 op de teller.

Paar weken geleden merkte ik dat mijn uitlaat ineens ergens lekte, ik ging er vanuit dat het gelast moest worden en ben zonder te kijken gelijk naar de garage gegaan. Op de brug werd duidelijk dat er geen gatje in zat maar gewoon oude verroeste bouten afgebroken waren waardoor die dus bij de koppelstuk lekte, monteur had oude bouten er uit geslagen en 4 nieuwe erin gedaan, toen ik bijna thuis was ging mijn motormanagement lampje branden (wel heel toevallig).

Ik ben toen gelijk terug gegaan naar de garage en vermeld dat het waarschijnlijk door de reparatie kwam aangezien het lampje gelijk daarna ging branden. Ik kreeg te horen dat het niks daarmee te maken kon hebben. De garage heeft hem gratis voor me uitgelezen en er kwamen 3 foutcodes uit:
P0050 Heated oxygen sensor (HO2S) Heater circuit bank 2 sensor 1
P0036 Heated oxygen sensor (HO2S) Heater control circuit bank 2 sensor 2
P0140 O2 Sensor circuit no activity detected (bank 2 sensor 2)

De laatste foutcode is trouwens week later bijgekomen toen ik zelf thuis had uitgelezen. De motormanagement zekeringen van 30A x 4 en 20A x 1 heb ik al nagekeken en die waren allemaal in orde dus dit is niet het probleem.

Maar ik vraag me nou af of het toch iets met die uitlaat reparatie te maken kan hebben, wat die foutcodes precies inhouden, wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn.

Hopelijk kan iemand mij helpen want ik weet nou niet meer wat ik moet doen.
Alvast bedankt.

Groetjes,

Dimitry

von jot

Re: Bmw e46 compact 2002 motormanagement probleem

Bericht door von jot » 15 aug 2014, 10:12

Kijk even naar de bedrading naar de lambda sondes. De fouten verwijzen hiernaar. Kan goed beschadigd zijn bij de reparatie...

Bmwe46c

Bericht door Bmwe46c » 15 aug 2014, 10:22

Kijk even naar de bedrading naar de lambda sondes. De fouten verwijzen hiernaar. Kan goed beschadigd zijn bij de reparatie...
Bedankt voor je reactie, ik zal er naar kijken straks, maar ik vraag me af of het wel kan dat bedrading tegelijk van beide sensoren beschadigd is.
Laatst gewijzigd door Bmwe46c op 15 aug 2014, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Angelo-V

Bericht door Angelo-V » 15 aug 2014, 10:26

Hallo,

Ik zou graag zien dat je jezelf even in het ''stel jezelf voor'' topic voorstelt.
Het probleem waar je mee zit daar kan ik je helaas niet mee helpen
Succes :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”