530d automaat problemen
Geplaatst: 24 aug 2014, 15:34
hallo allemaal,
ik heb een 530d van 1998 met 350.000 km op de teller.
maandag ging de automaat in het noodprogramma en 2-3km later deed hij niks meer, als je de auto in de D,R,S of M zette en gas gaf maakte hij alleen maar toeren en verder niks. paar dagen later de auto opgehaald en thuis de olie eruit laten lopen, carter schoon gemaakt, filter vervangen en nieuwe olie erin. vervolgens getest en hij deed het weer. vannochtend de auto mee genomen en hij schakelde normaal, geen gebonk of lomp gedoe. toen de snelweg op, toen ik rond de 80km/h kwam vloog de automaat weer in storing en nu blijft hij in de 4e versnelling staan. hij trekt nog wel fatsoenlijk door zodra je opgang bent, dus bij 80 het gas in trappen gaat hij er gewoon zoals normaal vandoor. dus ik kan hiermee uitsluiten dat de koppelomvormer de geest heeft gegeven ? ook zodra je de auto opnieuw start is er weer niks aan de hand en na een paar minuten gaat hij weer in storing. kan dit probleem komen door de oude olie die nog in het systeem zit ? of heeft iemand misschien andere opties.
alvast bedankt !
ik heb een 530d van 1998 met 350.000 km op de teller.
maandag ging de automaat in het noodprogramma en 2-3km later deed hij niks meer, als je de auto in de D,R,S of M zette en gas gaf maakte hij alleen maar toeren en verder niks. paar dagen later de auto opgehaald en thuis de olie eruit laten lopen, carter schoon gemaakt, filter vervangen en nieuwe olie erin. vervolgens getest en hij deed het weer. vannochtend de auto mee genomen en hij schakelde normaal, geen gebonk of lomp gedoe. toen de snelweg op, toen ik rond de 80km/h kwam vloog de automaat weer in storing en nu blijft hij in de 4e versnelling staan. hij trekt nog wel fatsoenlijk door zodra je opgang bent, dus bij 80 het gas in trappen gaat hij er gewoon zoals normaal vandoor. dus ik kan hiermee uitsluiten dat de koppelomvormer de geest heeft gegeven ? ook zodra je de auto opnieuw start is er weer niks aan de hand en na een paar minuten gaat hij weer in storing. kan dit probleem komen door de oude olie die nog in het systeem zit ? of heeft iemand misschien andere opties.
alvast bedankt !