Pagina 1 van 1

bmw 525i koppelomvormer ?

Geplaatst: 25 okt 2014, 17:14
door Chili
Geachte lezers.

Vraagje .

Als ik mijn gas los laat bij lage snelheid valt het mij op dat mijn toeren maar langzaam naar stationair gaat.
Net of dat je op de motor remt .
Herkent iemand dit , en waar kan dit aan liggen ?

Stationair in z'n vrij is alles normaal , het gaspedaal blijft dus niet hangen.

Alvast bedankt
Chili

Re: bmw 525i koppelomvormer ?

Geplaatst: 26 okt 2014, 10:03
door Bart70
Dit is bij mij ook het geval, althans ietsjes anders, als ik mijn gas los laat bij lage snelheid dan gaat het toerental ietsjes omhoog net voordat hij terug schakelt , ben er altijd van uit gegaan dat dit normaal is. Van mij is dan wel een E61.

Re: bmw 525i koppelomvormer ?

Geplaatst: 26 okt 2014, 10:40
door Chili
Volgens mij is het een probleem met de lock up , die gaat er van wat ik gelezen heb over de A5S325Z al op vanaf de 3e versnelling. Het is net of die blijft hangen ofzo. .

Re: bmw 525i koppelomvormer ?

Geplaatst: 26 okt 2014, 11:50
door Patrickk
Je remt toch ook op de motor af?
Volgens mij heb je geen probleem en werkt alles normaal?

Re: bmw 525i koppelomvormer ?

Geplaatst: 26 okt 2014, 12:04
door Bart70
In die veronderstelling was ik ook, de toeren gaan iets omhoog op het moment van terug schakelen waardoor hij iets op de motor afremt, ik weet niet zeker of dit ook echt zo hoort, mijn andere wagen, geen BMW, wel automaat, doet dit namelijk niet.

Re: bmw 525i koppelomvormer ?

Geplaatst: 26 okt 2014, 14:23
door Chili
natuurlijk remt hij iets op de motor af , maar als je je gaspedaal lost heb je ook minder slip .
dus moet er ook een toerenval op volgen , dat gebeurt bij bij niet of nauwelijks .
op hogere snelheid is het gewoon goed bij mij .

Re: bmw 525i koppelomvormer ?

Geplaatst: 26 okt 2014, 17:27
door Chili
Of zal het toch tussen de oren zitten .. :s

de bak schakelt goed , geen bonken of slippen .