Pagina 1 van 1

[E39] touring zonder luchtvering?

Geplaatst: 27 nov 2014, 19:08
door KevinE39
Hoi allen

Tijdens de trekhaak montage kwam ik erachter dat er gewoon schokbrekers en veren achter zitten.
Ook zit er per kant een rond potje vlak achter de veer en het lijkt wat op een luchtbalg.

Onder het reservewiel zit bij mij niet zo'n ronde dop waar de luchtpomp onder hoort maar gewoon een reservewielbak zonder iets van poespas erin.

Als ik links de houder van me sleepoog e.d. verwijder dan zit daaronder wel een soort van pomp.
Hier zitten 2 stalen leidingen op gemonteerd waarvan 1 met een stukje blauwe tape en de ander een stukje rode tape.

Ik lees overal dat de e39 touring altijd luchtvering heeft dus ik snap er geen bal mee van.

Mijn touring is van 2002 en origineel in duitsland geleverd (2004 geimporteerd)
Verders zitten er behoorlijk wat opties op en aan.

Wie kan mij verder helpen?

Mvg. Kevin

Re: [E39] touring zonder luchtvering?

Geplaatst: 29 nov 2014, 15:05
door BasB
Zo hoort het er uit te zien:

http://www.autoforum.be/showthread.php? ... -luchtbalg

Als ie goed rijdt zou ik het lekker zo laten, vaak gedonder met die luchtbalgen.
Lijkt me een prima oplossing zo!

Re: [E39] touring zonder luchtvering?

Geplaatst: 29 nov 2014, 15:50
door KevinE39
Dat heb ik er dus niet onder zitten.

Ik zal eens foto maken van het pompje in mijn kofferbak.
Daar zit net als in de link hierboven.
Ook een rode en blauwe leiding.
Als het niet al te veel extra werk is dan zou ik toch graag luchtvering eronder willen maken.

Mvg. Kevin

Re: [E39] touring zonder luchtvering?

Geplaatst: 29 nov 2014, 20:26
door BasB
Begin er niet aan zou ik zeggen.
Als ik geweten had dat het kon zoals bij jouw auto, dan had ik het direct gedaan met mijn vorige 2 tourings

Re: [E39] touring zonder luchtvering?

Geplaatst: 10 dec 2014, 19:24
door KevinE39
voorlopig laat ik het wel zo.

Het gevonden pompje is trouwens voor me automatische achterklep, echter lekt er 1 cilinder in het dak waardoor het dus niet werkt.


Mvg. Kevin

Re: [E39] touring zonder luchtvering?

Geplaatst: 26 dec 2014, 01:04
door individualtouring
Er zijn ook touring zonder luchtvering geleverd hoor...