Pagina 1 van 1
Motor olie [e39 530i]
Geplaatst: 18 dec 2014, 11:45
door d&mvanroij
Ben op zoek NAR nieuwe olie voor mijn 530i
Kroonoil specialsynth 5w 40 of castrol edge 5w 40 of 30
Wat is de beste ?
Heb er nu bo olie in zitten maar die
Bevalt niet gebruikt nu iets en dat heeft
Hij nooit gedaan moet wel zeggen dat de auto nu vaak dagen stil staat en dan soms een km of 6 rijd.
Gemiddeld 1 keer per week een rit van 20 km.
Dit omdat mijn vrouw een eigen auto heeft zodat de
BMW hobby auto is

Re: Motor olie [e39 530i]
Geplaatst: 18 dec 2014, 12:01
door Bart70
Forum staat al vol met dit soort vragen, even zoekfunctie gebruiken !
Als je vragen hebt over het forum, en/of hulp nodig hebt, dan kun je een van de moderators benaderen, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.
Re: Motor olie [e39 530i]
Geplaatst: 18 dec 2014, 12:08
door Patrickk
Ik heb mijn wagen al 1.5 jaar op kroon presteza msp 5w 30 draaien en ben tevreden.
Of het de beste is kan ik je niet zeggen.
Re: Motor olie [e39 530i]
Geplaatst: 18 dec 2014, 12:57
door d&mvanroij
SPECIALSYNTH MSP 5W-40 van kroon besteld
hopelijk beste keuze maar wie zal het zeggen
Re: Motor olie [e39 530i]
Geplaatst: 18 dec 2014, 15:51
door hj2
Niemand dus.
Beide goede olie met performanceverschillen die je alleen in een laboratoriumopstelling kunt meten, of de verschillen kunt zien (met geluk) na 500.000 KM...
Prima beslissing dus zolang je de goedkope meuk maar links laat liggen ;-)
Re: Motor olie [e39 530i]
Geplaatst: 19 dec 2014, 13:11
door Vliet
Gewoon de originele BMW 5w30 LL04 erin gooien! Ik haal het uit Duitsland voor 6,5e per liter inclusief verzendkosten.
Re: Motor olie [e39 530i]
Geplaatst: 19 dec 2014, 13:31
door Jeremy
Mijn 325ci vind Castrol 5W40 Magnatec toch wel het lekkerst. Ik kom van Agip olie en had daarmee een verbruik van 1 liter op 6000km ongeveer, met wisselende lange stukken (100km>) en stadsritjes. Nu draai ik dus op Castrol en heb na 6000km hooguit een mm olie op de peilstok verbruikt, met voornamelijk korte stukjes en een sportieve rijstijl.
Het kost qua aanschaf iets meer, maar als ik zo doorga hoef ik geen olie bij te vullen tot de volgende wissel en bespaar ik dus wel een flacon Agip olie welke ongeveer €15.- kost. In totaal is de Castrol dan €2.- duurder, maar als mijn wagen dat zoveel fijner vind had het ook €10.- of €15.- meer mogen wezen.
Re: Motor olie [e39 530i]
Geplaatst: 19 dec 2014, 19:59
door BartS
Ben toch wel benieuwd naar jou bestel adress vliet

Re: Motor olie [e39 530i]
Geplaatst: 20 dec 2014, 13:52
door Jos535i
Het maakt echt geen moer uit welk merk olie je gebruikt zolang het maar een van de bekende merken is en aan de BMW specifieke kwalificaties voldoet. Van elk merk kun je overigens zo via de betreffende website zien welk type olie voor jouw auto wordt voorgeschreven. Meestal is dat een 0w30 of 5w30 dikte.
Het lijkt me overigens heel sterk dat je het verschil tussen de merken tijdens het rijden merkt. Kroon, Shell, BP, Castrol, Eurol, BMW ll, Esso, Gulf, Valvoline, Agip, Kendle zijn allemaal goede oliemerken. Als je bij een van deze houdt zit je altijd goed.

Re: Motor olie [e39 530i]
Geplaatst: 20 dec 2014, 14:03
door hj2
Eens, zolang ze allen vol syntheet zij en min of meer in dezelfde prijsklasse.

Re: Motor olie [e39 530i]
Geplaatst: 20 dec 2014, 15:26
door Eric 540i
Castrol Edge 5W40 in de M62. Ik blijf bij de fabrieksspecificaties en doe er alsjeblieft geen Gamma bagger e.d. in. Goedkope olie heeft absoluut niet de reinigende en smerende werking die deze motoren nodig hebben.