Pagina 1 van 1

Klapperende geluiden bij betonplaatriggels

Geplaatst: 05 jan 2015, 21:00
door Mr. Yellow
Beste top Coureurs,

Mijn wagen klappert bij het over de zogenoemde betonplaatriggels van industrieterreinen, rails spoorovergangen, oneffenheden in de weg en de rest.
Ik heb vorig weekend de wagen door de keuring gegooid en meteen op de brug nagezien of er speling in de voortrein zat (stabilisatoren, stuurstangen, etc.), maar het klinkt als een loszittende bovenschotel van een schokbreker :gek: of zo iets. Kan dit?
Ook geen stuurspeling.

Mijn dank is groot.

Mvg,
Vincent

Re: Klapperende geluiden bij betonplaatriggels

Geplaatst: 08 jan 2015, 11:21
door kotje
het kan idd de bovenschotel van de dempers zijn. komt het geluid van voren of achter dempers?

gr

kotje

Re: Klapperende geluiden bij betonplaatriggels

Geplaatst: 08 jan 2015, 19:43
door Jos535i
.

Re: Klapperende geluiden bij betonplaatriggels

Geplaatst: 08 jan 2015, 21:15
door Mr. Yellow
Beste Kotje,

Hartelijk dank voor het meedenken.
Ik ga eens luisteren, kan niet echt waarnemen of het van voor of achter de dempers plaatsvind. Het is te horen en enigszins te voelen in het stuur, echter niets waar te nemen onder de wagen qua los zitten van onderdelen. Van het weekend zal ik eens de dempers goed nazien.
Fijne avond, tot horens.

Mvg,
Vincent

Re: Klapperende geluiden bij betonplaatriggels

Geplaatst: 09 jan 2015, 08:40
door kotje
als het aan de stuur goed voelbaar is dan moet het voor 90% van de voorkant komen.
nogmaals goed checken of de andere rubbers aan de voorkant geen speling hebben. zodat je eigenlijk voor niks de schotel vervangt.


gr

kotje

Re: Klapperende geluiden bij betonplaatriggels

Geplaatst: 09 jan 2015, 14:47
door Mr. Yellow
Hey heer Kotje,

Niet echt goed voelbaar, maar het verkeerd nog in het begin stadium denk ik. Het komt inderdaad wel van de voorzijde af. De voortrein heb ik nagezien en heb geen uit gelubberde rubbers kunnen waarnemen, vandaar ik hoorbaar denk dat het onder de kap vandaan komt (bovenschotels)? Kan dit?

Tot lezen.

Mvg,
Vincent

Re: Klapperende geluiden bij betonplaatriggels

Geplaatst: 10 jan 2015, 19:38
door kotje
dank zou ik gewoon een check laten doen bij een garage of iemand die verstand van heeft.


gr

kotje

Re: Klapperende geluiden bij betonplaatriggels

Geplaatst: 25 jan 2015, 13:19
door Mr. Yellow
Beste Kotje en Jos,

Goedemiddag.
Ben op de brug geweest en heb het gevonden.
De Lagerbus stabilisator rubbers (OEM 31351093108) zijn uitgelubbert en aan vervanging toe.
De stang klappert hierdoor en vandaar het betonriggel effect.
Maandag of Dinsdag heb ik ze binnen, bij carpartsdirect.nl bestelnr. BM-SB-6759.
Eind goed al goed tot zover, lol.

Fijne Zondag.

Mvg,
Vincent

Re: Klapperende geluiden bij betonplaatriggels

Geplaatst: 25 jan 2015, 15:45
door kotje
goed om te horen dat het opgelost wordt. succes er mee.


gr

kotje