Zelf een set verlagingsveren plaatsen voorzijde
Geplaatst: 22 feb 2015, 22:44
Compressing the stock spring in the fender well (this is the way to go for sure as long as you are comfortable doing it. Much less work than removing the whole assembly.)
Compres de standaard veer in de wielkast(dit is de makkelijkste manier zolang je het niet eng vind om te doen, veel minder werk dan je complete veer demonteren)

Assembly popped out. This turned out to be a lot easier than I had read. Compress to about 8.5" and then just push down and out. Just make sure you got all the wires and tubes free before doing this!
Samenstelling naar buiten werken, schijnt makkelijker te zijn dan dat de maker van de diy heeft gelezen online.
Compres tot ongeveer 21,5cm, duw hem dan omlaag en naar buiten. Zorg er voor dat je zeker weet dat je alle bedrading en slangen/leidingen los hebt zitten voor je dit doet.

Front angle
Gezien vanaf de voorzijde

Old spring removed. Here you can see all the wires and tubes you need to make sure are clear!
Oude veer verwijdert, op deze foto kan je de bedrading en leidingen zien zitten die je los moet hebben.

New spring being compressed. Compress to at least 8.5". I'd go to 8" as the Eibach is a lot stiffer getting in. I switched to a diffent compressor tool as to not scratch the spring. It has a more bow out than the stock one.
Nieuwe veer gecompresseerd, compres tot minstens 21,5 cm. Ik ging tot 20,3cm omdat de eibach wat stugger is om erin te krijgen. Maker van diy heeft op deze foto veranderd van veerspanners zodat hij de veren niet zou beschadigen.

Hierna zet je hem weer vast in je motorruimte en je bent klaar.
Hou er rekening mee, ik heb het nog niet geprobeerd(ga het wel doen).
Deze diy is dan ook niet van mij, ik heb hem alleen vertaald.
Ik ben nergens voor verantwoordelijk mocht het fout gaan als je dit wilt gaan uitvoeren.
Succes
Compres de standaard veer in de wielkast(dit is de makkelijkste manier zolang je het niet eng vind om te doen, veel minder werk dan je complete veer demonteren)

Assembly popped out. This turned out to be a lot easier than I had read. Compress to about 8.5" and then just push down and out. Just make sure you got all the wires and tubes free before doing this!
Samenstelling naar buiten werken, schijnt makkelijker te zijn dan dat de maker van de diy heeft gelezen online.
Compres tot ongeveer 21,5cm, duw hem dan omlaag en naar buiten. Zorg er voor dat je zeker weet dat je alle bedrading en slangen/leidingen los hebt zitten voor je dit doet.

Front angle
Gezien vanaf de voorzijde

Old spring removed. Here you can see all the wires and tubes you need to make sure are clear!
Oude veer verwijdert, op deze foto kan je de bedrading en leidingen zien zitten die je los moet hebben.

New spring being compressed. Compress to at least 8.5". I'd go to 8" as the Eibach is a lot stiffer getting in. I switched to a diffent compressor tool as to not scratch the spring. It has a more bow out than the stock one.
Nieuwe veer gecompresseerd, compres tot minstens 21,5 cm. Ik ging tot 20,3cm omdat de eibach wat stugger is om erin te krijgen. Maker van diy heeft op deze foto veranderd van veerspanners zodat hij de veren niet zou beschadigen.

Hierna zet je hem weer vast in je motorruimte en je bent klaar.
Hou er rekening mee, ik heb het nog niet geprobeerd(ga het wel doen).
Deze diy is dan ook niet van mij, ik heb hem alleen vertaald.
Ik ben nergens voor verantwoordelijk mocht het fout gaan als je dit wilt gaan uitvoeren.
Succes
