Auto 'schudt' bij koude start
Geplaatst: 12 dec 2016, 22:50
Ik rijd sinds 2 maanden in een tweedehands E90. Deze auto heeft de fabriek verlaten op 21-02-2008. De auto is in een goede staat zover ik kan beoordelen en heeft momenteel bijna 85000km op de teller. Ik heb er reeds 2000km in gereden.
Ik ben op dit forum terecht gekomen aangezien de motor van de auto bij koude start nogal rommelt. Zelfs een injectiereiniger in de benzinetank wilt niet het resultaat opleveren dat ik graag zie. Ik ben erachter gekomen dat dit een veel voorkomend kenmerk is van de motor maar wil graag jullie blik op de situatie wel eens horen.
Ter verduidelijking:
- het schudden gebeurt enkel bij koude start, toerental schommelt tussen 700-900
- schudden is merkbaar wanneer auto stationair loopt en is merkbaar in eerste en tweede versnelling bij lage toeren (tot 1200?)
- na 2km gereden te hebben is het verdwenen en draait de motor stationair op ca. 600 toeren
Ik heb een korte videopname gemaakt van de motor waarop het 'schudden' zichtbaar is, mocht dit wenselijk zijn kan ik deze delen.
Ik zie jullie berichten met belangstelling tegemoet!!
Gr, Robbert
Ik ben op dit forum terecht gekomen aangezien de motor van de auto bij koude start nogal rommelt. Zelfs een injectiereiniger in de benzinetank wilt niet het resultaat opleveren dat ik graag zie. Ik ben erachter gekomen dat dit een veel voorkomend kenmerk is van de motor maar wil graag jullie blik op de situatie wel eens horen.
Ter verduidelijking:
- het schudden gebeurt enkel bij koude start, toerental schommelt tussen 700-900
- schudden is merkbaar wanneer auto stationair loopt en is merkbaar in eerste en tweede versnelling bij lage toeren (tot 1200?)
- na 2km gereden te hebben is het verdwenen en draait de motor stationair op ca. 600 toeren
Ik heb een korte videopname gemaakt van de motor waarop het 'schudden' zichtbaar is, mocht dit wenselijk zijn kan ik deze delen.
Ik zie jullie berichten met belangstelling tegemoet!!
Gr, Robbert