BMW M5 E60 2005 Update
Geplaatst: 21 mar 2017, 23:14
Geachte Mensen,
Na mijn 545i E60 ben ik overgegaan op een M5 E60.
Waarom? omdat het kan!
Ik heb het volgende aan de auto al gedaan:
Onderhoud - Olie filter , 10W60 olie , luchtfilters , interieurfilters , airco bijgevuld , Flushen van de motor
Versnellingsbak Olie vervangen
Vanos Verstellers & Ventielen vervangen
Gasklepstel motoren vervangen
Hoge druk pomp Vanos vervangen
Vanos Hoes Vervangen
4 Nieuwe remschijven en nieuwe remblokken
Drijfstang Lagers vervangen
Eissenmann Uitlaat Achterdempers
Auto volledig opnieuw in de lak
Velgen Zwart gespoten
Achterspoiler lip
Dak Zwart gespoten
Injectoren vervangen
Bougies vervangen
Bobines vervangen
Luchtmassa meters vervangen
Kortom bijna 20.000 Verder en dan ben je nog niet klaar met een M5
Hier begon het allemaal mee (1ste week van de M5)
Voorbereiding voor Bimmerfest:
Hier was ik dan op Bimmerfest:
Dezelfde dag richting huis:
Thuis aangekomen
2 Weken later eindelijk mijn eissenmann binnen!
4 uur later (ik weet linkerkant hing scheef!! dit hebben we uit eindelijk nog recht gekregen!)
Volgende dag (spoiler lip geplaatst , was al gespoten gelukkig)
6 Weken later het dak en de velgen zwart gespoten:
Daarna zijn de gasklepstelmotoren vervangen waarvan helaas geen fotos zijn
het begin van 2017 heb ik de Drijfstanglagers & hoge vanos druk pomp vervangen:
Het begin van Maart zijn mijn Vanos ventielen defect gegaan (1 stuk) , ik wou ze alle 4 vervangen inclusief verstellers.
OUD:
De O-ringen lekte.
En ik wist precies waar de M5 vandaan kwam en dat was een boerderij dus vandaar dat we alles maar los hadden gehaald en schoongemaakt hebben!
De Kleppendeksel pakkingen zijn ook vervangen , de Klepdeksel zijn helemaal schoongemaakt zodat alle oude olie eruit is!
Vanos Verstellers zijn los:
1 kant is gedaan:
2de kant is ook gedaan:
Last but not least de oude verstellers vol met oude olie:
Wat ga ik o.a nog doen?
CCFL koplampen plaatsen , (xenon ballast moet over worden gezet)
X - Pipe
Spagetthi Spruitstuk met 2 Sportcats
in de toekomst een ESS supercharger
met aangepaste ECU
Nieuwe Brandstofpomp & filter
Stuur opnieuw bekleden zoals het volgende:
(WEET JIJ IEMAND DIE DIT KAN GRAAG EEN PB!)
Zo ver is mijn verhaal nog lang niet ten einde en zal ik dit als een collectors item beschouwen en natuurlijk zal die in top conditie blijven vergeleken de oude eigenaar...
Na mijn 545i E60 ben ik overgegaan op een M5 E60.
Waarom? omdat het kan!
Ik heb het volgende aan de auto al gedaan:
Onderhoud - Olie filter , 10W60 olie , luchtfilters , interieurfilters , airco bijgevuld , Flushen van de motor
Versnellingsbak Olie vervangen
Vanos Verstellers & Ventielen vervangen
Gasklepstel motoren vervangen
Hoge druk pomp Vanos vervangen
Vanos Hoes Vervangen
4 Nieuwe remschijven en nieuwe remblokken
Drijfstang Lagers vervangen
Eissenmann Uitlaat Achterdempers
Auto volledig opnieuw in de lak
Velgen Zwart gespoten
Achterspoiler lip
Dak Zwart gespoten
Injectoren vervangen
Bougies vervangen
Bobines vervangen
Luchtmassa meters vervangen
Kortom bijna 20.000 Verder en dan ben je nog niet klaar met een M5
Hier begon het allemaal mee (1ste week van de M5)
Voorbereiding voor Bimmerfest:
Hier was ik dan op Bimmerfest:
Dezelfde dag richting huis:
Thuis aangekomen
2 Weken later eindelijk mijn eissenmann binnen!
4 uur later (ik weet linkerkant hing scheef!! dit hebben we uit eindelijk nog recht gekregen!)
Volgende dag (spoiler lip geplaatst , was al gespoten gelukkig)
6 Weken later het dak en de velgen zwart gespoten:
Daarna zijn de gasklepstelmotoren vervangen waarvan helaas geen fotos zijn
het begin van 2017 heb ik de Drijfstanglagers & hoge vanos druk pomp vervangen:
Het begin van Maart zijn mijn Vanos ventielen defect gegaan (1 stuk) , ik wou ze alle 4 vervangen inclusief verstellers.
OUD:
De O-ringen lekte.
En ik wist precies waar de M5 vandaan kwam en dat was een boerderij dus vandaar dat we alles maar los hadden gehaald en schoongemaakt hebben!
De Kleppendeksel pakkingen zijn ook vervangen , de Klepdeksel zijn helemaal schoongemaakt zodat alle oude olie eruit is!
Vanos Verstellers zijn los:
1 kant is gedaan:
2de kant is ook gedaan:
Last but not least de oude verstellers vol met oude olie:
Wat ga ik o.a nog doen?
CCFL koplampen plaatsen , (xenon ballast moet over worden gezet)
X - Pipe
Spagetthi Spruitstuk met 2 Sportcats
in de toekomst een ESS supercharger
met aangepaste ECU
Nieuwe Brandstofpomp & filter
Stuur opnieuw bekleden zoals het volgende:
(WEET JIJ IEMAND DIE DIT KAN GRAAG EEN PB!)
Zo ver is mijn verhaal nog lang niet ten einde en zal ik dit als een collectors item beschouwen en natuurlijk zal die in top conditie blijven vergeleken de oude eigenaar...