Goede avond,
Ja die 116I blokken, dat is echt kachelhout, de distributie is echt een regelrechte ramp!
BMW gaat daar echt zijn vingers aan branden.
Als ik iemand een hele goede raad zou moeten geven over de BMW's met de PSA blokken, blijf er vanaf en loop er met een hele grote boog omheen.
En vooral echt nooit kopen, je kan je knip er aan vast maken.
Onze dochter heeft een F20 met de 116i motor, ik heb werkelijk nog nooit zo'n slechte auto gezien.
Met enige regelmaat storingen en defecten.
Ik kwam vaak bij een hele goede vriend van mij, hij heeft een garage bedrijf, dus daar komen dan ook de Franse auto's voor het onderhoud.
Steevast zij hij dan ook, kijk weer een Frans bouw pakket, dat moet een grote beurt hebben, maar nog veel eerder moet dat bouwpakket nog even afgemaakt worden.
Wat ze in de fabriek vergeten zijn!
Die woorden zitten echt vast gebrand op mijn trommel vliezen, dat vergeet ik dus echt nooit van zijn levens dagen.
Maar vandaag is dus die enorme fabrieksfout die in het voor onder ligt, de motor van deze F20 met de 116i motor.
Dus met zijn taak gestopt, het voortbewegen van de BMW carrosserie.
Het welbekende euvel, een kapot gelopen distributie.
BMW maakt er dus echt een grote puinhoop van, motoren van een Franse auto!
Hoe haal je het in je botte kop?
Motoren van een Franse auto in een Duitse auto lepelen.
Dat is dus echt de laatste BMW voor onze dochter, die wil ze dus echt nooit meer hebben, nee zelfs niet eens krijgen, wat een hele grote flater van BMW! Hoe verzin je het?
Om de kosten zo laag mogelijk te houden ga ik maar zelf aan de slag met een motor van een demontage bedrijf van Peugeot.
Ik ga dus de onderdelen niet eens bestellen bij BMW, want dan word je echt grof genaaid, en betaal je BMW prijzen voor de hele goedkope Peugeot onderdelen, en daar pas ik dus echt voor!
Ik zelf was al aan het denken om een jongere BMW te kopen, dat is dan ook gelijk van de baan, nee voor mij ook echt geen BMW meer.
Ik heb nu nog een hele echte 5 serie, een E39 met een hele goede motor, 6 in lijn met de inhoud van 2,5 liter.
Maar ik huiver nu al van de gedachten, wat moet dat gaan worden.
De BMW specialist zegt dan ook, dit soort motoren maken ze dus echt niet meer.
De kwaliteit is dus ook echt stukken minder.
Dus word het voor mij echt bekijken wel merk auto voor deze uitmuntende in de plaats gaat komen.
Dat ga ik echt eens piek fijn uitzoeken, en ga echt niet over een nacht ijs!
Een hele goede kennis van mij heeft een Dacia, tja zal men zeggen, dat is ook echt niet alles!
Maar dan moet ik toch echt even opmerken, dat hij slechts een goede 200 tot 300 Eurie kwijt is voor een grote beurt, en dan krijgt hij zelfs nog een gloed nieuwe auto mee, om terug naar huis te rijden, en het kost hem dan enkel wat liters benzine.
Die misselijk makende micro zooi electronica, die zit er dus echt niet in, ja geloof het of niet, anno 2019!
Dus geen van die micro zooi electronica storingen, en nee ook geen uitlees mogelijkheid.
Hij heeft dus echt geen enkel probleem met deze Dacia.
Voor mij maakt dus het embleem wat er op de neus van de auto is gemonteerd, het zegt immers echt helemaal niets, dat blijkt!
Want zolang BMW van die Franse misbaksels in het voor onder monteert, dan is het dus nog steeds niks.
Ja ik weet dus dat Dacia afkomstig is van Renault, en dat deze ook word geproduceerd in Marokko, en niet enkel in Roemenië of Hongarije!
Het gaat er dus echt wel om, dat de auto betrouwbaar moet zijn.
En de 1 serie is dat blijkbaar echt niet, en dat is echt zeer jammer!
Maar een ieder moet zelf weten wat hij/zij koopt.
Ik wens u allen heel veel succes toe met de Duitse auto met een flut motor uit Frankrijk.
Met vriendelijke groet,
Ad