E90 Bluetooth retrofit?
Geplaatst: 31 jul 2017, 22:54
Hi allemaal,
Sinds vandaag heb ik mijn E39 ingerolen en een E90 aangeschaft!
Ik ben er helemaal mee in m'n nopjes, maar er is 1 punt waar ik misschien wat beter op had moeten letten: bluetooth.
In de auto zit een multi functioneel stuurwiel, geluid harder\zachter, volgend nummer of eentje terug, en een telefoon icoon en een gezichtje waar 3 boogjes uit komen. Dus ik ging er blindelings vanuit dat ik kon bellen in de auto. Dus niet... Als ik op AUDIO op de radio klik krijg ik te zien; Tuner, Disc, AUX.
Nu heb ik dus wel een AUX aansluiting, maar dan kan je via het stuur of de radio niet naar het volgende nummer.
Dan moet ik de arm leuning omhoog doen, telefoon ontgrendelen en dan m'n ding doen. Zoals je begrijpt is dit niet echt veilig en je neemt teveel risico om een ander nummertje op te zetten.
In mijn E39 had ik een GROM Audio kastje die dit allemaal wel kon, maar deze bestaat niet voor de E90. Ook Yatour is geen optie.
Dus mijn brandende vragen:
Is er een manier dat ik bluetooth zo origineel mogelijk kan inbouwen? Een retrofit zegmaar?
Is dit redelijk makkelijk te doen, of moet het halve dashboard en stoelen eruit?
Zijn de knoppen op het stuur dummy's of zouden ze wel moeten werken?
Of weet\gebruik jij een beter alternatief?
Mijn eisen zijn; bellen via bluetooth, streamen van audio vanaf m'n telefoon en bij beide moeten de knoppen op het multifunctionele stuur ermee overweg kunnen.
Ik ben niet op zoek naar de goedkoopste manier, maar van de meest comfortabele manier.
Het mag best wat kosten maar moet niet onnodig duur zijn.
Ik zeg; fire away!
Sinds vandaag heb ik mijn E39 ingerolen en een E90 aangeschaft!
Ik ben er helemaal mee in m'n nopjes, maar er is 1 punt waar ik misschien wat beter op had moeten letten: bluetooth.
In de auto zit een multi functioneel stuurwiel, geluid harder\zachter, volgend nummer of eentje terug, en een telefoon icoon en een gezichtje waar 3 boogjes uit komen. Dus ik ging er blindelings vanuit dat ik kon bellen in de auto. Dus niet... Als ik op AUDIO op de radio klik krijg ik te zien; Tuner, Disc, AUX.
Nu heb ik dus wel een AUX aansluiting, maar dan kan je via het stuur of de radio niet naar het volgende nummer.
Dan moet ik de arm leuning omhoog doen, telefoon ontgrendelen en dan m'n ding doen. Zoals je begrijpt is dit niet echt veilig en je neemt teveel risico om een ander nummertje op te zetten.
In mijn E39 had ik een GROM Audio kastje die dit allemaal wel kon, maar deze bestaat niet voor de E90. Ook Yatour is geen optie.
Dus mijn brandende vragen:
Is er een manier dat ik bluetooth zo origineel mogelijk kan inbouwen? Een retrofit zegmaar?
Is dit redelijk makkelijk te doen, of moet het halve dashboard en stoelen eruit?
Zijn de knoppen op het stuur dummy's of zouden ze wel moeten werken?
Of weet\gebruik jij een beter alternatief?
Mijn eisen zijn; bellen via bluetooth, streamen van audio vanaf m'n telefoon en bij beide moeten de knoppen op het multifunctionele stuur ermee overweg kunnen.
Ik ben niet op zoek naar de goedkoopste manier, maar van de meest comfortabele manier.
Het mag best wat kosten maar moet niet onnodig duur zijn.
Ik zeg; fire away!