Pagina 1 van 2

Rick - BMW 535d lci

Geplaatst: 12 feb 2018, 11:05
door rickkerte60
hoi allemaal
na een tijdje afwezig te zijn geweest ben ik weer terug.
ditmaal met een e60 535d lci uit 2007.
ik wilde perse een lci omdat ik die toch iets mooier vind.
mijn vriendin vind een station niet mooi dus bleef alleen sedan over. (helemaal geen straf :) )
de bimmer zit redelijk goed in de opties.
de eerste maar maanden heeft er een directeur van bmw duitsland mee gereden en na een paar maanden en 700km verder heeft martinistad groningen de auto gekocht.
ik heb bij de dealer een optielijst laten uitprinten die zal ik bij de foto's van de auto toevoegen.
ik ga zo ff terug naar de garage want ik vond het verbruik nogal hoog (1 op 10) en via het geheime menu zag ik dat de temperatuur tijdens rijden rond 65° en stationair rond 73° bleef.
dus denk aan een kapotte thermostaat.
de auto is gechipt en roetfilter zou er nog in moeten zitten.
misschien woont er iemand in de buurt die voor mij de auto kan uitlezen en het een en ander programmeren (zelf woon ik bij hoogeveen in de buurt)
ik zal straks ff kijken of ik er een paar foto's bij kan zetten.

groeten rick

Re: 535d lci

Geplaatst: 16 feb 2018, 08:24
door HarkoB
Welkom! Heb de Carly adapter en app dus kan eea voor je uitlezen en coderen als je dat wilt. Niet zo professioneel als via INSTA etc maar je kan er best aardige dingen mee.

Re: 535d lci

Geplaatst: 20 feb 2018, 16:02
door Vintiem
Een 535d is niet zuinig hoor, als je er 1 op 13 gemiddeld mee denkt te kunnen rijden kom je van een heel koude kermis thuis. Heeft niets met een defecte thermostaat te maken.

Uiteraard wel goed dat je het gecheckt hebt want dit zorgt wel voor mogelijke problemen met regenereren en dus de conditie van je roetfilter

Re: 535d lci

Geplaatst: 21 feb 2018, 07:43
door rfs88
Ligt toch eraan hoeveel snelweg je rijd...1:13 moet bij 80% snelweg toch wel lukken. Stad is wel moordend voor je verbruik...

Re: 535d lci

Geplaatst: 21 feb 2018, 11:32
door PaulHeynen
Ik zit op 1:11,5 met een 535d E61.

Re: 535d lci

Geplaatst: 21 feb 2018, 14:50
door Quadrantz
Ik op 1 op 14 a 1 op 14,5 met een E61 530D uit 2006 (gechipt) maar rij dan ook 80 a 90% snelweg :)

Re: 535d lci

Geplaatst: 21 feb 2018, 18:32
door rickkerte60
ik heb hem natuurlijk niet gekocht voor de zuinigheid maar met mijn e60 530d pre lci (gechipt en zonder roetfilter) kwam ik toch een paar honderd km verder met 1 tank.
ook heb ik nog niet gemerkt dat hij aan het regenereren was en heb inmiddels al bijna 2000km gereden

Re: Rick - BMW 535d lci

Geplaatst: 21 feb 2018, 19:13
door rickkerte60
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Rick - BMW 535d lci

Geplaatst: 21 feb 2018, 19:15
door rickkerte60
het zijn niet de mooiste foto's maar ben allang blij dat het gelukt is -_-

Re: Rick - BMW 535d lci

Geplaatst: 22 feb 2018, 10:08
door Tourer
Bij die temperaturen in het geheime menu is je thermostaat vrij zeker kapot. Blijft de vraag welke van de twee thermostaten kapot is, de EGR of de niet-EGR. Die eerste is nog redelijk eenvoudig te vervangen (heb ik destijds ook bij mijn e61 diesel moeten doen), de andere is beter 'verstopt' en dus wat meer werk.
Maar als je thermostaten weer goed werken zou het verbruik ook beter moeten worden. Bij mij scheelde dat een halve kilometer per liter.
1:10 is heel fors tenzij je veel stadsverkeer rijd.

Re: Rick - BMW 535d lci

Geplaatst: 22 feb 2018, 10:10
door Quadrantz
rickkerte60 schreef:het zijn niet de mooiste foto's maar ben allang blij dat het gelukt is -_-
Foto's doen het niet he ;)

Re: Rick - BMW 535d lci

Geplaatst: 22 feb 2018, 15:46
door rickkerte60
gelukkig hoef ik ze niet zelf te vervangen dat gebeurd onder garantie.
de foto's vind ik heel apart gister deden ze het wel ik heb nog verschillende malen zitten kijken.
ff kijken hoe ik dat ga oplossen

Re: Rick - BMW 535d lci

Geplaatst: 22 feb 2018, 16:24
door Vintiem
Gewoon beide vervangen, ze gaan beide defect en aangezien je niet weet of er uberhaupt al eens eentje is vervangen. Ik denk gezien je behoorlijk lage temperatuur dat de grote in ieder geval defect is, was bij mij destijds ook de grote die zorgde voor een vergelijkbare lage temperatuur. uitlezen geeft waarschijnlijk geen enkele foutmelding ( daarom worden deze door vele garages/dealers niet vervangen omdat ze niet in een foutenrapport naar voren komen....)

Re: Rick - BMW 535d lci

Geplaatst: 23 feb 2018, 07:24
door rfs88
zsm doen voordat je PDF vol loopt...

Re: Rick - BMW 535d lci

Geplaatst: 24 feb 2018, 10:57
door frazz
Ik heb exact hetzelfde probleem.
Afgelopen maandag heb ik een EGR en hoofd-thermostaat besteld bij autodoc, het kwam gisteren middag binnen.
De roetfilter zat vol en deze heb ik afgelopen dinsdag professioneel laten reinigen.
Dus thermostaten heb ik besteld om preventief te vervangen, wist toen nog niet of de huidige werkte of niet, omdat ik er nog niet mee kon rijden, mijn E60 530D LCI was vers uit Duitsland.

Na het terug rijden van DPF reiniging meteen de thermostaat gemeten met Torque en verborgen menu in het instrumenten cluster, het schommelde tussen de 60 en 760 graden, aldus thermostaat was stuk.
God weet hoelang er geen regeneratie is geweest.

Ga ze zelf vervangen bij in deze ijskoude weer.

Vraag me alleen af of ik de koelvloeistof moet vervangen of niet?