Pagina 1 van 1
Tips e92 aanschaf
Geplaatst: 20 jun 2018, 16:55
door Londono
Hoi allemaal ik ben opzoek naar een 325 ,
nu weet ik dat er 2 blokken zijn gebruikt de N53b25 en de n53b30.
Het apparte vind ik dat als ik verbruiksmonitoren mag geloven is dat de n53b30 een stukje zuiniger is ?
1:11 vs 1:13 ? Klopt dit ?
En welk blok is betrouwbaarder ?
Re: Tips e92 aanschaf
Geplaatst: 21 jun 2018, 12:00
door NielsE36
Misschien niet helemaal wat je zocht qua 325, maar als ik 1 tip mag geven: ga eens rijden met een E92 335i.
Qua onderhoudskosten / verbruik maakt het heel weinig uit, maar qua beleving een compleet ander verhaal.
Re: Tips e92 aanschaf
Geplaatst: 21 jun 2018, 13:18
door Londono
Ja ik zit een beetje met de wegenbelasting dan ik vond de 325 kwa gewichtgroep egt de max.
Is het ook niet dat een 335 een stuk duurder nog is in aanschaf ?
Re: Tips e92 aanschaf
Geplaatst: 21 jun 2018, 22:19
door Daytonawim
Heb net zelf een E90 gekocht, was eigenlijk een beetje aan het zoeken naar een 330 of 335I automaat.
Uiteindelijk is het een 325i geworden met de N53b30 onder de kap, motor is snel genoeg en vond het belangrijker dat de auto de juiste opties had.
De 335i vond ik wat te mal qua vermogen, je moet het ook op de weg kunnen houden, als ik een 335 had gekocht zou het een xdrive zijn geweest.
Het gewicht is idd een kleine meevaller want de 330 gaat net over de grens heen met 4 kg

en de 325 blijft er mooi onder.
De 325 is met wat handigheid ook nog wel te tunen zodat je in de buurt komt van de originele 330. Maar gezien de cijfers van de 325 hoef je je niet bang te zijn een trage auto te hebben.
Nadeel van de N53 is het mogelijke gedoe met de injectoren of HD brandstof pomp, maar heeft weer geen last van de kwaaltjes van de oudere motor.
Gewoon incalculeren dat je tzt wat geld kwijt bent aan het vervang van deze onderdelen.
Re: Tips e92 aanschaf
Geplaatst: 23 jun 2018, 15:46
door Londono
Nadeel van de N53 is het mogelijke gedoe met de injectoren of HD brandstof pomp, maar heeft weer geen last van de kwaaltjes van de oudere motor.
Gewoon incalculeren dat je tzt wat geld kwijt bent aan het vervang van deze onderdelen.[/quote]
Ik heb zelf nog wat rondgespeurt ik krijg een beter gevoel bij het n53b30 blok.
Als ik de verhalen mag geloven is de n53b25 wat gevoeliger Voor deze bovengenoemde punten.
Wat zijn ongeveer jullie maandelijkse kosten ? Ik maak 21/22.000 km per jaar
Ik ga uit van een verbruik van 1:10 ?
Re: Tips e92 aanschaf
Geplaatst: 04 sep 2018, 22:28
door Daytonawim
inmiddels ben ik bijna 8000 km verder en heb de reiscomputer expres niet gereset, wel reset ik de trip computer na elke tank beurt.
Verbruik op de computer 1 op 12,9 effectief aan de pomp 1 op 12,5 lijken mij geen rare cijfers.
Rij wel veel op de snel weg en elke tankbeurt zit er circa 75 km stads verkeer bij.
Motor is soepel en ik vind em best snel, hangt goed aan het gas en ook het pedaal ben ik veel meer over te spreken dan die van de 330XiA als je die aanraakt knalt ie ook echt weg, de E 90 is veel minder gevoelig.
Re: Tips e92 aanschaf
Geplaatst: 09 okt 2018, 10:47
door Londono
Ik heb nog wat zitten graven de laatste tijd op het interweb , is het nou zo dat er ook een n52 in kan liggen als het gaat om een aanschaf van een e92 ?
En hoe kan ik makkelijk achterhalen welk blok er in de auto ligt ? (Ik las iets met deurcode)
Mijn plan met een 325 is om er een 330 van te maken , ik weet dat dit mogelijk is.
D.m.v. Inlaatspruitstuk
Mits je dus de juiste motor hebt kunnen vinden !
Voor welke motoren geld dit overigens ?
Na mijn speurtocht lijkt het dat dit kan met de N52B30 en N53B30.
Re: Tips e92 aanschaf
Geplaatst: 09 okt 2018, 17:17
door Daytonawim
Volgens mij is medio 2007 de N53b25 vervangen door de N53b30 de n52b30 is wel voor de usa markt geleverd in de 325.
Ik heb er ook het e.a. Over zitten lezen als je wilt tunen dan lijkt de N53b30 de betere keuze te zijn,
Als je een optielijst van de auto op zoekt ( heb je wel chassis nummer nodig)vind je daar altijd terug welke motor er precies inzitten.
Maar tot 2007 zal de N52 er bijna zeker inzitten.